Vikaa omassa vai operaattorin päässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marauder
  • Aloitettu Aloitettu
Viikon päivät on nettiyhteys (Elisa ADSL) harrastanut ahkeraa pätkimistä. Välillä toimii pitkiä aikoja hyvin, välillä taas menee 5-10min välein poikki. Tuolloin ei pääse millekään sivulle eikä pingi mene läpi. Ongelma korjaantuu kun menee Verkkoyhteyksien asetuksiin, ja "korjaa" lähiverkkoyhteyden, tai komentokehotteeseen ipconfig /release ja ipconfig /renew. Sitten taas pelittää...

Mistähän vikaa voisi lähteä hakemaan? Mitään muutoksia ei ole tehty, vika vaan alkoi ilmetä yhtäkkiä. Ajattelin kysyä nyt täältä vinkkiä ennen kuin lähden (turhaan?) Elisan helpdeskiä työllistämään. Käyttiksenä Win XP Pro SP1, adsl-purkkina Roadrunner 44B.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla taas ilmenee konetta käynnistäessä ettei saa ip-osoitetta heti. Tulee virheilmoitus, mutta heti kun pyytää uutta ip:tä (ipconfig /release -> ipconfig /renew) ni saa heti osoitteen ja homma pelaa. Soneran adsl ja Roadrunner 44b.

En osaa sanoo missä vika. On ennen toiminu hyvin. Ja toimii se sitten kunhan tekee tuon toimenpiteen.

Anopin nettiyhteys teki joskus ihan samaa, kyseessä oli Elisan huoneistoliittymä tms. Vika oli silloin Elisan DSL-boksissa tai jossain vastaavassa hardwaressa. Suosittelen melkeen pirauttamaan sinne helppariin.

Minulla kanssa pätki kotona Elisan ADSL. Kysyivät, että onko minulle pitkällä piuhalla seinästä modeemiin. No onhan mulla 10 metrisellä. Käskivät kokeilla lyhemmällä josko rupeais toimiin. No rupes.

Mutta vika ei ollut siinä vaan oli oli yks välijohto irronnut siivouksen yhteydessä ja ei se data ilmaa pitkin kulje... :rolleyes:

Mutta jos sinullakin pitkä piuha niin kokeileppas toimiiko lyhemmällä.

Nyt soitin helpdeskiin, kovasti väittivät vian olevan koneen päässä, mikä olisi kyllä aika ihme, ellei nyt emon verkkokortissa ois jotain aivan outoa tai sitten adsl-boksissa... No, ottivat kuitenkin vikailmoituksen ylös. Puhelinpistorasiaan menevän kaapelin pituus on 5m, joten sen ei pitäisi olla liian pitkä, ellei siellä oo sitten kosketushäikkää kuten Cartmanin tapauksessa.

Mulla oli vähän samanlaista vikaa, alkoi nopeudennoston yhdeydessä, väillä pätki ja oli aivan älyttömän hidas. Purkkina oli silloin Roadrunner44?. Elisan helpdeskin mukaan kaikki siellä päässä oli kunnossa. Vika hävisi kun ostin uuden modeemin ja pääsin samalla eroon tuosta vuokra-Roadrunnerista.

Mulla alkoi kans samanlaiset ongelmat uuden kaapelimodeemin myötä (dna). Kovasti kyllä ehdottelivat, että meidän koneissa tms. vika. Eilen ilmoittivat, että vika löydetty ja korjattu. Tänään alkoi taas hirvee pätkiminen yhteyden kanssa. :( Taas pitää alkaa soitella ja valittaa. Rasittavaa.
Vanhalla modeemilla homma toimi tosi hyvin joten toivottavasti asiaa ratkeaa pian.

cartman74 sanoi:
Minulla kanssa pätki kotona Elisan ADSL. Kysyivät, että onko minulle pitkällä piuhalla seinästä modeemiin. No onhan mulla 10 metrisellä. Käskivät kokeilla lyhemmällä josko rupeais toimiin. No rupes.
Mä en tajua, mitä helvettiä tuolla piuhan pituudella on yhteyden laadun kanssa. Mullakin aikanaan tuota epäilivät. Kun siitä seinästä on kuitenkin kilometrejä sinne paikalliskeskukseen, niin aika peelon vähän vaikuttaa, onko himassa (veikkaisin parempilaatuista) kaapelia 5 vai 15 metriä...

Ovat vaan laittaneet tuon helpparin ohjeisiin, että pääsevät asiakkaasta päiväksi eroon.

joo kannattaa lukea viesti ennen kun kirjoittaa, puhun siis itselleni.

mutta kummiskin on 95 kertaa todennäköisempää että vika on sinulla kuin operaattorilla jos kerran sanovat että linja on kunnossa. Suosittelen lainaamaan joltain modeemin ja kokeilemaan sillä.

Kaverilla oli sama ongelma elisan adsl:n kanssa.. luvattu nopeus ei toteutunut kertaakaan edes yrittämällä ja se pätki jatkuvasti. (huom. valittamalla saa helposti kk maksuja pois). Elisalta väittivät että koneessa vika, ei voi olla niillä jne.. tämä ei koskaan ratkennut mistä se johtui, mutta soneran adsl toimi täysin moitteetta ilman mitään muutoksia samalla adsl boxilla..

Kyllä tämä Elisa vaan tahmoo ja hidastelee aikaajoin, nyt taas toiminut pari päiväää hyvin, mutta aina tulee niitä päiviä kun ei meinaa sivut aueta ja saapi olla tuota yhteyttä korjaamassa. Aikaisemmin oli Soneralta kaistaliittymä ja se toimi todella hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom