Viina-ale: ryyppäämään, ryyppäämään!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

protsku

Banned
Kossu halvempaa kuin koskaan

Koskenkorvan viinapullo on ensi maanantaina halvempaa kuin koskaan.

Teollisuustyöntekijä saa pullon yhden tunnin palkalla, kun sen eteen piti vuonna 1969 tehdä kolme tuntia töitä.

Hintaetu keskiolueen nähden on romahtanut. Kun vuonna 1994 Koskenkorva-pullon hinnalla sai runsaat 18 pulloa keskiolutta, ensi maanantaina kossun hinnalla saa alle yhdeksän pulloa.

Lue lisää päivän Ilta-Sanomista.

Osallistu myös nettikyselyyn ja keskusteluun aiheesta!

(IS tänään)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää kohta on paras:

protsku sanoi:
Hintaetu keskiolueen nähden on romahtanut. Kun vuonna 1994 Koskenkorva-pullon hinnalla sai runsaat 18 pulloa keskiolutta, ensi maanantaina kossun hinnalla saa alle yhdeksän pulloa.

Eli maanantaista lähtien kaikki suomalaiset voi lopettaa virallisesti kaljan juonnin ja siirtyä kerta heitolla kirkkaisiin! :kippis1:

:kippis1: Nyt ei tarvii köyhän opiskelijankaan vetää pohjia omatekoisella "kaljalla"

protsku sanoi:
Tää kohta on paras:

Eli maanantaista lähtien kaikki suomalaiset voi lopettaa virallisesti kaljan juonnin ja siirtyä kerta heitolla kirkkaisiin! :kippis1:

Huomattavaa ekologista säästöä koska kaljapulloista tulee huomattavasti enemmän lasijätettä sekä vedenpuhdistamot ja pohjavesi kuormittuvat vähemmän pääsöistä mitkä syntyvät kaljan kuluttamisesta.

Ei kyllä lisäänny meikäläisen viinankulutus tippaakaan.

Tänään ryyppäämään kylläkin :D

Eilen oli paikallisesta Siwasta tyhjennetty oluet ja siiderit tyystin; ilmeisesti ihmiset hamstraa kun vielä vanhalla hinnalla saa...

tähän on hyvä todeta, kun päättäjät murehtii nuorten alkoholin kulutusta ja se on muka vaarallista juoda kossua. Kun se halpenee kaikista tulee alkoholisteja
Kun kossu oli kallista juotiin KILJUA
kumpihan on vaarallisempaa??

enivei :kippis1:

Jasoni sanoi:
Eilen oli paikallisesta Siwasta tyhjennetty oluet ja siiderit tyystin; ilmeisesti ihmiset hamstraa kun vielä vanhalla hinnalla saa...

kyllä mullaki alkaa olla kohta varastot kuivis. tän illan vielä väki janon sammuttaa mutta osa merkeistä saattaa huomenna loppua.
Mitäpä turhaa sitä kalliilla verolla ostaa,vaikka pienyrittäjä täs kärsii,kaljan kulutus vähenee,tässä kuun vaihteesa ei ole kannattavaa pitää suurta varastoo mutta "ei oo" myyminenkään ei kannata.

Kiitos eu:n :jahas:

Siis KENEN dokaaminen riippuu hinnasta? Mä väittäisin, että enemmistö kyllä juo aina määränsä, oli hinta mikä hyvänsä. Mä juon ainakin tasan sen, mitä mun tekee MIELI. Vaikka viina olisi ilmaista, niin en joisi enempää kuin tällä hetkellä. Kerran kuussa mä haluan vetää naulan päähän. Se on niin harvoin, että mun kuukausimenoissa on ihan hevon vitun sama, maksaako kossu kympin vai kolmekymppiä. Yhtä vaikea mun on kuvitella, että vaimo, joka juo kaksi kertaa vuodessa, joisi tän alen jälkeen yhtään sen enemmän. Ehkä alkoholisteilta menee tän jälkeen vähemmän rahaa, mutta samalla tavalla ne on kännissä kuin aina ennenkin.

Vissiinkin johtuu siitä että on loppu, kun myyjät ei viitsi ostaa vanhalla hinnalla varastoon ylimmääräistä. Eilen haettiin kaverin kanssa Ekiltä(paikallinen kioskin pitäjä) kaljaa ja ei ollut kuin 23 pulloa, ja myö otettiin ne. Myyjä sanoi että tukussa ei silloin ollut enempää kaljaa ja se haki sieltä kaikki loput.....

Tottakai se määrä riippuu reilusti juovilla hinnasta. Harvalla alkoholistilla on niin suuria tuloja, että rahat riittäis viinaan ympäri kuukautisesti.

v-selkä76 sanoi:
Tottakai se määrä riippuu reilusti juovilla hinnasta. Harvalla alkoholistilla on niin suuria tuloja, että rahat riittäis viinaan ympäri kuukautisesti.

Voivat sitten sossun luukulla tädit sanoa "juu, saat tässä kuussa vain 200€ kun kossupullon hinta laski".

Aika vähän menee itellä alkoholia nykyään, ja veroalen jälkeen tuskin juurikaan enempää. Laadukkaampaa tavaraa tulee ehkä hankittua, parempia viskejä yms.

Jjuuri näin. "Tavalliselle" alkoholin kuluttajalle tuolla ei juuri ole merkitystä.

Mä tissuttelen viikossa yhden pienen Jameson-viskin ja kyytipoikana ehkä kaksi-kolme olutta. Pikku-Jameson maksaa nyt 14,85, muistaakseni, ja hinnanalennuksen jälkeen kai karvan alle kympin. Eli säästän 5e viikossa. Sitä femmaa en aio käyttää lisäalkoholin hankkimiseen. Juon se pikkujussin, maksoi se sitten femman tai vaikka kaksikymppiä. Oluen hintahan ei juuri laske ja viinien vielä vähemmän.

Turmelioitsia sanoi:
Vissiinkin johtuu siitä että on loppu, kun myyjät ei viitsi ostaa vanhalla hinnalla varastoon ylimmääräistä. Eilen haettiin kaverin kanssa Ekiltä(paikallinen kioskin pitäjä) kaljaa ja ei ollut kuin 23 pulloa, ja myö otettiin ne. Myyjä sanoi että tukussa ei silloin ollut enempää kaljaa ja se haki sieltä kaikki loput.....

Näin justhan se menee, kunhan yritin vitsailla. Huonolla menestyksellä tosin.

Montakohan alkoholi kuolemaa tulee näitten lähi kuukausien aikana?

Mä en tajuu mikä viinassa viehättää... Sekö että saa "tekosyyn" olla dorka? Ettei "tarvi" hävetä omaa idioottimaista käytöstänsä..? Ei käsitä.

Turmelioitsia sanoi:
Montakohan alkoholi kuolemaa tulee näitten lähi kuukausien aikana?

Monta. Ja muistakaa hyvät ihmiset ettei kaikki alkoholistit ole rääsyissä kulkevia puistokemistejä. Itse asiassa, suurin yksittäinen ryhmä joka lisää koko ajan ryyppäämistä on *akateemisesti* koulutetut virkanaiset. Että silleen.

Edelleen: ainakin minä ottaisin kännit tästä lähtien kossusta. Onhan se selvästi edullisin vaihtoehto.

:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom