Viljaton kehonrakennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fundiman
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helmikuusta 2013 olen ollut viljattomalla ruokavaliolla (nykyisin myös kananmunaton ja maidoton). Tuonne paleo-ketjuunkin jo kirjoittelin, mutta todetaan nyt tässäkin, että kalorit oli parhaimmillaan 3500 päivässä. Pastaa en ole syönyt yhtään yli vuoteen, gluteenitonta leipää silloin tällöin.

edit. en tosin ole kehonrakentaj :)

:wtf:

- - - Updated - - -

Helmikuusta 2013 olen ollut viljattomalla ruokavaliolla (nykyisin myös kananmunaton ja maidoton). Tuonne paleo-ketjuunkin jo kirjoittelin, mutta todetaan nyt tässäkin, että kalorit oli parhaimmillaan 3500 päivässä. Pastaa en ole syönyt yhtään yli vuoteen, gluteenitonta leipää silloin tällöin.

edit. en tosin ole kehonrakentaj :)
Miten nuo saat hommattua? :S riisistä max 300-400cal varmaan sitten lihat :S voitko heittää pari esimerkkiä tähän mistä kaikkialta kaloreita hommaat :) itse tutkinut tätä paleoruokavaliota vasta kymmenisen tuntia ,mutta mistään ei löydy esimerkkejä ruoka-aineista josta sitten vetää kalorit tonne 3000 :S enemmän juuri laihduttajille syömis vinkkejä joita vältän tottakai :D

Jos jollain ei ole oikeasti terveydellistä syytä syödä gluteiinitonta ruokaa, niin miksi se täytyy ruokavaliosta poistaa? :o

mistään ei löydy esimerkkejä ruoka-aineista josta sitten vetää kalorit tonne 3000 :S enemmän juuri laihduttajille syömis vinkkejä joita vältän tottakai :D

Ei pitäisi olla noin vaikeaa. Jos annoksesta riisiä saa 375 kcal, niitä tarvii syödä 8 annosta jolloin saa 3000 kcal. Hommaa helpottaa se jos syö jotain muutakin kuin riisiä. Eihän se ole kuin 600kcal 5 kertaa päivässä.

Jos jollain ei ole oikeasti terveydellistä syytä syödä gluteiinitonta ruokaa, niin miksi se täytyy ruokavaliosta poistaa? :o

Aika monella on ja niistäkin usea luulee että ripuli on normaalia.

Tässä yksi esimerkki, kun maito oli vielä käytössä. Nykyisin rahkan tilalla riisiproteiini. Yli 3000 kcal alkoi tällekin neidille olla aika kova pala syötäväksi, joten välillä lisäkaloreita sain juodakin täysmehuista (45kcal/1dl), koska tarkoitus oli nimenomaan lisätä hiilareita.

Aamupala: 150g punaista lihaa, 200g marjoja, 60g kaurahiutaleita/tattaria, 10g voita
Lounas: 200g vähärasvaista lihaa, 200g kasviksia, 85g (kuivapaino) riisiä, 10g oliviiöljy
Välipala: 150g vähärasvaista lihaa, hedelmä, 2 riisikakkua, 15 pähkinöitä
Päivällinen: sama kuin lounas (treenin jälkeen riisin tilalla 200g perunaa/bataattia, kasviksia 100g, lihaa 100g, ei rasvaa)
Iltapala: 250g rahka, 200g marjoja, 40g kaurahiutale, 10g oliviiöljy/15g pähkinät

3005kcal P201g, H307g ja R95g. Treeipäivänä vielä palkkarit + banaani päälle.

Qvinoaa voi syödä riisin tilalta ja jos maitotuotteet ja kananmunat sopii, niin saa hyvin vaihtelua tuohon esimerkkiini. Lihan tilalta toki kana ja kala myös ok, silloin tällöin syön äyriäisiäkin. Omasta olostaanhan sen tietää, mikä sopii tai ei. En menisi niinkään sen mukaan, että jotain ei saa jonkun ruokavaliomallin mukaan syödä.

Mun mielestä mennään metsään kun ruokavaliosta tehdään yksipuolista ellei sitten ole juurikin terveydellisien ongelmien takia vältettävä tiettyjä ruokia.

Joo, se kuulostaa joistakin yksipuoleiselta, mutta on kaikkea muuta.

Sama kuin kaiken ruuan kanssa, jos et ole kiinnostunut kokkaamisesta niin puputat samoja reseptejä päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen, kutsuen sitä body munkkeiluksi tai omistautumiseksi. Se jos mikä on yksipuoleista vaikka siinä olisikin viljat mukana :D
Jos taas ruuanlaitto kiinnostaa, niin uusia reseptejä tulee kuin itsestään, kun vähän miettii, että mitä tekee mieli. Ilman viljaa ei edes ajattele viljaa. Silloin miettii, että mitä kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä tänään voi syödä... ;)

Mun mielestä mennään metsään kun ruokavaliosta tehdään yksipuolista ellei sitten ole juurikin terveydellisien ongelmien takia vältettävä tiettyjä ruokia.

Mun mielestä mennään metsään kun ruokavalioon kuuluu joka päivä 10 ruisleipää metukalla ja juustolla ;)

Mun mielestä mennään metsään kun ruokavalioon kuuluu joka päivä 10 ruisleipää metukalla ja juustolla ;)

Ihan samaa mieltä! Yleensä ne ketkä kauhistelee viljatonta ja/tai maidotonta ruokavaliota ovat niitä, joiden ruokavalio koostu lähes ainoastaan leivästä ja maitotuotteista, jotka huuhdotaan alas litralla maitoa. Ja kasviksia käytetään lähinnä kurkkua leivän päällä ja ketsuppia makaroonilaatikossa.

Aika monilla tässä ketjussa kirjottaneilla taisi olla ihan oikeita ongelmia viljojen kanssa? Itselläkin joku mystinen diagnosoimaton gluteenivamma (keliakiatesti näytti negatiivista mutta viljat tulee pikalähetyksenä pihalle), niin siksi olen ihan mielenkiinnosta seuraillut.

Mites muuten teillä muilla viljattomasti/ gluteenittomasti syövillä menee makrosuhteet? Syöttekö suhteessa enemmän rasvaa kuin "perusruualla" ollessanne?

Eihän se nyt herranen aika ole mikään iso juttu olla syömättä viljaa. Minkä takia sen pitäisi olla koko ruokavalion mullistava asia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom