Vince Girondan 8x8 treeni

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mä treenaan Girondan periaatteen mukaan, eli kolme viikkoa kovaa treeniä ja yks viikko täysin off tai erittäin iisisti. Kuus viikkoa on ehdoton maksimi tällaista treeniä, sitten pitää pitää yks viikko täydellistä lepoa.

Megamaster!
Kannattaa ehkä hiukan muutella noitten liikkeitten määrää... sulla on etureisille 2 liikettä joista toinen kevyt... ja takareisille 1 kevyt liike mutta hauikselle 3 liikettä... ite ottaisin hauikselta 1 liikeen pois ja ainakin takareisille lisäisin 1 liikkeen

Kokeileppa Megamaster tällaista ohjelmaa:

Etukyykky
Hack-kyykky
Sissy-kyykky
Jalkojenojennus
Jalkojenkoukistus

Suht kevyillä painoilla. Muuten käy näin:
:urjo:

Mr Atlas sanoi:
Kokeileppa Megamaster tällaista ohjelmaa:

Etukyykky
Hack-kyykky
Sissy-kyykky
Jalkojenojennus
Jalkojenkoukistus

Sissyä, enkä etukyykkyä pysty polven takia tekeen. Hack-kyykkyä pystyn välillä tekemään, mutta en uskalla kauheasti pelleillä polven kans, ettei tuu pidempää jalkatreenitaukoa. :( Siksi jalkareeniohjelmani on vähän vaisuhko.

Teen prässin sellasessa kulmassa että se menee enemmän takareisille ja pakaroille, kuin etureisille.

Voisko joku kertoo kun en oikein ymmärrä hjyvin tota englantia, eli teenkö oikein jos teen esim. olkapäät 8x8 joka liike ja noin 50 - 70% maksimista ja jos samalla otan ojentajat niin niitäkin 8x8

Joo, tai sitten "normaalisti" esim. 4x8, 8x8 tulis käyttää ensisijaisesti jäljessä olevaan lihasryhmään. Itse teen kaiken 8x8.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
?

:david:
Mitä positiivista/negatiivista ovat muuta tätä treenimetodia kokeilemaan lähteneet huomanneet verrattaessa "normitreeneihin"?

Itse olen ainoana negatiivisena puolena huomannut että kahden päivän peräkkäiset treenit ovat tällä systeemillä aiheuttaneet ainakin minulle lievää ylikunnon tuntua(?)

Positiivisista puolista olen tässä threadissa jo kertonutkin, mutta täytyy sanoa vielä, että kun aloin tekemään sivuolkapäätreeniä niinkuin Mr. Atlaksen postaamassa linkissä kerrottiin (http://www.fitren.com/res3art.cfm?compid=18&artid=90) Olen huomannut, että aina aikaisemmin herkästi etuolkapäiden "varjoon" jääneet sivuolkapäät ovat alkaneet saada todella mukavasti muotoa.

Your exercises should be selected carefully to hit the aspects of each muscle you want to target the most. For example, if it's side deltoid and shoulder width you're after, you would select side deltoid movements such as side lateral raises and wide grip upright rows instead of front raises and military presses.

Tämä todella toimii sivuolkapäille! Eli muuta en ole tähnyt olkapäille(paitsi selkäpäivänä takaolkapäät) kuin 8*8 viparit sivuille, ja pystysoutu.

:5:

Tämähän on aivan selvästi HIIT-treeni painoilla. Eli 32 sekuntia rutistusta (8 toistoa, 2 sekuntia positiivinen, 2 sekuntia negatiivinen -> 8x(2+2)=32), ja sen jälkeen lyhyt (15-30 sekuntia) palautus, joka toistetaan 8 kertaa -> 8 minuutin HIIT. Noin siis pääpiirteissään.

Suurin ero lienee siinä, että tämän tarkoituksena on kuormittaa HIIT:iä enemmän lihaksistoa suhteessa hapenottokykyyn. Lisäksi tässä rasitus nousee enemmän progressiivisesti, kun taas HIIT:issä otetaan lähes alusta asti kaikki mehut ulos.

En epäile yhtään, etteikö tämä toimisi monelle - erityisesti niille joilla aerobinen on jäänyt vähemmälle. Varmasti parantaa hapenottokykyä ja kehittää hiusverisuonistoa lihaksiin.

Itsellä voisi olla erityisesti hyvä vaihtoehto nykyiselle treenille kiristelyjaksolla, koska nykyisessä treenissä on pitkät palautukset, jolloin sarjojen välinen palautumiskyky ei kehity mitenkään erityisen paljoa. Vähentäisin kyllä ainakin alkuun aika radikaalisti liikkeiden määrää. Pari liikettä per lihasryhmä lienee jo aikamoinen rutistus tällaiselle vähän aerobista harrastaneelle.

Ajattelin itse koittaa viikon tai parin verran tuota. Voi kyllä olla kanssatreenaajilla ihmettelemistä :rolleyes:. Kipeenä tullut oltua ja näin ollen jäänyt treeni vähemmälle ja kovasti pitäs kiristellä kesää kohden.

Toivon mukaan tämä antaa pientä piristysruisketta tuohon treenaamiseen. Pitkään tehnyt samalla ohjelmalla vähän vaihdellen toistojen määriä, joten uskon kyllä, että tästä on paljonkin hyötyä pelkästään jo treenimotivaation kannalta. Ilmottelen tuloksia 2-3vko päästä :thumbs:

Seuraava sitaatti kiteyttää ilmeisen hyvin Vincen ajatusmaailmaa:

"Bodybuilding is not weightlifting or powerlifting, but many people that want to be bodybuilders train too much like weightlifters or powerlifters.

A bodybuilder's goal should be to build a perfect physique, not to lift as much weight as possible in weightlifting or powerlifting exercises."

http://www.bodybuilding.com/fun/becker26.htm

Seuraava on lainattu sivulta http://www.bodybuildinglive.com/vincegironda/pages/faq_01.htm:

Do I do just one exercise for an 8x8 (or 6x6 or 10x10) program ?

Yes, but unfortunately due to some articles -- including a section in Vince's own book The Wild Physique that described the pre-Olympia training of his pupil Mohammed Makkawy -- many people think that you do more.

Some people can handle more than one exercise per bodypart, doing each exercise for 8x8. Mohammed Makkaway was one of them -- a genetic super who did it for short periods of time just before the Mr. Olympia. Most people, however, cannot, and will quickly overtrain. Most should stick to just one exercise, do it correctlyy, and focus on minimizing the rest period between sets. Remember, working more hours may earn you more money on the job, but the extra exercises and sets in the gym won't necessarily build you more muscle.

Eli tehdään siis ainoastaan yksi liike 8x8 -menetelmällä lihasryhmää kohden tai ylikunto voi kolkutella!

Suositut

Back
Ylös Bottom