Vinkkejä selkä-hauis treenin hauis osuuteen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Timba79 sanoi:
Tuossahan se jo aiemmin tulikin, eli takareisille turhan vähän rasitusta. Jos haluat maven pitää selkäpäivässä, niin lisää pari sarjaa noita koukistuksia jalkapäivään. 5 kunnon koukistussettiä tekee kyllä takareisille jo hyvää.

Muuten tuo hauiksen ja ojentajien paikanvaihto näyttää erittäin hyvältä. Tuollaista 3-jakoa voisin itsekin tehdä jos sellaisella jaolla treenaisin.

Tuon voisi tehdä. Täytyy kokeilla seuraavaksi viittä sarjaa koukistuksissa.

SJMV:tä en halua tehdä, kun selkä ei oikein tykkää siitä liikkeestä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tossa jalkapäivässä mulle silmään pistää nuo lähentäjä-loitontaja liikkeet.
Onko niistä vastaavaa hyötyä, ite olen niitä aina pitänyt vähän "akkojen" liikkeinä ja harvemmin niitä näkeekään "tosi miesten" vääntävän.

Mikä on Training Day sun ja muiden mielipide noista liikkeistä??

isoJ sanoi:
Tossa jalkapäivässä mulle silmään pistää nuo lähentäjä-loitontaja liikkeet.
Onko niistä vastaavaa hyötyä, ite olen niitä aina pitänyt vähän "akkojen" liikkeinä ja harvemmin niitä näkeekään "tosi miesten" vääntävän.

Mä teen niitä siksi, kun toisena harrastuksena on Krav Maga ja useissa potkuissa saa nivusia venyttää aika huolella, niin niitä lihaksia vahvistamalla yritän minimoida revähdyksen riskiä.
:mutu: Kaipa noista kyykyssäkin jotain hyötyä on :mutu:

isoJ sanoi:
Kaikkee kannattaa sillon tällön kokeilla.
Pyrin tekemään sisentäjät jalkaprässillä sillai että tossut on viistossa ulospäin ja polvet tulee ala-asennossa kainaloon (taitaa olla ainoa järkevä käyttö jalkaprässille.) Auttaa jos vetää sumotyylillä ja tua ympärysmittaa ainakin farkut on sitä mieltä (leikkaan lahkeet pois ja teen niistä kyykkysortsit :)).

Vähän omia mielipiteitä tosta hauisten rasistuksesta selkätreenissä... Tässä on nyt päästy hyvään treenijakoon, kun hauiksia ei tehdä selkätreenin jälkeen, mutta jos jollain on ohjelma jossa hauikset tehdään selän jälkeen, eikä sitä voi syystä tai toisesta muuttaa, niin kannattaa muuttaa hiukan sitä selkätreeniä. Ollaan Timba 79:n kanssa mietitty että jos selän treenaa ns. "oikein" eli hyvällä tuntumalla ja hitaalla painojen alaslaskulla, rasittuu hauikset ihan helvetisti vaikka mitä tekis. Kun taas hiukan rumempi tekniikka säästää huomattavasti hauiksia. Kannattaa se selkä siinä tapauksessa treenata kunnon "groovella" ja ottaa loppuun sitten vaikka vielä pari sarjaa pulloveria taljassa kunnolla pumppaillen. Se ei rasita hauiksia, mutta latseihin ja liereälihaksiin saa karmeen poltteen.

Tähän voisi lisätä senkin että olen huomannut omalla kohdallani selän tulevan huomattavasti kipeämmäksi treenin jälkeen jos tekee vähän isommilla painoilla ja huonommalla tekniikalla, ottaen vasta lopussa selälle sen pumpin. Ja kaikille näsäviisastelijoille lisätään vielä se, että ei sen tekniikan tarvitse olla päin vittua vaikka isoilla painoilla treenataankin. Painot pysyy silti hallinnassa. Ainoastaan se liiallinen jarruttelu ja keskittyminen liikkeen "oikein" tekemiseen puuttuu.

SJMV:stä sen verran, että ei se mielestäni pahemmin selkään ota jos sen opettelee tekemään oikein. Siinä pitää tehdä paljon muutakin kuin vaan laskea painot alas ja nostaa ylös keinolla millä hyvänsä. Jalat hiukan koukkuun ja perse taakse, niin varmana venyttää takareisiä jo siinä vaiheessa kun tanko on polvien kohdalla. Harjoittele vaikka ilman painoja peilin edessä.

oletko koittanut tehdä hauista ensin vai lähteekö silloin puhti selkätreenistä?? vetoremmit tai apinaote tuli nyt ekaks mieleen..ja timban ehdotus on ihan ok.

Powerhousun kanssa todellakin joskus juteltiin pitkät pätkät tosta selän treenaamisesta. Kaiken tärkeintä en ensin optella treenaamaan se selkä pienemmillä painoilla ja lapoja liikutten. Sitten kun se alkaa sujumaan niin kunnolla rautaa ekoihin sarjoihin. Tänäänkin tuli tehtyä ylätalja lapiokahvalla vähän runttaamalla ja senperään ylätaljaa yhdellä kädellä siistimmin. Hyvin sai selän pumppiin ja hauiksien en huomannut rasittuvan yhtään. Ja sanottakaan vielä, että tein hauikset kovaa tiistaina ja ovat vähän vielä kipeänä. Mutta selkätreenissä se ei haitannut yhtään.

Huumor:
Jos hauikset treenaa ennen selkää, se vaikuttaa varmasti selkätreeniin negatiivisesti. Selkätreeni taas esiväsyttää hauikset ja hauistreenissä pääsee vähemmällä. Että ehdottomasti se selkä ensin.

Zone-sarja -42%
Tuli testattua tuo selkä/ojentaja päivä pienin muutoksin, eli tehtyä seuraavanlainen setti:

Mave 3 x 8
Ylätalja 3 x 8
Kulmasoutu 3 x 8
kulmas. käsipain. 3 x 8
Takaolka rist.talja 3 x 8
Penkki kapealla otteella 3 x 6
Ojentajat talja 3 x 8
Vatsapenkki 4 x 15

(+ HIIT setti kuntopyörällä)

Pitää sanoa, että erittäin hyvältä tuntui! Huomattavasti parempi treeni kuin silloin, kun on tehnyt hauikset selän jälkeen.

mitäs mieltä timba olis et kannattaisko mun jo koittaa eri jaol ku on jo täs menty aika kauan täl rinta-olka-ojentaja...jalat...hauis-selkä sydeemillä..et jos alkais vaik esim nyt vetään tyyliin selkä-ojenta..pistäkää kaikki ehdotuksia :thumbs:

huumor sanoi:
mitäs mieltä timba olis et kannattaisko mun jo koittaa eri jaol ku on jo täs menty aika kauan täl rinta-olka-ojentaja...jalat...hauis-selkä sydeemillä..et jos alkais vaik esim nyt vetään tyyliin selkä-ojenta..pistäkää kaikki ehdotuksia :thumbs:

En mä kannattavuudesta osaa sanoa mitään, jos kehitystä tulee niin turhaan sitä kannattavuuden takia on vaihtaa.

Toisaalta vaihtelua pitää mielenkiinnon paremmin yllä ja saa kokemusta erilaisista jaoista. Eli pistä vaihtoon vaan jos siltä tuntuu, sittenpähän tiedät toimiiko tuo uusi systeemi sinulla.

Mulla on itellä nyt kova pähkäily menossa seuraavan 4-jakosen suhteen. Oman ketjunkin siitä aloitain parin päivää sitten treeni&ravinto puolelle.

Olen nyt kuitenkin itsekin miettinyt seuraavaa:

1. Rinta, olkapäät, epäkkäät
2. Etureidet, pohkeet, vatsat
3. Selkä, ojentajat, forkut
4. Takareidet, pohkeet, hauikset, vatsat

Mulla oli ensin ajatus, että ei missään tapauksessa rintaa ja olkapäitä samaan, mutta jotain kompromisseja on kuitenkin tehtävä ja erilaista kokeiltava.

Meni jo vähän ohi aiheen, mutta pointti oli se, että pidä silmät auki ja kokeile uusia jakoja ja ideoita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no pistetään sit kokeiluun jahka salille päästään..rupee toi lentsun tapainenki hellittään...mut jos vedän tohon selkä ojentaja tyyliin niin mihin väliin kannattais olkapäät tehdä?

huumor sanoi:
no pistetään sit kokeiluun jahka salille päästään..rupee toi lentsun tapainenki hellittään...mut jos vedän tohon selkä ojentaja tyyliin niin mihin väliin kannattais olkapäät tehdä?

Ei varmaan paljon muita järkeviä vaihtoehtoja kuin rinnan kanssa.

muuten miten toi kapeapenkki et miten kädet menee? eli meneekö kyynerpäät sivullepäin vai kylkiä pitkin?? ja sit viel semmoinen et minne kohtaan rintaa tanko tulee?? hyvä jos joku viittis vastata.

huumor sanoi:
muuten miten toi kapeapenkki et miten kädet menee? eli meneekö kyynerpäät sivullepäin vai kylkiä pitkin?? ja sit viel semmoinen et minne kohtaan rintaa tanko tulee?? hyvä jos joku viittis vastata.

Itse olen tehnyt niin, että menee kylkiä pitkin ja tanko laskeutuu samaan kohtaan kuin normipenkissäkin.

Jos vielä tuntuu raskaalta noitten hauisten kanssa, niin heittä tuo myötähauiskääntö mäkeen, ja ota forkuille vaikka rannekääntö/rullausta... Ei tule siinä sitten enää hauiksille epäsuoraa...

training_day sanoi:
Itse olen tehnyt niin, että menee kylkiä pitkin ja tanko laskeutuu samaan kohtaan kuin normipenkissäkin.
no satutko tekeen penkkii vastaotteel?? jos joku tietäis et mihin kohtaa se tanko siinä tulee...itel tuntuis tulevan tohon lähelle ylävatsaa..

Powerhousu sanoi:
Vähän omia mielipiteitä tosta hauisten rasistuksesta selkätreenissä... Tässä on nyt päästy hyvään treenijakoon, kun hauiksia ei tehdä selkätreenin jälkeen, mutta jos jollain on ohjelma jossa hauikset tehdään selän jälkeen, eikä sitä voi syystä tai toisesta muuttaa, niin kannattaa muuttaa hiukan sitä selkätreeniä. Ollaan Timba 79:n kanssa mietitty että jos selän treenaa ns. "oikein" eli hyvällä tuntumalla ja hitaalla painojen alaslaskulla, rasittuu hauikset ihan helvetisti vaikka mitä tekis. Kun taas hiukan rumempi tekniikka säästää huomattavasti hauiksia.
Tähän voisi lisätä senkin että olen huomannut omalla kohdallani selän tulevan huomattavasti kipeämmäksi treenin jälkeen jos tekee vähän isommilla painoilla ja huonommalla tekniikalla, ottaen vasta lopussa selälle sen pumpin. Ja kaikille näsäviisastelijoille lisätään vielä se, että ei sen tekniikan tarvitse olla päin vittua vaikka isoilla painoilla treenataankin. Painot pysyy silti hallinnassa. Ainoastaan se liiallinen jarruttelu ja keskittyminen liikkeen "oikein" tekemiseen puuttuu.

.
Täysin samaa mieltä, melkein kuin olisi oma kirjoittamani juttu, on niin samat aatokset kuin olla ja voi :thumbs:

Palautellaas tätä hieman. Itsellä myöskin kyseinen reeni käytössä ja oon tehnyt selälle 4 liikettä 3-4 sarjaa liikettä kohden. Selän jälkeen ainoastaan hauiksille 2 liikettä eli hauis taljassa sekä hauis hammer otteella vuorotahtiin ja 3x15 on kummassakin nyt ollu. Onkohan tämä riittävästi haubereille jos tekee lihat 2 kertaa viikkoon?

Palautellaas tätä hieman. Itsellä myöskin kyseinen reeni käytössä ja oon tehnyt selälle 4 liikettä 3-4 sarjaa liikettä kohden. Selän jälkeen ainoastaan hauiksille 2 liikettä eli hauis taljassa sekä hauis hammer otteella vuorotahtiin ja 3x15 on kummassakin nyt ollu. Onkohan tämä riittävästi haubereille jos tekee lihat 2 kertaa viikkoon?
Tee välillä eka liikkeenä haballe vaikka suoria vitosia tangolla. Toimii voimaliikkeenä jossa ei hapoteta. Sitten yläselkäreeni ja päälle vähän habapumppia. Tuollalailla voi saada vähän voimatasoja ylös käsissä, sitten ne ei hyydy niin pahasti. Kädet saa myös vaihtelua siihen pelkkään pumppijumppaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom