Vinkkejä ohjelmaan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon käyny salilla semmoset reilu 2kk ja tälläsellä ohjelmalla teen ja mietin että onko liikkeitä liikaa kun kestää melko kauan siellä salilla yleensä

penkki 3x8
chest press 3x10
leaut 3xMax
pohjepressi 2x10
leg press 3x10
alatalja 3x10
ylätalja niskan taakse 3x10
hauiskääntö 3x10
vipunostot 2x10
perus vatsoi 3 sarjaa
ja perus selkii 3 sarjaa

Juu aika paljon on liikkeitä, että yksinkertaisemmalla ohjelmalla suosittelen lähtemään liikkeelle. Eikä toi ohjelma mikään kummosen hyvä ole. Vaihtoon vain.

penkki 3x8
chest press 3x10
leaut 3xMax
pohjepressi 2x10
leg press 3x10
alatalja 3x10
ylätalja niskan taakse 3x10
hauiskääntö 3x10
vipunostot 2x10
perus vatsoi 3 sarjaa
ja perus selkii 3 sarjaa
Pari vinkkiä, ihan tulevaisuuden kannalta:
  • Älä tee kahta punnertavaa liikettä (joissa molemmissa 3 sarjaa) rinnalle yhden treenin aikana. Melkein yhtä turhaa kuin jos tekisit 6 sarjaa vaikka ihan perus-penkkiä. Itse korvaisin tuo rintaprässin vaikka peck-deckillä tai vipunostoilla maaten (tai mikä se nyt suomeksi on tuo dumbbell fly..?).
  • Tuo ylätalja niskan taakse ei välttämättä ole sen kummempi kuin eteen. Itse tein joskus niskan taakse, mutta totesin että kyllä siitä parhaan poltteen saa kun istutaan lähes pystysuorassa, rinta työnnettynä liioitellusti eteen, ja vetäen siihen kohtaan mistä kaula alkaa.
  • Hauiskääntö kannattaa tehdä joko selkä seinää vasten (jos seisten) tai scott-penkissä (jos istuen). Itse suosin tuota scottia -- eristää paremmin kuin mikään muu.
  • Älä tee mitään "perus selkii" vaan tee mavea.
  • Lisää sarjoja pohkeita varten. Teetkö muuten istuen vai seisten? "Pressi" ei kerro kovin paljon..
  • Mikä on "leaut" ???
Olen melko samaa mieltä kahden edellisen postaajan kanssa että ohjelma vaan vaihtoon, mutta en kyllä välttämättä ainakaan suoraan copy-pastettaisi yhtäkään noista valmiista ohjelmista. En väitä tietäväni enemmän kuin kukaan muukaan, mutta ainakin omat prioriteetit ovat saaneet minulle aikaan ohjelman johon olen erittäin tyytyväinen. Toki, tuosta pakkiksen sticky-threadin ohjelmasta on ihan hyvä lähteä liikkeelle, se kun kuitenkin on pääosin helposti muovailtava sen mukaan mikä itsellä toimii.

Aika negatiivisa ollaan täällä ohjelman suhteen. Ottaen huomioon salihistorian, 2kk, ohjelma ei ole niin paha. Tuossa vaiheessa tuskin liikkeistä saa edes kaiken irti, joten tuskin on haitaksi jos sarja-/liikemäärät on korkealla.

Ainut tärkeä kysymys on, nouseeko sarjapainot säännöllisesti? Niin kauan kun alussa saat isoihin liikkeisiin (penkki, prässi, ylätalja) 5 kiloa painoa lisää per kuukausi, en olisi huolissani. Tällöin kehitystä tapahtuu. Mutta kun sarjapainot alkavat tökkimään, niin on aika vaihtaa ohjelmaa.
Yksi tapa miten ohjelmaa voisi "parantaa", olettaen että se toimii sinulle tällä hetkellä, on moninivelliikkeiden opettelu sen ohella. Esimerkiksi lämmittelynä opettelisit liikkeiden kuten maastaveto, suorinjaloin maastaveto, kyykky, etukyykky ja kulmasoutu tapaisien liikkeiden liikeratoja ja tekniikkaa tangolla. Näin olisit valmis ohjelmaa vaihtaessasi isojen poikien leikkeihin :)

• Mikä on "leaut" ???
leukojenveto
Ainut tärkeä kysymys on, nouseeko sarjapainot säännöllisesti? Niin kauan kun alussa saat isoihin liikkeisiin (penkki, prässi, ylätalja) 5 kiloa painoa lisää per kuukausi, en olisi huolissani. Tällöin kehitystä tapahtuu. Mutta kun sarjapainot alkavat tökkimään, niin on aika vaihtaa ohjelmaa.
pakko myöntää että vähä ruvennu pysähtyy sarjapainojen kasvu muussa kun penkissä

Ja vielä yksi kysymys, voiko kyykyt korvata vaikka leg pressillä Golden sixisssä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja vielä yksi kysymys, voiko kyykyt korvata vaikka leg pressillä Golden sixisssä

Eihän se kyykkyn tehokkuuta vastaa, mutta sekin parempi kuin ei mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom