Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aa. Tosin mulla ei pitäisi olla kysymys artikkelin tapaisesta opitusta käyttäytymisestä, koska ei ole (muistaakseni) koskaan ollut kovaa viinikrapulaa. Mutta jotain psyykkistä se ilmeisesti silti on, koska yhdistän sen päänsäryn tuohon tiettyyn rypäleeseen. :rolleyes:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tietääko joku konjakeista, että onko Otard ja Baron Otard eri kamaa ? Sain paketissa Baron Otardin VSOP:tä, jota en vielä korkannut mutta maistoin jälkiruokapöydässä Otardin VSOP:tä joka oli kyllä aivan täyttä kuraa, ihan helvetin väkevää jne. Kai nuo on eri konjakkeja, ettei tuo mun oma pullo olis yhtä kuraa ? Kuitenkin eri logotkin pullossa jne.
Korkattu, paska pullo siis tämän näköinen:

full_otard-vsop-cognac-0-5-l.jpg

ja mun pullo tämän näköinen:

667650.jpg

Tuohon ylempään kysymykseeni vielä, että netistäkään ei selkeää vastausta löydä, kun molemmissa merkeissä lukee wikipediassa ja baron otardin kotisivuilla että firman perustaja on Jean Baptiste Otard, eli olis sama mies konjakkien takana, mutta baron otardin sivuilta ei löydy mainintaakaan Otard- konjakista ? Onko tuo Otard joku halpa kopio Baron Otardista vai hä ?

jos et ole konjakkeja paljon tottunut juomaan niin tuolla merkillä ei ole mitään väliä, kaikki ne maistuu siinä vaiheessa samalle, helvetin väkevälle.

Zone-sarja -42%
Heh, ei kai ne kaikki maistu "helvetin väkevälle", jos mennään tarpeeksi laadukkaisiin tuotteisiin. Nuo muovipulloissa olevat kyllä hyvinkin varmasti.

Oman viinakaapin sisällöstä sellaista mitä voin suositella muillekkin:

Viskit
Royal salute 21v(nyt lasissa)
Green Spot
Auchentoshan Valinch 2012

Konjakki
Martell XO

Rommi
Metusalem Gran Reserva 15v

Vodka
Ruski Standard, Platinum, Gold ja Imperia, kaikki on hyviä
............................................................
Parhaita viskejä mitä olen koskaan-ikinä-missään juonut oli
Ardbeg 1990 / Airigh Nam Beist

jos et ole konjakkeja paljon tottunut juomaan niin tuolla merkillä ei ole mitään väliä, kaikki ne maistuu siinä vaiheessa samalle, helvetin väkevälle.
Kyllä mä hiukan olen jo päässyt makuun, ei ihan eka pullo ole :) Tuo Otard mastui ikäänkuin poltetulle yskänlääkkeelle jos nyt jotenkin kuvailisin, arvosana 3/10 kun esim. remyn vsop:lle antaisin 7,5/10. Toivottavasti tuo baron otard olis suunnilleen remyn tasoa, sen juotuani aukee hennessyn vsop.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hennesy on imo paskaa samaa on noi rellun mustat etc. Otardista XO on ihan kohtuullista muistaakseni mutta jos budjettiluokassa haluat pysyä niin ehkä larsenin sininen tai sit louis royer 53 on maistamisen arvoisia.

Hennesy on imo paskaa samaa on noi rellun mustat etc. Otardista XO on ihan kohtuullista muistaakseni mutta jos budjettiluokassa haluat pysyä niin ehkä larsenin sininen tai sit louis royer 53 on maistamisen arvoisia.
Niin, puhutko Baron Otardista vai Otardista ? :D Sit kun oon hennessynkin kitannut niin aion ostaa courvoisierin vsop:tä ja Larsenin VSOP:tä, niiden jälkeen siirryn varmaan XO:hon pehmeämpää makua etsiessä.

Hennessy VSOP on hyvää, mutta hinta-laatu-suhde ei paras; merkki maksaa Hennessyissä aina. Sen sijaan Renault Carte Noire on hintaansa nähden hyvä. Tarkalleen viikko sitten maistelin Renault XO'ta ja Remy Martin VSOP'ta. Hyviä kumpikin... suosittelen.

Viskit ja konjakit ovat pääosassa tässä ketjussa. Heitän villinä korttina tequilat kehiin. Mikä on paras tequila raakana? Entäpä jos kaapissa on halpaa tequilaa, niin miten teet parhaat drinkit kyseisestä tärpätistä?

Viskit ja konjakit ovat pääosassa tässä ketjussa. Heitän villinä korttina tequilat kehiin. Mikä on paras tequila raakana? Entäpä jos kaapissa on halpaa tequilaa, niin miten teet parhaat drinkit kyseisestä tärpätistä?

tämä on ainakin hyvää aivan pelkiltäänkin, mutta hyvinhän noi taipuu aina ainakin jossain muodossa olevan sitruunan tai limen kanssa.

PATRON_SILVER_1_75lt.jpg

Nyt on korkattu Baron Otardinkin VSOP, ihan juotavaa tavaraa. Tähän mennessä siis maistettu Remyn VSOP:tä, Hennessyn VS:ää, Baron Otardin VSOP:tä ja Otardin VSOP:tä. Noista suosikki oli Remy Martin, kaikkein pehmeimmän makuinen josta konjakissa pidän. Toisena Hennessyn VS, samasta syystä kuin remy, ei tosin ihan niin ''hienoa'' kuin remyn VSOP mutta aika lähellä. Baron Otardin VSOP on hiukan väkevämpää, mutta menettelee, drinkkeihin sopii erinomaisesti jos sellaisia konjakista harrastaa. Otard taas oli aivan ääripäästä, väkevää ku perkele ja suuhun jäi pitkäksi aikaa huono sivumaku. Toivottavasti Hennessyn VSOP ois vielä parempaa kuin remyn, kun se aukeaa seuraavaksi.

Back
Ylös Bottom