Vinkkejä ohjelmaan.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzzi87
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs tässä uutta ohjelmaa kehittelin niin tuli vaan semmonen ongelma ku aion treenata 5 kertaa viikossa.
Ajattelin näin:

Su:Rinta&hauis
Ma:Jalat&vatsat
Ke:Nv penkki & Ojentajat
To:Selkä
Pe:Olkapäät

Mutta tulin siiihen tulokseen että en voi kyllä treenata perjantaina olkapäitä kunnolla koska torstain treenistä on selkä niin kipeä että niskantaapunnerrus tuottaa vaikeuksia.Ja Juuri niskantaapun. on liike jota haluan vahvistaa.
Miten sumplisitte nuo päivät.Ajattelin jos vaihtaisi selkä päivän maanantaille ja jalkapäivän sitten torstaille.Mutta tuleeko sitten hauiksille liikaa rasitusta kun selkäpäivänä tulee hauksille kuitenkin epäsuoraa treeniä.

Vinkkejä,vinkkejä :kippis1:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ööh 5 jakoinen ohjlema? ootko kokeillu esim 3 jakoista? sillä to, pe vähän turhilta vaikuttas jos on pelkät selkä ja olkapäät

Juzzi87 sanoi:
Elikkäs tässä uutta ohjelmaa kehittelin niin tuli vaan semmonen ongelma ku aion treenata 5 kertaa viikossa.
Ajattelin näin:

Su:Rinta&hauis
Ma:Jalat&vatsat
Ke:Nv penkki & Ojentajat
To:Selkä
Pe:Olkapäät

Mutta tulin siiihen tulokseen että en voi kyllä treenata perjantaina olkapäitä kunnolla koska torstain treenistä on selkä niin kipeä että niskantaapunnerrus tuottaa vaikeuksia.Ja Juuri niskantaapun. on liike jota haluan vahvistaa.
Miten sumplisitte nuo päivät.Ajattelin jos vaihtaisi selkä päivän maanantaille ja jalkapäivän sitten torstaille.Mutta tuleeko sitten hauiksille liikaa rasitusta kun selkäpäivänä tulee hauksille kuitenkin epäsuoraa treeniä.

Vinkkejä,vinkkejä :kippis1:

En kyllä suosittelisi 5-jakoista ohjelmaa yhdellekään 16-vuotiaalle ellei satu olemaan vähintään tuleva Samuli Perälä (en ehkä sittenkään).

Mitä tuo Nv penkki tuolla keskiviikolla tarkoittaa?

Jos välttämättä haluat treenata 5-jakoisella ohjelmalla ja vahvistaa tuota niskan takaa punnerrusta niin voisit kokeilla esim. seuraavanlaista jakoa:

1. Rinta,hauis
2. Etureidet,pohkeet,(vatsat)
3. Lepo
4. Olkapäät,ojentajat
5. Selkä
6. Lepo
7. Takareidet,(vatsat)

Tuossa tulisi lepopäivä juuri ennen olkapäätreeniä..

Joka tapauksessa suosittelisin huomattavasti mieluummin esim. perus 3-jakoista:

1.reidet, pohkeet, vatsa
2.rinta, olkapäät, ojentajat
3.selkä, hauis

Ja jos edelleen haluat panostaa nimenomaan siihen niskan takaa punnerrukseen (miksi juuri siihen?) niin voisi kannattaa treenata tuossa jaossa ensin olkapäät, sitten rinta. Itse teen (melkein) tuolla jaolla ja kun teen rinnan ja olkapäät samalla kertaa niin jälkimmäisen teho yleensä vähän kärsii.

Joops, aivan niinku muutkin ovat sanoneet... ei mitään 5-jakosta. Kehität itelles sopivan 3-jakosen ohjelman ja pidät huolen että myös ruokailu ja lepo on kohallaan ni saat kyllä tuloksia. Tämähän siis on vaan mun mielipide, voin hyvinkin olla väärässä mutta luulen että 3-jakonen toimis paremmin.

Jostain oon kans saanu käsityksen että toi niskantakaa punnerrus olis huono liike siinä mielessä että hajoilee paikat helposti, sitä en kyllä kiellä ettei se muuten rokkais, tein itekki sitä jonkun aikaa kunnes vaihoin liikettä.

Kauankos olet sit treenaillu ja millanen oli viime ohjelmas ku kerran kehittelit uutta ohjelmaa?

Niin se NV penkki =nopeusvoimapenkki.

Entinen ohjelma oli nelijakoinen mutta siinä oli juuri ongelmana se että kun treenaan penkin ja kapean penkin miken 2*6 sydeemillä niin tahtoo vähän kärsiä kaikki punnerrusliikkeet olkapäille kun teen ekana liikkeenä kapean penkin.

Entinen oli siis
Ma:rinta&hauis
Ti:jalat
Ke:lepo
To:olkapäät&ojentajat
Pe:selkä
la:lepo
Su:lepo

Juzzi87 sanoi:
Niin se NV penkki =nopeusvoimapenkki.

Entinen ohjelma oli nelijakoinen mutta siinä oli juuri ongelmana se että kun treenaan penkin ja kapean penkin miken 2*6 sydeemillä niin tahtoo vähän kärsiä kaikki punnerrusliikkeet olkapäille kun teen ekana liikkeenä kapean penkin.

Entinen oli siis
Ma:rinta&hauis
Ti:jalat
Ke:lepo
To:olkapäät&ojentajat
Pe:selkä
la:lepo
Su:lepo

Mä käytän kans tota Miken 2 x 6 systeemiä ja mun mielestä sopii tohon sun nelijakoseen todella hyvin. Teet vaan noi olkapäät ensin ja sitten sen 2x6 kapeelta, ehkä se vähän syö kiloja tosta kapeesta, mutta mun mielestä pelittää ihan hyvin niin. Niin ja teen tolla samalla jaolla, paitti jalat on jaettu kahteen.

nojoo.Kylhän se on pelittänykkin hyvin.Sehän siinä on kun se syö kiloja siitä kapeesta.No jos kokeilis sitten parisen viikkoo miltä tuntuu tehdä se kapee olkapäiden jälkeen.
Kiitoksia vinkeistä :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom