Vinkkejä tulevaan inssiin!

Oikea oppinen kaistanvaihto tapahtuu seuraavanlaisesti: vilkku päälle, katsot peiliin että tuleeko autoa takaa ja viimeiseksi varmistut katsomalla taakse (kuollut kulma) sitten rauhallisesti toiselle kaistalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paljon on tullut vinkkejä/ohjeita mutta älä nyt missään tapauksessa yritä muistaa kaikkea siinä ajaessasi vaan ajat ihan luontevasti sitä omaa ajoasi etkä yritä koko ajan ajatella mitä teet koska silloin tulee varmasit joku kämmi! Oma inssi kesti silloin n.15min kokonaisuudessaan, vähän pyörittiin ympyrää ja kun se huomasi että hyvin se menee niin sanoi että "eiköhän tämä ollut tässä että ajeles takaisin vaan". Turha jännittäminen pois!!

Mä lähdin inssissä käsijarru päällä ajamaan. Jonkin aikaa kummastelin sitä helvetinmoista jurnutusta ja ajattelin ettei vaihde ole kunnolla päällä. Sit hoksasin kun rupesi se piipitys kuulumaan että vittu, kässäri päällä! Ei vois juuri huonommin alkaa. :lol2:

Taskuun peruutus meni kanssa vituralleen.

Lisäksi tukin liikenteen paikoin, kun päästin jalankulkijoita vissiin liiankin hövelisi kävelemään suojatiellä.

Ihan sama, kun läpi meni kuitenkin. Tärkeintä on just osittaa, että on turvallinen kuski. Ajotaito kuitenkin kehittyy tosi paljon, kun pääsee oman auton puikkoihin.

nigster sanoi:
Paljon on tullut vinkkejä/ohjeita mutta älä nyt missään tapauksessa yritä muistaa kaikkea siinä ajaessasi vaan ajat ihan luontevasti sitä omaa ajoasi etkä yritä koko ajan ajatella mitä teet koska silloin tulee varmasit joku kämmi! Oma inssi kesti silloin n.15min kokonaisuudessaan, vähän pyörittiin ympyrää ja kun se huomasi että hyvin se menee niin sanoi että "eiköhän tämä ollut tässä että ajeles takaisin vaan". Turha jännittäminen pois!!

Sinänsä huvittavaa, kun annetaan ohjeita ja kehoitetaan olemaan jännittämättä jne.. Hyvät ohjeet, mutta threadikin on jo kohta vuoden vanha, joten luultavasti ei enää tarvi niitä neuvoja. :)

Raven sanoi:
Sinänsä huvittavaa, kun annetaan ohjeita ja kehoitetaan olemaan jännittämättä jne.. Hyvät ohjeet, mutta threadikin on jo kohta vuoden vanha, joten luultavasti ei enää tarvi niitä neuvoja. :)

Taitaa threadin aloittajalla olla jo kortti taskussa, mutta kyllä itse neuvoja kaipailen. Inssi about viikon päästä...

Mun ei tarvinnut mäkilähtöä ottaa, eikä olisi tarvinnut peruuttaa ruutuun, mutta peruutin kuitenkin. Kysyin vielä inssiltä luvan peruuttaa ruutuun, eikä sillä mitään sitä vastaan ollut. Ohjeita jos pitäis antaa niin parhaat neuvot varmaan olisi, että ajaa liikennesääntöjen mukaan ja todellakin liikuttaa sitä päätä ylikorostetusti.

Vilkku päälle niin aikasin, että hävettää! Näin sanottiin ainakin meillä autokoulussa aikoinaan :)

Aina ku ylität suojatien ni pysähdy!! Ainakin jos on auto parkissa siinä suojatien edessä, tuon jois kämmit ni läpi ei mee, vaikka kuin hyvin muuten ajat!! Itse mainasin kärähtää tuosta, mut onneks ajoin todella hiljaa ja katsoin tarkasti ympärille!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom