vinkkejä sormi murtuneena treenaamiseen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Spoonie_Luv sanoi:
No jotkut meistä reenaavat myös jalkoja (muutenkin kuin sulkapallopelissä).

En oikein hokannut miten tämä liittyy minun viestiin, mutta ei kai sitä kaikkea tarvi ymmärtääkään.

Spoonie_Luv sanoi:
Kolmen viikon salitauko on loppujen lopuksi aika kiduttavan pitkä aika, jos on tottunut säännölliseen rytmiin. Meikämanne pääsisi varmaan Alibin kansikuvapojaksi, jos voimailuharrastus keskeytyisi pariksikin viikoksi. :curs:

Minulla on juhannuksen jälkeen ensimmäinen 3vk tauko 3,5 vuoteen, kun olen tauon jälkeen taas alkanut treenaamaan. Syynä euroopan lomaturnee. Ja tämä tekeekin varmasti ihan hyvää. Kerran aiemmin on olllut 1 viikon tauko. Jos "ammattilaisilla" on varaa pitää viikkojen taukoja kisojen jälkeen, niin on varmaan monella muullakin. Sinun tapausta en tarkemmin tiedä.

Spoonie_Luv sanoi:
Jos haluat reenata yläkroppaa, unohda suosiolla tanko ja koopeet. Ei onnistu. Älä edes vaivaudu yrittämään. Reenasin käsiä jonkin verran taljalla (kevyet painot ja paljon toistoja), ja esim. pec deckissä voi tehdä vaikka olankohautuksia, penkki- ja pystypunnerruksia jne, tietysti huomattavasti kevyemmällä vaihteella kuin mitä on tottunut. Selkääkin voi yrittää kiduttaa esim. ylätaljassa, kokeile eri tankovariaatioita. Muitakin liikkeitä voit tehdä, mikäli et siis halua maata paikallasi sitä kolmea viikkoa. Huom. Sormesi on todennäköisesti kipeä _kuukausia_ sen kolmen viikon jälkeenkin. Se ei välttämättä taivu kunnolla eikä toimi muutenkaan niin kuin terveet naapurinsa, joten reenikatkosi voi kestää paljon kauemminkin, jos siis jäät sängynpohjalle lukemaan Demiä ja odottelemaan aikaa parempaa. Mutta ei täyspaussikaan tietysti pahaa tee, paitsi henkisesti.

Mulla murtui oikean käden kämmenluu viime vuoden elokuussa, se oli hiusmurtuma ja sitä ei kipsattu, lastaan vaan käpälä. No murtuneen kämmenluunkanssa nyt ei kyllä tullut mieleen tehdä mitään yläkropan liikkeita. Jalkoja nyt ois ehkä voinut tehdä, mutta jotenkin meni kyllä mulla motivaatiot siinä ja pidin sen kolme viikkoo taukoa mitä se lasta siinä oli.

Ja mitä tohon kipuun tulee, niin on todellakin pitkään kipeä. Itseasiassa vihlasee vieläkin jos ton kämmensyrjän vahingossa jotain kovaa esinettä vasten kolhasee. Ja tämä on normaalia ja mulle sanottiin, että kun lastan saa pois niin sitä voi kuormittaa niinpaljon kun vaan pää kestää kipua, kun se on luutunut niin sitten voi alkaa mennä täysillä. Mutta useemma kuukauden se haittas raskaampia punnerrusliikkeitä hieman, mutta nopeesti siihen pienen kipuunkin sitten tottui. Mutta kuten Spoonie sanoi, ei kyllä sen lastan poissaannin jälkeen kannata jäädä oottamaan että se kipu on kokonaa hävinnyt, muutan saa varautua kolme kuukauden taukoon. Voihan sen käydä kuvauttamassa uudelleen jos epäilee sitä luutumishommaa.

Minuakin evästivät samalla tavalla, eli rikkoutunutta käpälää täytyy käyttää ja jumpata sitä vaikka väkisin, ettei tapahdu mitään jäykistymistä tai muuta epämukavaa. Sormi on vieläkin hieman arka, jos siihen vaikka osuu joku tms, ja tapaturmasta on kulunut jo melkein puoli vuotta.

Kyllähän se tosiaan vähän vitutti treenata kipeän tassun kanssa. Mutta ajattelin, että parempi edes jotakin puuhailla kuin keskeyttää koko homma. Pitkinä talvi-iltoina on aika karseeta vain makoilla kotona ja katsella televitsioonia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom