Vinkkejä juhannuksen kokkailuun

GoA sanoi:
Enivei, antakaas jotain hyviä ideoita dippaukseen. Itse ajattelin ostaa sipsiä nyt tietenkin ja sitten kokeilla tehdä tuollaisia täytettyjä jalapenoja ja sitten dipata mutta olisko muita ideoita? Jotain kasviksia tai lihoja tjsp?

No esim. porkkanasiivut, kurkkusiivut, karjalanpaistipalat(tai muu kuutioitu liha)coctailtikkujen päässä, Lidln Krakovanmakkara siivut, Lidln kapeat metvurstipötköt, coctailpalat, nachot, oliivit,lihapullat, patonki, nakit, kukkakaali, hillosipuli, parsa, katkaravut, nugetit, sipulirenkaat, mustekalarenkaat, kirsikkatomaatit, suolakurkkusiivut, retikkaa, varsiselleriä, kesäkurpitsaa, savustettuja simpukoita, pepperonit, marinoidut valkosipulit, paprikasiivut jne. :kuola:

yks hyvä vaihtoehto on tehdä fondue ja dipata sinne kaikkee leivästä lähtien.
itse tykkään cheddarfonduesta vaikka väärä juusto fondueen onkin. :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Loimulohta joutuu tekemään kun ostin 2:n kilon lohifileen joka ei mahdu uuniin. ;)
Broilerin rintafilettä 600 g, porsaan sisäfilettä 600 g ja nautaa 600 g, plus paprikaa, tatteja, ananaspaloja jne. varttaisiin..
Hyvät safkat näistä vielä tulee, kiitos kaikille vaan vinkeistä :kippis1:
Ja juhannusta itse kullekkin.

mä ajattelin orientoitua tekemään tälläisen kevyen kenttä lounaan muijan kanssa.
laita tiiviiseen foliopakettiin uusiaperunoita,tilliä,suolaa,mustapippuria ja hakattua sipulia sekä loraus oliiviöljyä jonka sitten kypsentää grillissä.

Noiden perunoiden kaverina menee vaikka lohi/kirjolohi fileet jotka laitetaan samanmoisiin folionyytteihin ja maustetaan vaikka tuoreilla yrteillä(basilika,oregano,tilli jne) loraus öljyä,valkoviinietikkaa sekä musta/sitruunapippuria ja suolaa ja jos haluaa vähän tujua ni laittaa vaikka tabascoa vähän mukaan. molemmat pussit kypsyy samoihin aikoihin kun vaan kattoo että nyytit on kunnolla kiinni etteivät pääse kuivumaan

joku salaattikin lienee ihan hyvä kans vaikka fetaa,lehtisalaattia,kurkkua,kirsikkatomaattia,hunamelonia jne maustetaan mustapippurilla kevyesti.

jälkkäriksi konjakit tai joku makea litkulikööri

Lihaa ja kalaa kun uunissa laittaa niin ei voi epäonnistua!

;)

Ostin kuluneella viikolla muurinpohjapannun jaloilla, loistopeli ruoanlaittoon.

Heittää pannulle puolikkaan mustapekka juuston (sellaisen talipallon näköisen) Antaa hetken siinä sulaa. Sitten siihen valmis biffettejä päälle. Ihan nopeasti nopemmin puolin. Ja on hyvää !!

Jokin currytonnikala sotkukin voisi olla hyvää pannulla tehtynä.

Ja hyvä on peli myös kaikkiin wokkiruokiin.

Kossu pakkaseen ja nyrkillinen voita kattilaan... :hyper:

No, mä syön omasta maasta perunaa ja vihannekset. Lisäksi mulla on tossa vähän yli kilo brasilialaisen härän sisäfilettä. Niin ja pari savustettua siikaa. Eiköhän noilla pärjää aattoillan. Ai niin juomapuolelta löytyy pullo Chileläistä Casillero del Diablo -punkkua kyytipojaksi sekä jääkylmää vettä omasta lähteestä. Viinipullon lisäksi muita alkoholijuomia ei nautita.

Juhannuspäivän aamuna klo 07 onkin sitten vuorossa mun jo perinteeksi muodostunut aamulenkki (n. 7km). Saa juosta aika rauhassa... tekee eritysen hyvää tietää, että samalla 95%:lla suomalaisista on OLO! :urjo:

Rico sanoi:
tekee eritysen hyvää tietää, että samalla 95%:lla suomalaisista on OLO! :urjo:

:offtopic: No eikait nyt sentään 95% suomalaisista, ehkä 50% 16-60 vuotiaista... :jahas:

ps. :thumbs:

Räkä sanoi:
rosvopaistia perkele! SIKAA; LAMMASTA JA NAUTAA: Mitä rasvaisempaa sen parempi. Kaivat kuopan, polttelet siinä kolme tuntia kunnon roihua ja käärit lihat paistopussiin, folion ja märkään sanomalehteen ja taas folioon ja märkään sanomalehteen. Sekaan tummaa olutta, kourallinen suolaa, puoli pakettia meijerivoita ja kourallinen pippureita. Mukaan myös lanttua, naurista, porkkanoita, selleriä, sipuleita, valkosippeä. Tuore kokonainen chilipippuri antaa mukavan sävärin sekä paketti pari savupekonia. Koko paketti siis nuotioon ja hiekkaa päälle. Hiekan päälle rakennetaan uusi pienempi nuotio jossa tulta pidetään yllä koko paistoajan. Paistoajan nyrkkisääntönä voidaan pitää samaa kuin kinkussa eli tunti per kilo, mutta vähintäänkin 2-3 tuntia. Lihan pitää olla sellaista, että se pamahtaa osiksi kun sitä pahalla silmällä katsoo :)

jokavuotinen jussi traditio ja sen kanssa sitten tietty koskenkorvaa, olutta ja punkkua.

Suosittelensuosittelensuosittelen!!!111! :kuola: *512

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom