Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuli laivalta ostettua Laphroaig 10v kun täällä siitä on niin hyvää sanaa liikkunut. Saa nähä millon saa siivut otettua. Onkos teillä suositella jotain hyvää olutta ton seuraksi?

Viimeisimmät hankinnat:
Caol Ila 1994 / Tokaji Finish / Private Collection 15yo
Highland Park 1997 10yo cask strenght
GLENLIVET 1995 14 YO/ 1st Fill Sherry Butt / SIGNATORY

Ja tänään lohdutan itseäni pienellä viski maistelulla.

Korkkasin Talisker 10yo. Aika terävä ja juuri sellainen pippurinen kuin ennalta olen lukenut. Mutta ei silti paha. Maistetaan 4cl ja sitten kaupungille syömään. Katsotaan sitten että mitä otetaan jälkiruuaksi. Kenties bowmore legend tai old pulteney.

Tällainen leka tuli haettua laivalta muihin pöytiin, mutta ensipuraisulta vähän pettymys. Ehkäpä grantsi ja ruotsalaiset sipsut olivat tuhonneet nystyrät tai sitten prosentit olivat tehneet tehtävänsä, mutta hintaansa nähden pettymys joka tapauksessa.

oct09-royal-lochnagar-selectres.jpg

uusin pottu: Caol Ila 1995 distiller's edition
vielä korkkaamaton, jos vaikka illemmalla maistais.

Tällänen tuli kietastua mukaan. Aikalailla mun makuun! Melkosen vahva ensipuraisu ja makuaistimus muutenkin kuin vuoristorata.
smokehead_extra_rare.jpg

e.

uusin pottu: Caol Ila 1995 distiller's edition
vielä korkkaamaton, jos vaikka illemmalla maistais.

Hyvvee on, just lasissa!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ei tarvinnut taaskaan pettyä Isleyn saaren tuotteeseen, oli Caol ila vaan makoisaa! Kovasti on monet kehuneet Smokehead:a, täytynee ottaa maistiainen heti, kun jostain "baarista" löytyy!

Siivullinen Glenfiddichin 12-vuotiasta nyt lasissa, pullon pohja häämöttää joten kohta sitten seuraavaa putelia hankkimaan. Aika hedelmäinen maku, mutta ei oikeen sitten mitään muuta. Seuraavaksi sitten testiin Islayn tuotteet, varmaankin lagavulin 16-vuotias.

Saas nähdä millanen juoma tää 16yo Jura on... Tuli poistettua litrainen reissun päältä.

Noniin, vappu lähestyy ja viskiä täytyy saada. Jameson, Ballantines ja Tullamore Dew on useamman kerran ajettu läpi, joten nyt jotain uutta pitäisi kokeilla. Aika alussa olen näissä viskeissä, niin suositelkaa jotain bulkkiviskiä, eikä tietenkään ole mammonaa hankkia mitään kallista lekaa. Ja mielellään noissa skoteissa ja irkuissa haluaisin pysyä. :)

Noniin, vappu lähestyy ja viskiä täytyy saada. Jameson, Ballantines ja Tullamore Dew on useamman kerran ajettu läpi, joten nyt jotain uutta pitäisi kokeilla. Aika alussa olen näissä viskeissä, niin suositelkaa jotain bulkkiviskiä, eikä tietenkään ole mammonaa hankkia mitään kallista lekaa. Ja mielellään noissa skoteissa ja irkuissa haluaisin pysyä. :)

Glenfiddich 12yo on aika napakkaa tavaraa...+

Glenfiddich 12yo on aika napakkaa tavaraa...+

Olen myös juonut tuota, ei ollut oma pullo, ja ehdottomasti viskien lyhyessä listassani paras. Silti liian hintava viikonlopuksi ja omaan budjettiin, vaikka olen aikeissa kesäksi ostaa ko. viskiä. Hyvää ja halpaa on vaikea löytää.

ei ole. Pitää vaan ostaa kaks pulloa ;). E: japonialainen nikka 10yo kandee laittaa testiin n.30€ pullo ja mun mielestä hinta/laatusuhde on kohdallaan.

Ei tuo 10-vuotias 0.7 l pullo irtoa läheskään kolmellakympillä Alkon ja Isokaadon hinnastojen mukaan. Päädyin hankkimaan pullon The Famous Grousea. Toivottavasti pidän.

Onks täällä kaikki viskimiehiä?

Missäs kaikki juomista jaloimman eli konjakin lipittelijät on? Ite siirtyny enemmänki tosta viskistä konjakkiin :) Braastaadin X.O. ollu viimeks testissä ja kohtuullisen edukkaaks konjakiks (50€ 0,7l) toimi ihan hyvin.

Back
Ylös Bottom