Vinkkejä tehokkaaseen harjoitteluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eL^
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

eL^

Joo moi vaa!

Oon täs kuukausi sitten alottanu kunnol käymään kuntosalilla ja pyytäisin teilt kokeneimmilta vähän mielipiteitä. ( sori, en kauheesti jaksanu kauhoo läpi noit valmiit thredei ).

Joo käyn noin 4-5 krt salillla viikossa (noin 1.5-3h/krt) ja lenkkeilen 3krt ( noin 10km/krt) viikossa näin kesällä. Lepään hyvin ja ainakaan vielä keho ei ole sanonut sopimusta irti. Onko kumminkin liikaa? Kannattaako vähentää juoksemista jotta saisi kaiken irti punttisalista. Tavoite olis saada lihaksii enemmän kokoa ja tehoa.

Olen harrastanut jo 13 vuotta ihan sm rank1 -tasolla erästä kamppailulajia, josta aika tehokas kroppa on jo tullut, mutta nyt olisi aika tehostaa erityisesti lihaksia... Olisi mukava saada vähä asiantuntevaa neuvoa ja kommentteja miten nyt tästä etenen. Eli minkälaista treeniä, kuinka paljon ja kuinka usein, sekä kuinka paljon pitää syödä, jotta lihaskoko lähtisi nousemaan. Ehdottakaa vaikka jotai treeniohjelmaa tj. jos joku jaksais. Olen valmis aika hardcore- kamaan.

Kiitos paljon jos joku ny jaksais laittaa jotai

Joo käyn noin 4-5 krt salillla viikossa (noin 1.5-3h/krt) ja lenkkeilen 3krt ( noin 10km/krt) viikossa näin kesällä. Lepään hyvin ja ainakaan vielä keho ei ole sanonut sopimusta irti. Onko kumminkin liikaa? Kannattaako vähentää juoksemista jotta saisi kaiken irti punttisalista. Tavoite olis saada lihaksii enemmän kokoa ja tehoa.

Jos oikeasti olet tuota tahtia jaksanut treenata, niin aika äijä olet! Kyllä kannattaa vähän löysätä, sillä tuota menoa kroppa sanoo sopimuksen irti ennemmin tai myöhemmin. Todennäköisesti ennemmin.

Näillä tiedoilla on melko hankalaa vielä alkaa neuvomaan. Kaikki kun vaikuttaa kaikkeen: mitä lajia treenaat, montako kertaa viikossa, oletko ottamassa punttia ns. toiseksi harrastukseksi vai tukemaan harrastamaasi lajia, jne.

Itse lähtisin liikenteeseen esimerkiksi jollakin tämän suuntaisella viikko-ohjelmalla:

- Punttia 1-jakoisella 2-3 kertaa viikossa, treenin kesto n. 1 tunti
- Lenkki tai muu aerobinen 1-2 kertaa viikossa, kesto n. 30-60 min
- Lajitreenit 3-5 kertaa viikossa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom