Vinkkejä laihaläskille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt ollaan ns. puun ja kuoren välissä. Painoa on jo 76kg, ja mahassa aika paljon fläsää, minkä kertyminen pitäisi vähintään lopettaa ja enintään hävittää. Ongelma lienee siinä, että samalla pitäisi kasvattaa lihasta ja voimaa. Olenkin treenannut SS:llä melkein toukokuun alusta lähtien syöden n. 3000kcal. Sarjapainot kyykyssä 70kg, mavessa 102,5kg, penkissä 55kg, pystärissä 35kg ja pendlayrowissa 50kg.

Ruoka-aineet olen pitänyt joka päivä melkein samoina. Vitskut aamusin.
- Aamupala: Pirtelö mihin laitan kaurahiutaleita, rahkan, maitoa, hedelmiä, vähän heraa, joskus vähän pähkinöitä riippuen syönkö päivällisellä jauhelihaa vai kanaa. ~900kcal
- Tässä vaiheessa salille joskus klo 12-13, sen jälkeen palkkari heraa 40g. ~170kcal
- 14-15 aikaan täysjyvämakaronia 150g, jauhelihaa/kanaa/lohta 200g, lasi maitoa. ~1000kcal
- 16-17 aikaan välipalaa, yleensä pähkinöitä 50g tai öljyä 15g ja maitoa. ~300kcal
- illalla kanaa/kalaa/lihaa 200g ja täysjyväpastaa/riisiä 100-150g. ~600-700kcal

Pitäisikö vaan jatkaa ja sitten joskus yrittää hävittää läskiä vai nyt maltillisesti jatkaa pienillä plussilla? Vai pitääkö se dieetata vähäisetkin gainssit samalla pois ja alottaa puhtaalta pöydältä vähän kireempänä? Kroppaan siis pitäis saada muotoa ja läskiä pois niin miten lähtisitte itse liikkeelle treenin ja ruokavalion suhteen ja vaihtaisitteko ohjelmaa?

Voin pari kuvaa laittaa niin näkee oikean tilanteen jahka saan siirretyksi koneelle.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Paljonko sulla on pituutta? Kuulostaa mahdottomalta että mahassa on aika paljon fläsää ja painoa on 76kg

Tiputa kalorit vaikka johonkin 2800. Ei kannata alkaa laihduttamaan, koska sulla ei vielä ole kovin paljoa lihasta, niin järkevämpää on ekaks hankkia sitä ja myöhemmin miettiä kiristelyä.

Ei toi ole laihaläski. Toi on vaan hieman rasvaa kerännyt kroppa. Laihaläskiä nähnykään. Pientä bulkkausta nyt ja jossain vaiheessa cuttaus.

Oonko ainut joka kannattaa cuttausta? Aloittelija kun kehittyy vaikka vetäis tonnin miinuksilla. Laihat kynikset on kautta aikain saaneet naisia, läskit ei. Itse dieettaisin sinuna heinäkuun ja elokuun, sitten vähän "siistimmästä" kunnosta kasvuun. Suhteelliset testotkin on korkeemmat pienemmissä rasvoissa. En oo ikinä päässyt sisälle tähän pakkiksen asenteeseen, että jos on ns. "kynis läski", niin pitää bulkkaa. Mieluummin ne läskit pois, niin on mukavempi rakentaa kehoa.
KIREYS ON ALIARVOSTETTUA. Kato vaikka jotain kireitä kiipeilijöitä, ne on "tikkuja", mut silti rasvojen alhaisuuden takia näyttää hyvältä. Sanoisin, että 2kk dieettiä nyt vaan. Äläkä turhaan bulkkaa yli 15% rasvojen koskaan (niin kuin monet) IMO, jos nautit "kunnossa olemisesta". Itse oon pitkästä aikaa kireässä kynis kunnossa, ja näytän hyvältä, vaikka lihaa ei juuri ole. Enkä enää koskaan vedä "sikabulkkia", se on typerää.

http://www.fast.fi/2014/massankasvatuksen-salaisuudet/

ite omistan samanlaiset tissit ku sulla, perkele! ja melko samas kondiksessaki ollaa, pituutta itel vaa 178 ja painoo 82kg :D itelläki tota rasvaa on, mut annan nyt vaa painon nousta ja lihasten kasvaa, mielummi pidän myöhemmin välidietin ja sit safkailen tammikuuhu asti ja siitä pidempi kiristely kohti kesään.

Mielummi bulkkiläskikunto ku riisitikku IMO (oon kokenu ton riisitikkukunnon ku pudotin 2012 painon pelkästä rasvasta 80kg -> 63kg)

Zone-sarja -42%
Jees, olin itse samassa tilanteessa 3 vuotta sitten ja taisin olla vieläpä saman ikänen kun sinä. :)
Elikkä syö vähintään peruskulutuksesi määrä 2000kcal ja tee HIIT treenejä joka toinen päivä, jos sua tuo rasva häiritsee.
Mutta tosiaan kuvan perusteella lihasta ei ole vielä paljoa, niin näyttäisit aika anorektikolta jos hirveen laihaksi vedät, joten kannattaisin itse bulkkausta vaan sinne 90kg asti ainakin ja sen jälkeen kiristelet.

Makukysymyksiä, mutta mun mielestä toi rasvan määrä ei olis paha, jos alla olis lihasta. Nyt (sorgen suoruus) näkee, että just mitään ei oo hetkeen tehty. Ja etenki ekassa kuvassa näyttää, että maha pömpöttää kun lihasta ei oo, ei suoran läskin määrän takia. Ite suosittelen, et älä diettaa mut laita syömiset kondikseen ja treenaa.

Ei millään pahalla, mutta mulla ei oikein aina ymmärrys riitä kun ihan kohtuukunnossa olevalle nuorelle jannulle heitetään neuvoksi bulkata kroppaan lihasta ja samalla fläsää. Sitten seuraavassa lauseessa annetaan ymmärtää, että se fläsähän on ihan persiasta, ja se pitää heti seuraavaksi kiristellä äkkiä pois. Siitähän se kiva bulkki-kiristely-bulkki-kiristely-bulkki-kiristely jojoilu kivasti saadaan aluille jo nuorena. No eipähän ainakaan pääse tekeminen loppumaan.

Myönnän että tuli nyt vähän kärjistettyä asioita, pitkä viikko takana ja silleen. Mutta jottei nyt jäisi ihan mutuiluksi, niin Layne Norton heittää painojojoiluun liittyen hyviä kommentteja. Vaikkei kaverin mielipiteitä täysin nielisikään, niin ainakin Suomi mainitaan tossa pätkässä yhden kerran, eli ei voi olla aivan paska äijä (tai sitten kuulin omiani Suomen osalta) :) Is your weight loss diet making you fatter

Aloittajalle: komppailen LeaveNoRetreatia siltä osin, että syö terveellisesti+riittävästi ja jatka treenejä. Ei tuo kroppa nyt mikään huono aihio ole lähteä kasvattamaan lihasta, jos siis se nyt on tavoitteena. Mutta välttäisin äärimmäisyyksiin menemistä sekä bulkkauksessa että kiristelyssä. Parhaimmillaan saat treenailusta loppuiäksi loistavan harrastuksen, mutta liialla kriittisyydellä ja bulkki-kiristely arpomisella voipi mennä äkkiä potta jumiin. Ja sitäpaitsi, jos sulla on oikeasti laihaläskin geenit, niin se kiristely bulkkauksen jälkeen ei ole mikään läpihuutojuttu. On nimittäin muutaman vuosikymmenen kokemus asiasta, vaikkei tässä ole tullut varsinaisesti bulkattuakaan ikinä.

Tää nyt oli vaan mun mielipide, jos ei kelpaa niin on mulla muitakin.

Terv. katkera vanha kehäraakki laihaläski

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos tiputan kalorit 2600-2700 ja lähden katsomaan mihin paino parissa viikossa asettuu? Oonko väärässä siinä, että kun sitä lihaa tulee niin toi läski ei näytä ollenkaan niin hurjalle mitä se nyt on? 2800kcal kuten ehdotettu kuulostaa aika pahalle, siinäkin jo reilu 500kcal plussaa mun kulutukseen mitä en kyllä tiedä, mutta ihan mutu-tuntumalla.

Tosiaan eikös noiden 2600-700 kalorien pitäis olla ok kun en muuta harrasta ja liikun kulutusmielessä melko vähän?

Tällänen skenaario kanssa ollu mielessä: jatkan SS:ää vielä pari-kolme kuukautta, syöden pienillä plussilla, että kuukaudessa paino nousee abaut kilon? Sen jälkeen dieetille, ja vaihto monijakosempaan missä kovempi volyymi ja intensiteetti?

Huomasin vasta nyt sun iän. Älä dieettaa vaan syö terveellisesti kulutuksen mukaan vielä pari vuotta. Teini-ikäisen, jonka kroppa vielä muotoutuu, on ihan turha dieetata jos ylipanoa ei ole, niin kun sulla ei ole. Inaktivoimatonta lihasta vaan. Tota fläsää ei edes näe jos saat vähän kiinteetä sen alle.

Ehdotan cuttia, ihan vaan sen takia, koska nyt se on vielä helppoa. Ite lähdin jostain 77kg/181cm suoraan bulkille, ja paino 5kk:n päästä oli jo 10kg enemmän (tuli tehtyä aloittelijan virheitä, kuten liian korkeat kalorit). Lähtöpainon takia dieetti venyi puoleen vuoteen, kun piti 12kg pudottaa. Ja sanon vaan, että pitkä dieetti on perseestä.

Ja vaikka lähtötilanne ei pahalta näyttäisikään, niin kilojen kertyessä sitä jossain vaiheessa tajuaakin olevansa certified läski. En koskaan enää tule päästämään itseäni tohon ekan bulkin jälkeiseen kuntoon. Hyi vittu, että oksettaa oikein jälkeenpäin. Joku gorillamainen alfamaha ois vielä toiminut, mutta läskit eivät vain valitettavasti keräydy kehooni näin esteettisesti.Tarkoitus olis ens cutilla pudottaa viimein sinne 10% rasvoihin, joka jäi muutaman kilon vajaaksi viime dietillä, ja jojoilla siitä lähtien koko ajan siistissä kunnossa.

Maltillisilla plussilla vaan. En ymmärrä jengiä, jotka ei haluu olla ns. kireenä vuoden ympäri vaan ainoastaan kesäkuukaudet ja muuten ollaan ikibulkilla älyttömiä possuja. Ja kannattais imo antaa ruoansulatukselle lepohetkiä ja pitää aterioiden välillä taukoa vähintään 3-4 tuntia.

Parantaa ravinteiden imeytymistäkin ku mahalaukku saa joskus "bootata" ittensä eikä niin, et siel on aina edellisest safkast jälel sulateltavaa. Auttaa myös painonhallinnassa.

En ymmärrä jengiä, jotka ei haluu olla ns. kireenä vuoden ympäri vaan ainoastaan kesäkuukaudet ja muuten ollaan ikibulkilla älyttömiä possuja.

Ihan off-topic, mutta yleensä nämä "ikikireät" ovat vuodesta toiseen samoissa lihoissa kun ei olla selvästi plussakaloreilla ja selvästi miinuksilla säännöllisin väliajoin. Lihas ei kehity nollakaloreilla. Myöskin nuo "älyttömiä possuja" tyyliset aivopierut on yleensä lähtöisin juuri tuollaisten suusta, jotka eivät ole koskaan edes yrittäneet syödä. Ei siinä älyttömäksi possuksi kovin nopeasti liho jos bulkkaa fiksusti. Eri asia sitten jos koko ajan asuu mäkkärissä ja kuvittelee että +1500 kaloreilla tulee pattia. Kai siinä nyt lihookin. Välidieettikin on keksitty ja aika monet käyttää sellaista, oletkos kuullut koskaan?

Ihan off-topic, mutta yleensä nämä "ikikireät" ovat vuodesta toiseen samoissa lihoissa kun ei olla selvästi plussakaloreilla ja selvästi miinuksilla säännöllisin väliajoin. Lihas ei kehity nollakaloreilla. Myöskin nuo "älyttömiä possuja" tyyliset aivopierut on yleensä lähtöisin juuri tuollaisten suusta, jotka eivät ole koskaan edes yrittäneet syödä. Ei siinä älyttömäksi possuksi kovin nopeasti liho jos bulkkaa fiksusti. Eri asia sitten jos koko ajan asuu mäkkärissä ja kuvittelee että +1500 kaloreilla tulee pattia. Kai siinä nyt lihookin. Välidieettikin on keksitty ja aika monet käyttää sellaista, oletkos kuullut koskaan?

Olen kuullut, mutten harrasta sellaisia. Menee turhaks hifistelyks laskea kaloreita. Vaatteista, ja peilistä huomaa kasvaako.

Olen kuullut, mutten harrasta sellaisia. Menee turhaks hifistelyks laskea kaloreita. Vaatteista, ja peilistä huomaa kasvaako.

Se riippuu siitä kuinka paljon haluaa panostaa. En puhunut nyt kalorinlaskusta kyllä vaan ylipäätään siitä että pitäisi selkeästi mennä jompaan kumpaan suuntaan, laskee kaloreita tai ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom