Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tähän kyllä yhtään kuntopiiriä lisätä voi, kun 4krt/vko käyn salilla. Ja sali on aina ykkönen, joten sen ehdoilla mennään.
Mites tuo kovavauhtinen lenkki, kuinka pitkä sen tulis olla?
Tällä hetkellä olen ehkä 2700metrin kunnossa. Juoksen kuuden päivän kierrossa yhden rennon lenkin (joka on tällä hetkellä 7 kilometriä) ja yhden cooperia simuloivan treenin (ei täysillä). Kuuden päivän kierrossa on myös kolme alle tunnin mittaista salitreeniä. Olen normaalipainoinen. Juoksenko 3000metriä ennen vuoden loppua tällä treenaustyylillä?
Sillo ku juoksee jotain coopperin tapast tms. täysillä juostavaa matkaa ni useesti tuntuu et paskoo housuu ku painaa täysii, vaikka on just käyny tyhjentymäs ennen suoritusta. Mite tollasest pääsis eroo?
Treenaat sitten ilmeisesti melko pitkälti samalla tavalla aerobista kuin mäkin ja sinänsä jännä, että itse vedän samalla treenillä yli 3000m cooperissa, mutta tietenkin nää on ihan yksilöllisiä juttuja. Mä oon vetänyt sellasia 5km lenkkejä aina ja nyt oon kerran viikkoon juossut n. 8km lenkin. Suosittelisin ehdottomasti vähän pidempiä lenkkejä, koska ainakin itsellä noi 5km lenkit ei tunnu oikeastaan missään ja vedän ne lähinnä vain vähän palauttavina salitreenille vastapainoks. Toisaalta jos vedät lyhyempiä lenkkejä, niin ne kannattais vetää oikein kunnon sykkeellä läpi eli puuskuttaa menemään sen, minkä vielä järkevästi jaksaa. Kunnon kehittyessä jää helposti jauhamaan niitä samoja lenkkejä ja sitten rasitusaste aina laskee niillä, eikä kehitystä enää tapahdu.Heittäppäs nyt, että millasta treeniä kannattais vetää, coopperi nyt n. 2700-2800, pitäis saaha 400-600 lisää seuraavan vajaan kahden vuoden aikana. Välietappina ens syksynä päälle 3000. Oon nyt käyny 4krt viikkoon 4-6km lenkillä (talvella ei pidemmän lenkin juokseminen oikein houkutellut) ja juossu sen mitä irtoaa. Eli monta kertaa viikkoon ja millasta treeniä? Jos on jotain spurtti ja vetoharjotuksia, ni laitas tarkat ohjeet, en oo mokomia juossu ennen. Salilla tulee käytyä 2krt/viikko.