Vinkkejä kuumassa maassa treenaamiseen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli itsellä on sellainen tilanne, että asun noin 7kk Thaimaassa ja ihan vaihto-opiskelemassa. Toisin kuin moni täällä taas ajattelisi hehe.. Heti tänne päästyäni tajusin, että täällä on oikeasti kuumaa ja kosteaa toisin kuin jossain espanjassa jne. Ulkona kun istuu 10 minuuttia niin on paita jo ihan läpimärkä ja itseäni huolestuttaa näin kehonrakennus kannalta treenini sujuminen. Tottakai kun lämpimässä hikoilee jatkuvasti niin perus setti olisi syödä vielä lisää ja tankkaa nestettä mahdollisimman paljon.

Kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa? mitään vinkkejä miten homma pelaisi hyvin? Lisäksi tuntuu että kuumuus on suoraan verrannollista myös jaksamiseen ja energiatasoihin, kun koko ajan melkein aluksi ainakin väsyttää, vinkkejä ?

Thänks

Itse olen myös vaihdossa Thaimaassa, ja olen nyt ollut täällä 2½ kuukautta.

Kuumuus riivaa kyllä, valmiiks soija päällä kun on salille kävellyt. Itse juon vettä salipäivinä vielä normaalia enemmän, ja syömistäkin katson tarkemmin. Harrastan myös taksin/mopotaksin käyttämistä (kun se kerta halpaa on) päivän mittaa, ihan vaan sen takia että parikin kilometriä on suorat housut jalassa kohtuu lämmintä puuhaa. Tuppaa väsymään jos paljon kävelee täällä päivän aikana. Ylipäätään pyrin ottaa rauhallisemmin ja säästämään energiaa.

Olisi kyllä hieno kuulla jos jollain olisi vinkkejä treenaamiseen kuumassa ilmastossa.

Jep olen todennut ihan saman. Varsinkin kun täällä tuppaa olemaan tuo koulupuku käytäntö, joka meillä yksinkertaisesti on suorat housut, puvun kengät ja valkoinen kauluspaita. missäs päin olet vaihdossa täällä thaimaassa?

Uskoisin että vettä ja safkaa vaan normaalia enemmän. Mut toi energiataso hommeli mua ärsyttää kun väsymys painaa koko ajan. Ja aamuisin must ei oo koskaan ollut salilla kävijäksi.

Mun kokemukset on vaan parin viikon ajalta kun treenailin thaiboxingia Thaimaassa. Sen ajan pärjäsin ihan sillä, että tankkasin saatallisia määriä vettä, jossa vähän suolaa seassa.

Sekin piti oppia kantapään kautta. Ei ole mukavaa kun tunnin sparrailun jälkeen alkaa entuudestaan täysin tuntemattomat lihakset kramppailemaan :) Väsymys meinaa siellä lämpimässä vaivata jatkuvasti mutta siihen tottuu. Pieniä päiväunia kannattaa harrastaa ja sitten vääntää itsensä väkisin treenailemaan.

Oli myös mielenkiintoinen kokemus polttaa sääret auringossa ja mennä sen jälkeen potkimaan salille säkkiä :D

Varsinkin kun täällä tuppaa olemaan tuo koulupuku käytäntö, joka meillä yksinkertaisesti on suorat housut, puvun kengät ja valkoinen kauluspaita. missäs päin olet vaihdossa täällä thaimaassa?
Kyllä, koulupuvut meillä myös ja kyseessä siis yliopisto Bangkokissa.
Tuppaa olee hieman kuumat oltavat, mutta vettä vaan litroittain.
Energiajuomaa naamariin? :D
Oli muuten hyvä olo seuraavana päivänä kun pelkkiä vodka redbulleja veteli illan täällä. Hieman eri tavaraa tuntuis olevan. Todella viisasta, tiedän.

ainakin mineraalien ja nitraattien riittäää saantia tarkkailisin.
Juu, kannattaa vesipulloista katsoa onko mineraalivettä vai ei, ei ne paljoa enempää maksa. Itse ostan Minere tai Aura merkkistä, muitakin mineraalivesiä varmaan on mutta kaikissa ei lue roomalaisittain "minerals" tms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom