Olen käynyt muutaman viikon ja käyn edelleen kolmesti viikossa salilla, minkä lisäksi harrastan pääasiassa vaihtelevasti juoksua/salibandya/jalkapallo/jääkiekko/pyöräily jne.. Vasta nyt olen pystynyt aloittamaan säännöllisen kuntosalilla käynnin. Tähän asti lihaskuntoa olen pitänyt yllä vain yksinkertaisesti punnertamalla, leuanvedolla jne.. Pyrin syömään terveellisesti ja olen käyttänyt lisäksi pari kuukautta kreatiinia. Kreatiini on kyllä toiminut hyvin ainakin lisäten toistomäärää ja räjähtävää kiihtyvyyttä jopa kestävyyttä. Nyt tarvitsisin hyviä neuvoja kuinka treenaisin salilla, jos tavoite on vain yksinkertaisesti lisätä voimaa. Sen olen huomannut, että ei välttämättä kannata treenata kaikkia paikkoja läpi kolmesti viikossa, kuten aluksi tein vaan olen pudottanut määrän noin 2 kertaa viikossa / liike. Pyrin siihen että käyn salilla max. 1,5h ja sitten pitää loppua. Olen tähän asti treenannut kahdella erilaisella selkälihas laitteella, rintalihaslaitteella, käsipainoilla hauista ja ojentajia, selkä ja vatsalihaksia penkeissä. Pääasiassa siten, että lämmittelyn jälkeen 6 sarjaa, siten että 12 toistoa, sitten 10, 8, 6, 4 ja 1-3. Nyt siis tarvitsen neuvoa kuinka monta sarjaa teen mitäkin liikettä ja kuinka monta toistoa. Entä onko nuo edellä mainitut tavat hyviä liikkeitä, vai pitäisikö treenata toisin. Toisaalta treenaaminen on tuntunut etenevän ihan hyvin tähän mennessä, sillä voimaa on kyllä tullut lisää. Kuntosalilla ei ole paljoakaan muuta porukkaa, ja se sopii minulle hyvin sen lisäksi se on ilmainen minulle, joten treenaaminen sinänsä onnistuu hyvin. Tavoitteena on siis kunnon ja voiman lisääminen varsinaista lajia varten. Neuvokaa ihan perusasioista lähtien kuinka liike tehdään, niin saadaan rakennettua hyvin suunniteltu treeniohjelma. Kiitos.