Vinkkejä miten hauiksen saa kasvamaan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kumisa@pas sanoi:
Mä treenaan tällähetkellä 4-jakosella ja tuli tossa viime viikolla tehtyä tällänen haba-treeni:

Hammer-kääntö kp 2X20(yksi käsi kerrallaan. Sarjat tehdään putkeen, eli yks käsi heti perään toinen ja sit heti alusta)

Hauiskääntö taljassa 2X10

Keskitetty hauiskääntö kp 3X10

Yhdenkäden hauiskääntö taljassa 1X15

Ton jälkeen oli kyllä kädet aika kuolleet:thumbs:

Tässä on asiaa, näin ne habat rääkätään:thumbs:

Bodaaja sanoi:
Tässä on asiaa, näin ne habat rääkätään:thumbs:
huomattavasti vähempikin riittää. muistaakseni idolisi (halmeen) kirjassa treeniohjelmissa ei rääkätä habaa noin paljon. ei ihme jos haba ei kasva (jos kasvaa niin aika paljon voi laittaa tulehduksen piikkiin)

palmu sanoi:
huomattavasti vähempikin riittää. muistaakseni idolisi (halmeen) kirjassa treeniohjelmissa ei rääkätä habaa noin paljon. ei ihme jos haba ei kasva (jos kasvaa niin aika paljon voi laittaa tulehduksen piikkiin)

Tämäkin on tosi paljon ihmisestä kiinni. Toisilla kasvaa haba kun kerran pierasee scott-penkin vieressä, ja toiset taas saa veivata ihan tosissaan.

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2
tuo on timban kaksijakoinen siinä tulee hauksille 3 sarjaa 2 kaksi kertaa viikossa (oletus on että treenit ma,ti ja to, pe) eli 6 sarjaa viikossa siinä jota bodaaja sanoi kunnon hauis treeniksi oli myöskin 6 sarjaa viikossa, joten eikö se ole aika samalailla asia? ootko koskaan bodaaja kokeillut vähempijakoista treeniohjelmaa?

Ei sitten yhtäkään kuittailua, off topicia tai muutakaan mussutusta tähän ketjuun, sellaisen kirjoittaja lähtee välittömästi banaaneja poimimaan viikoksi.

tossa ylemmässä on lasku virhe tuossa toisessa tulee haballe 6 sarjaa (timban kaksijakoinen) ja toisessa 8 sarjaa. tätä se lukion pitkä matikka teettää

palmu sanoi:
tossa ylemmässä on lasku virhe tuossa toisessa tulee haballe 6 sarjaa (timban kaksijakoinen) ja toisessa 8 sarjaa. tätä se lukion pitkä matikka teettää

Jos ne habasarjat tekee kunnolla, on tuo 8 sarjaa aivan liian paljon. Itsekin hinkkasin noin ennenkuin kokeilin 2-jakoista tosissani. Hauikset saa aivan loppuun 3-4 kovalla sarjalla, loppu samana päivän on turhaa. Tuon setin kun tekee kahdesti viikossa, saa sen 6-8 kovaa sarjaa joita ei 100% varmasti jaksa samalla teholla vetästä yhdessä treenissä. Tosta voi sitten laskea jokainen päässään, kumpi sitä pattia paremmin kehittää. ;)

Timba79 sanoi:
Jos ne habasarjat tekee kunnolla, on tuo 8 sarjaa aivan liian paljon. Itsekin hinkkasin noin ennenkuin kokeilin 2-jakoista tosissani. Hauikset saa aivan loppuun 3-4 kovalla sarjalla, loppu samana päivän on turhaa. Tuon setin kun tekee kahdesti viikossa, saa sen 6-8 kovaa sarjaa joita ei 100% varmasti jaksa samalla teholla vetästä yhdessä treenissä. Tosta voi sitten laskea jokainen päässään, kumpi sitä pattia paremmin kehittää. ;)
kiitos timba! tuota juuri ajoinkin takaa! :D

Nojoo. Noi kaks ekaa sarjaa tossa kumisaappaan reenissä on varmaan lähinnä lämmittelysarjoi ja loput 6 sit tiukkoi, vai? Kuitenki 2-jakosessa pystyy ne kaikki 6 sarjaa tekemään paljon kovempaa ku niitä kaikkia ei tehdä samana päivänä. Näin voisi olettaa kehityksen olevan parempaa. Tiedäppä sitte, mulla ainaki toistaseks kasvaa kädet ihan hyvin, reenaan niitä sitte melkein miten vaan. Eli ketjun aloittajallekin tiedoksi, et voi välttyä haban kasvulta jos treenaat niitä säännöllisesti ja syöt oikein ja annat lihasten palautua riittävästi. Sitten kun kehitys jossain vaiheessa tyssää, on syytä keksiä kaikennäkösiä kikkoja jolla saa lisäbuustia treeneihin.

Edit. Timba ehtiki jo selittää saman asian.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
onko se merkki siitä että jos lihakset eivät ole kunnolla kipeät seuraavana päivänä että, en treenaa tarpeeksi kovaa?
kyl mä siel salilla pinnistän sarjat loppuun saakka niin että pää on hetken aiina sen jälkee kipeenä...

hölkkääjä sanoi:
onko se merkki siitä että jos lihakset eivät ole kunnolla kipeät seuraavana päivänä että, en treenaa tarpeeksi kovaa?
kyl mä siel salilla pinnistän sarjat loppuun saakka niin että pää on hetken aiina sen jälkee kipeenä...

Ei se kipu ole tae siitä että on tehty kovaa tai oltu tekemättä. Kokeile tehdä vaikkapa kyykkyä pelkällä tangolla 10x20 toistoa. Tee nuo muutaman minuutin palautuksilla, tuskin tuntuu mitenkään kovalta, mutta kipua tulee takuulla seuraavaksi päiväksi jos ei ole mitään tonsuunstasta tehnyt.

Mutta taas jos teeet vaikka 2x8 toistoa mahdollisman kovalla raudalla ja toistoakaan et enempää saisi, olet tehnyt sarjat kovaa, mutta mitään ihemeempää kipua tuskin tulee.

Enemmäkin kovan treenin mittari on se, että treenin jälkeen olo on kuin ois selkäänsä saanut (kuvannollisesti), eli tuntee että on antanut kaikkensa. Tässä kohtaa tietää treenanneensa kovaa! Mutta tällainenkaan treeni ei ole välttämätöntä kasvun kannalta. Eli ei nää niin yksinkertaisia juttuja ole.

Neuvoisinkin käyttämään treenipäiväkirjaa yrittäen aina tehdä ainakin yksi toisto jossian sarjassa enemmän kuin edellisessä treenissä. Näin treeni on varmasti nousujohteista ja kehitystä tulee takuulla.

hyvä on treeni päivä kirja messiin siis.
ja teen aina tollee et toistookaa ei menis vaik puristaa nii et veri suoni katkee päästä

^Tommi_^ sanoi:
Joo mun mielestä se kuulostaa paremmalta kans ku se et vetäisin joku 20 kevyemmil...Kaippa tolla tyylillä mitä neuvoit ni saa ihan hyvää treeniä hauikselle :)

Jos olet juuri aloittanut treenaamisen, niin suosittelisin sitten kyllä noita 20 sarjoja. Tulee kiinnitettyä siihen tekniikkaan enemmän huomiota, se kun on hyvin, hyvin oleellinen osa sitä lihaksen kasvatusta - siinä kun ei ole kyseessä vain se, että paino saataisiin ylös, vaan etenkin siitä, miten se paino saadaan ylös.

Sitten kun tekniikka alkaa olemaan kohdillansa, niin lisäisin painoja ja vähentäisin sarjoja.

Nimimerkillä useampi vuosi aikoinaan turhaan treenattu reikäleipätekniikalla ennen pientä valaistumisen hetkeä

Zone-sarja -42%
Jeps olen 16 vuotiaspoika ja olen 69kg ja 192,5 pitkä niin miten saisin nopeasti massaa ittelleni ??! jotain hyviä vinkkejä ku ei haluais olla koko elämää tälläinen tuulennussimavinkuheinä... ja se että miten saisin suht koht nopeasti hauista kasvaan ? ku olen tehnyt kaverin kanssa ohjelman syömiseen että aamupala = 2x ruisleipä ja juusto+leikkele ja lasimaitoa, lounas= iso annos ja salaatti johon paljon öljykastiketta, välipala= sama kun aamupala mut + hedelmä ja sen jälkeen massajauhe juomaa puol pulloa ja päivällinen sama ku lounas ja iltapala= sama kun aamupala mut lisäksi rae juusto ja proteini rahka/maitorahka... ja ma,ti,ke,to sali 30-90min ja hauis kääntö 10-20 toisto 3 sarja noin 10-15kg painoilla + ojentajat ja selkä,rinta ja pe-la välipäivä ja sunnuntaina lenkki et onko tämä teidän mielestä hyvä ohjelma saada massaa ja haukkaa kasvuun ?

Jeps olen 16 vuotiaspoika ja olen 69kg ja 192,5 pitkä niin miten saisin nopeasti massaa ittelleni ??! jotain hyviä vinkkejä ku ei haluais olla koko elämää tälläinen tuulennussimavinkuheinä... ja se että miten saisin suht koht nopeasti hauista kasvaan ? ku olen tehnyt kaverin kanssa ohjelman syömiseen että aamupala = 2x ruisleipä ja juusto+leikkele ja lasimaitoa, lounas= iso annos ja salaatti johon paljon öljykastiketta, välipala= sama kun aamupala mut + hedelmä ja sen jälkeen massajauhe juomaa puol pulloa ja päivällinen sama ku lounas ja iltapala= sama kun aamupala mut lisäksi rae juusto ja proteini rahka/maitorahka... ja ma,ti,ke,to sali 30-90min ja hauis kääntö 10-20 toisto 3 sarja noin 10-15kg painoilla + ojentajat ja selkä,rinta ja pe-la välipäivä ja sunnuntaina lenkki et onko tämä teidän mielestä hyvä ohjelma saada massaa ja haukkaa kasvuun ?

Tyylikkäästi nostettu ketju 7vuoden takaa. :D

Tsekkaappa nämä: http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/40870-aloittelijan-peruskysymykset-taenne/

Suositut

Back
Ylös Bottom