Vinkkejä penkkikisaan

Juu, eli homman nimi on tämä: kaverin kanssa sovittiin vähän aikaa sitten hyvissä nousuissa että otetaas penkkikisa tuossa muutaman viikon kuluttua ja panoksena siinä on 100e. Nyt aikaa tähän kisaan on viikko ja 4 päivää. Kysymys kuuluukin että miten pitäisi tuo aika kuluttaa järkevästi, eli millaisilla painoilla pitäisi tuo viimeinen viikko kuluttaa ja kuinka monta vapaa päivää salilta pitäisi ottaa ennen tuota kisaa jotta tulos olisi maksimaalinen kisassa, jne... Jotain kevyttä höntsäilyä muutama päivä ennen kisaa vai yksi kova treeni muutama päivä ennen kisaa ja sitten lepoa vai mitä ihmettä tässä pitää tehdä? Auttakaa miestä mäessä.

Kaikki neuvot ovat erittäin tervetulleita. Kiitos.

Ite ottaisin piikkausta(?), viisaammat varmaan voivat kertoa enemmän.

Syö perkeleesti ja nyt äkkiä treenaamaan kovaa. Lyhyitä sarjoja. Sit ennen h-hetkeä löysäilet(esim. pari päivää) mutta päivää ennen "kisaa" käy vetämäs kevyt reeni.

Itse ottaisin n.3 kpl maksimi ykköseen menevää treeniä ensimmäisellä viikolla ja jättäisin pitkät sarjat kokonaan pois, sitten lepoa ja 2 päivää ennen kisaa sitten kevyemmin jollain ~70% kuormalla 2-3 toiston sarjoja.

Ei toi nyt mikään unelma piikkausohjelma ole mutta toimii hyvin ainakin jos entuudestaan on bodaillut lähinnä vain pitempää sarjaa.

Itse ottasin melkein tällä viikolla 3x1. Paino siinä 90-95% nykyisestä maksimista.

Ensi viikolla noin 2-3 päivää ennen koitosta kevyitä ja teräviä kolmosia/kakkosia maksimissaan 50% kuormalla maksimista.

tai sit teet niinkuin lähen Charles Poliquin lähes jumalaisessa viisaudessaan sanoi..
5 päivää peräkkäin 10-12 ykköstä, 2 päivää lepoa ja uus enkka.
Itse luottasin Poliquinin neuvoihin aika kovasti..

Enkä lähtis kreatiinin ja suolan määrääkään vähättelemään.

Back
Ylös Bottom