Vinkkejä ja ideoita mimmialottelijalle ruokapuolesta + palkkareista?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
33
Elikkäs, alottelevan mimmitreenaajan ongelmana olis tuo ruokapuoli ja palautusjuomahärdellit yms.
Käyn salilla 3x vk (2-jakonen ohjelma, ohjelma tehty yhdessä ohjaajan kanssa) ja potkunyrkkeilyreeniä on 2x vk.

Esimerkkiviikko:

Maanantai: treeni 1
Tiistai: välipäivä
Keskiviikko: treeni 2
Torstai: potkunyrkkeily
Perjantai: treeni 1
Lauantai: välipäivä
Sunnuntai: potkunyrkkeily

Treeni 1:
Alatalja 4x8-12
Reiden koukistus maaten: 4x8-12
Hauikset 3x8-12
Lähentäjät 3x8-12
Lehmäkone/Lypsykone (en tosiaan tiedä onko oikee termi, näin lukee ohjelmassa :D) 3x8-12
Pohkeet 4x8-12
Vatsapenkki 3x15
Selkäpenkki 3x15
Kyljet kahvakuulalla 3x15
Staattinen vatsa 3x 45sek, 45sek lepo

Treeni 2:
Penkkipunnerrus 4x8-12
Jalkaprässi 4x8-12
Vipunosto 4x8-12
Lonkan ojennus 3x8-12
Ojentajat 3x8-12
Loitontajat 3x8-12
Rintapuristus 3x8-12
Vartalon ojennus istuen 3x15
Vartalon kierto istuen 3x15
Vatsa 3x15

Aluksi näkyi helposti tuloksia, nyt on selkeesti alkanu junnaamaa paikallaan tuo edistyminen (ihan tietosesti yritän saada näkyvää lihasta), luulenpa et se johtuu ruokapuolesta. Syön liian vähän kulutukseen nähden ja vähän mitä sattuu. Olen 163/53.
Syömisiä ei tule kun aamupala, välipala, lämmin ateria ja iltapala. Jos oikeen maltan panostaa, syön jotain vahvempaa pari tuntia ennen treenejä ja tunti treenin jälkeen. Ongelma taitaa olla enemmän siinä, että olen laiska/huono laittamaan ruokaa,
koska ideoita siihen mitä kokkais, on todella vähän. Eikä ruokailu ole mulle mitenkään "nautinto", vaan syön vaan tankatakseni, tai kun on pakko/järki sanoo, että pitää syödä - yleensä kun ei tule edes nälkä missään välissä päivää. Eli en tarvii mitää gourmet-aterioita, vaan "tylsänki" makunen ruoka uppoaa, kunhan vaan tulis syötyä. Plussana tietenki se, että mitä nopeemmin sen ruoan saa valmistettua, sitä parempi. En nauti hellan vieres seisoskelusta :D Plus se, että kaikki ruoka tarvii tehdä laktoosittomana, enkä käytä perunaa, valkosta riisiä, enkä vehnäpullamakarooneja :D Huoh.

Lyhyesti: Ideoita helppoihin, terveellisiin, nopeisiin ruokiin. Mielellää opiskelija-budjettiin sopivaa. Kaikkein parhaita olis "syö tätä, tätä ja tätä siihen ja siihen aikaan"-ideat :D

Bonuskysymyksenä: Jokasessa ruokavalioesimerkissä tungetaan tämän tästä johonkin väliin "kourallinen pähkinöitä". Millä korvais ne (kun tän turpoo kurkku umpee jo kolmasosasta mitä tahansa pähkinää)?

Sitten vielä tuo palautusjuomahärdelli. Tähän asti oon vedelly jokasen treenin jälkee kolmisen desiä maitoa. Kelpaako niin, vai pitäiskö alkaa säätämään jotain muuta tilalle? Ja jos, niin mitä, millasilla suihteilla, jne.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tässä pari juttua mitkä itsellä nousi mieleen, fiksummat voivat sitten tarkentaa tai korjata.

Treeni 1:
Alatalja 4x8-12
Reiden koukistus maaten: 4x8-12
Hauikset 3x8-12
Lähentäjät 3x8-12
Lehmäkone/Lypsykone (en tosiaan tiedä onko oikee termi, näin lukee ohjelmassa ) 3x8-12
Pohkeet 4x8-12
Vatsapenkki 3x15
Selkäpenkki 3x15
Kyljet kahvakuulalla 3x15
Staattinen vatsa 3x 45sek, 45sek lepo

Treeni 2:
Penkkipunnerrus 4x8-12
Jalkaprässi 4x8-12
Vipunosto 4x8-12
Lonkan ojennus 3x8-12
Ojentajat 3x8-12
Loitontajat 3x8-12
Rintapuristus 3x8-12
Vartalon ojennus istuen 3x15
Vartalon kierto istuen 3x15
Vatsa 3x15

On kyllä melko erikoisen näköinen ohjelma mun mielestä, lähes tulkoon pelkästään eristäviä liikkeitä. Olisi mielenkiintoista tietää miksi se ohjaaja ei tehnyt suoraan kolmijakoista ohjelmaa, kun kerta käyt kolme kertaa viikossa salilla. Tai vaihtoehtoisesti tehnyt ohjelmaa, jolla voisit treenata koko kropan kolme kertaa viikossa. Suosittelisin, että heivaat tuon ohjelman mäkeen ja tutustut aluksi näihin threadiin: http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/32394-faq-treeniohjelmat-lihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/, http://www.pakkotoisto.com/treeni/63854-3-jakoinen/ ja http://www.pakkotoisto.com/treeni/4832-koko-kroppa-3-kertaa-viikossa/. Tuolta löytyy lukuisia erilaisia ohjelmavaihtoehtoja.

Syömisiä ei tule kun aamupala, välipala, lämmin ateria ja iltapala. Jos oikeen maltan panostaa, syön jotain vahvempaa pari tuntia ennen treenejä ja tunti treenin jälkeen. Ongelma taitaa olla enemmän siinä, että olen laiska/huono laittamaan ruokaa[...]Plussana tietenki se, että mitä nopeemmin sen ruoan saa valmistettua, sitä parempi. En nauti hellan vieres seisoskelusta.

Eipä siinä oikein ole oikotietä onneen, vaan jos haluat saada lihaksia, täytyy sun opetella syömään. Tee vaikka sillälailla, että esimerkiksi sunnuntaina teet valmiiksi seuraavan viikon lämpimät ateriat, pakkaat sopivat annoskoot ja pakastat ne. Sitten aina edellisenä iltana nostat seuraavan päivän ruuat sulamaan.

Plus se, että kaikki ruoka tarvii tehdä laktoosittomana, enkä käytä perunaa, valkosta riisiä, enkä vehnäpullamakarooneja[...]Lyhyesti: Ideoita helppoihin, terveellisiin, nopeisiin ruokiin. Mielellää opiskelija-budjettiin sopivaa. Kaikkein parhaita olis "syö tätä, tätä ja tätä siihen ja siihen aikaan"-ideat

Laktoosittoman ruuan suhteen ei tarvitse enää päätänsä vaivata, sillä kaikki maitotuotteet taitavatkin jo löytyä laktoosittomana. Maailmassa on muitakin hiiligydraattilähteitä kuin peruna ja valkoinen riisi. Tuolta aikaisemmin vinkkaamastani linkistä (http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/) löytyy treeniohjelmien lisäksi myös ruokavaliomalleja, joten sitä kannattaa tutkailla melko tarkasti. En rupea tekemään mitään tarkkoja ruokavalioita, sillä toivoisin ihmisiltä pientä oma-aloitteisuutta, mutta nyrkkisääntönä voisi pitää, että yritä syödä sen 3 tunnin välein ja pyri syömään ainakin sen 5-6 kertaa päivässä. Aluksi homma saattaa tökkiä, mutta kyllä se mahalaukku rupeaa vetämään sitä sapuskaa.

Bonuskysymyksenä: Jokasessa ruokavalioesimerkissä tungetaan tämän tästä johonkin väliin "kourallinen pähkinöitä". Millä korvais ne (kun tän turpoo kurkku umpee jo kolmasosasta mitä tahansa pähkinää)?

Esimerkiksi tonnikala tai maitorahkapurkki ovat käteviä ja nopeita välipaloja, jos vain niistä tykkäät.

Sitten vielä tuo palautusjuomahärdelli. Tähän asti oon vedelly jokasen treenin jälkee kolmisen desiä maitoa. Kelpaako niin, vai pitäiskö alkaa säätämään jotain muuta tilalle? Ja jos, niin mitä, millasilla suihteilla, jne.

http://www.pakkotoisto.com/ravinto/69120-palautusjuoma-aloittelijalle/

Suosittelen myös näihin tutustumista:

http://www.pakkotoisto.com/faq.php
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/53396-aloittelija-lue-taemae/

Itse mietin samaa, notta miksei tehty mulle 3-jakosta ohjelmaa. Vaatimuksiks sanoin ainoostaa sen etten yksinkertasesti kerkee käymää ko kolmesti salilla, ja notta pelkkää jalkapäivää _ei_ saa olla. Ekassa ohjelmassa ko semmone oli ja tökki niin pirun pahasti. Eipä silti kummosesti haittaa, vaikka vaihtasinki ohjelmaa, en mie tuon teosta mitää maksanu :D Oon vaa kovin arka tekemää tuommosia päätöksiä noista ohjelmista itte, kun en tajua tästä touhusta vielä pätkääkään, notta mikä on just mulle se paras ohjelma :D Kiitos ja kumarrus vinkeistä, täytyypä paneutua oikeen kunnolla noihin linkkittämiis threadeihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom