Vikaa ohjelmassa? Vikaa liikkeissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Quupe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tervehdys

Treenailtuani noin kuukauden cybercoachin http://www.paskasoft.com/cybercoach/index.html
kolmijakoisella ohjelmalla päätin vaihtaa kaksijakoiseen jota on tarkoitus hinkata ainakin se kuukausi eteenpäin.

Tässä näin se ohjelma:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1442575&postcount=1986

Eilen siis aloitin ja eihän siinä ehtinyt vierähtää kuin puolisen tuntia ennen kuin ensimmäinen ongelma ilmaantui: Käänteinen pohjenousu ei toiminut! Tein sen siis smithissä (enkä jalkaprässissä niin kuin tuossa edellälinkitetyssä viestissä väitän) ja pistin lattialle pari sellaista mavetuspaikan lattianpehmiketiiltä ja koitin sitten nostaa etusäärten lihasten avulla varpaat lattiasta kantapäiden ollessa tiilten päällä. Kyllähän ne nousi, mutta ei se liike vaan etusääressä tuntunut. Ei sinne päinkään! Lähinnä tuli takareisiin ja pakaroihin osumaa :whip: . Mitenköhän sen saisi menemään niin, että pystyisin käyttämään tuohon nousuun vaan niitä etusäären lihaksia? Siis "Tibialis Anterior" olisi kohteena. Vai pitäisikö vaihtaa liike johonkin toiseen?

Mutta eipä tässä vielä kaikki. Toinen ongelma iski kunnolla vasta treenien jälkeen kun menin yliopistolle luennolle. Olkapäät olivat kipeät. Ajattelin, että tuli ehkä tehtyä liian isoilla painoilla tuo pystypunnerrus, mutta nyt sitten tänään kun heräsin niin huomasin, että ei se mitään perinteistä lihaskipua ollut joka tulee liian isoista painoista sillä se ei kohdistunut yksittäiseen lihakseen vaan pikemminkin yhteen pisteeseen kummassakin olkapäässä. Se olikin tullut siitä tangosta jota pitelin olkapäiden päällä kyykyssä ja noissa pohjeliikkeissä. Mutta siis. Eikö sitä just siinä pidä pitääkin? Joku ainakin sanoi, kerran kun kysyin kyykkyyn neuvoa, että elä ainakaan niskaan anna sen painaa. Ja jos ei saa niskaan painaa niin eikö se sitten olkapäille mene? Vai käsien varassako se sitten pidetään? En oikein osaa nyt hahmottaa tätä. :(

Niin ja oli siinä kyykyssä vielä toinenkin juttu. Eli kun heräsin tänään niin takareidet ja pakarat oli ihan paskana. Ja minä kun meinasin tuota kyykkyä etureisitreeniksi :eek: . Pitäisiköhän mun keksi joku toinen liike tolle kaveriksi noihin maanataihin ja torstaisiin vai teenkö mä sen kyykyn vaan ihan väärin? Smithissä tein siis senkin, kun en oikein vielä hallitse sitä tekniikkaa. Maveahan mulla ei vielä tossa ohjelmassa ole, että oliskohan se kenties ratkaisu ja pelastus. Paitsi, että sekin taitaisi rasittaa melkoisesti tuota G. Maximusta joka oli siis jo eilisenkin treenin jälkeen raunioina.

...juu... ...heips!

ihan normaaleja tuntemuksia kyykyn jälkeen aloittelijavaiheessa, kyllä se siitä hiljalleen helpottaa. smithissä ei opi kyykyn tekniikkaa, ja sitä vaikeampi on opetella myöhemmin jos voimaa tulee mutta vapaalla tangolla ei nouse juuri mitään. aloita kevyesti oikea kyykkääminen kiinnitä huomiota tekniikkaan ja liikkuvuuteen ja lisää painoja hiljalleen. samalla helpottuu vähän tuo kipeytyminen ja kehityt kuitenkin. Kyykkyä ei korvaa mikään laite, se on ihan ylivoimainen kaikista liikkeistä IMO.

Ite sanoisin tohon pystypunnerrukseen että ite teen kyseisen liikkeen mieluummin käsipainoilla vinopenkissä selkänoja pystyssä. Tangolla tehtynä jotenkin ilkeästi olkapäät muljuaa. Ja jos olet juuri aloittanut salilla käynnin niin ne kovat lihaskivut ovat tavallisia alussa etenkin.

Kyykystä sanoisin sen verran että kyllä ne minullakin pakarat on aina jumissa ;) Sinnehän se ottaa etureiskojen lisäksi. Tosiaan harjoittele tekniikkaa kyykyssä vapaalla tangolla. Itse en tee smithissä muutakuin vinopenkkiä,pystypunnerrusta ja joskus pohkeita.

ja jos ei tykkää kipeistä lihaksista, vaihtaa 1jakoiseen. siitä lähtien kun olen tehnyt kyykyn 3 kertaa viikossa ei jalat ole juuri tullut kipeiksi (paitsi alkuvaiheessa) sama koskee muita lihaksia, jos treenaa usein, ne ei kipeydy ollenkaan samalla tavalla.

ja jos ei tykkää kipeistä lihaksista, vaihtaa 1jakoiseen. siitä lähtien kun olen tehnyt kyykyn 3 kertaa viikossa ei jalat ole juuri tullut kipeiksi (paitsi alkuvaiheessa) ja tämä ei ole mitään omaa keksintöäni vaan pätee kaikkiin.

Käänteinen pohjenousu ei toiminut! ... Lähinnä tuli takareisiin ja pakaroihin osumaa :whip:
Thäääh... Teit sen jotenkin ihmeellisesti. Tee vaikka niin, että virittelet korokkeesi johonkin seinän/tuen läheisyyteen ja nojaat hieman eteenpäin. Polvien on oltava tietenkin täysin suorassa, lukossa niin sanotusti.

Kyykyssä tanko lepää epäkkäiden päällä. Viddumainen kyl pitää siinä jos ei ole epäkkäitä joiden päällä pitää, silloin se tanko tuppaa painamaan luita.

Kyykyssä tanko lepää epäkkäiden päällä. Viddumainen kyl pitää siinä jos ei ole epäkkäitä joiden päällä pitää, silloin se tanko tuppaa painamaan luita.

Juu juuri näinhän siinä siis kävi, tanko painoi luita ja se tuntui sitten treenien jälkeen. Tänään on siis tuon ohjelman toinen pohjepäivä. Pitää katsoa mitenkä tällä kertaa toimii tuo käänteinen pohjenousu kun koitan kiinnittää huomiota tuohon polvien lukkiutumiseen ja eteenpäin nojaukseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin ja mitä tuohon kipuun tulee, niin en minä sitä siis mitenkään vältellä halua. Kunhan mietin vaan, että meneekös tässä nyt jokin pieleen kun pakarat kipeytyy kun suunnitelmissa oli alunperin pistää etureidet tohjoksi.

Mitä taas tulee tuohon olkpääasiaan niin se on kyllä hieman harmi jos ne aina kipeytyy pohkeita ja kyykkyä tehdessä kun ei pysty tekemään välttämättä sitten loppuun niitä sarjoja. Mutta, mutta... pitänee sitten vaan odotella niitä epäkkäitä ja rasittaa siihen asti olkapään luita. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom