Viimeistelyt ennen kisoja?

Eli otetaas tämmönen vähä enempi tietoutta vaativa aihe. Elikkäs voisikohan henkilöt, jotka kisaavat tai tietävät näistä jutuista jotain vähä valottaa. Miten kannattaa valmistautua kisoihin? Otetaan esimerkki,että kisoihin olisi pari viikkoa aikaa. Miten kehon saa kuivaksi? Pitää olla juomatta nesteitä? Syödä suolaa? Nyyssölä puhuin natriumin ja kaliumin kanssa kikkailusta, kuinka tuo käytännössä toteutetaan?

Entä sitten tankkaus, kuinkas se toteutetaan. Monta vrk ennen kisoja ja muita niksejä? Tietenkin jokaisen keho toimii omalla tavallaa, mutta jotain yleisiä ohjeita olisi kiva kuulla. Joskus olen muistaakseni niistä täältä pakkikselta jostain lukenut, mutta ei löytänny kyllä enää.

Aiheeseen liittyen olisi minullakin kysymys.
Kisailijat puhuvat ennen kisoja herkistelystä ja hermotuksesta,kuinka tämä toimii?

Kyllähän se vähän eri lajiin menee mut eikös se satu otsikot alle? (Viimeistelyt ennen kisoja?)
Mikäli on tietoa niin ottaisin sitä mielelläni vastaan :)

Jotkut pitää ainakin ihan totaalilepoviikon ennen kisaa. Minä en pitäis, koska mulla menee aina muutama treeni, että pääsen taas ikään kuin vauhtiin. Ykkösiä taidetaan kans lähinnä ennen kisaa tehdä, jotta saadaan hermotukset jotenkin tottumaan niitten ykkösten tekoon.

^Jos puhutaan voimanostoa niin ne kovat ykköset-kolmoset eli piikkaukset tehdään jo ennen viimistä viikkoa, viimeisellä viikolla sitten tehdään mahdollisesti kevyitä lyhyitä sarjoja. Joka kilpailijalla omat systeemit mutta ei sitä hermostoa enää silloin viimisellä viikolla niihin koviin rautoihin totuteta.

Kyllä se hyvin henkilökohtaista on mikä toimii. Itselläni ennen raw-penkkikilpailua viimenen viikko seuraavanlainen: 7vrk ennen kilpailua kova volyymitreeni penkissä(puolipyramidina) ja 4vrk ennen kilpailua nousu maksimi 2-3 yli-isoilla painoilla( esim. hangbar/slingshot). 2vrk ennen kilpailua ihan kevyt palauttava penkki. Näin on parhaiten kulkenut tähän asti, ja vähän kaikkea on kokeiltu. Jotkut tyrmäisi tämän heti ja itselläni puolestaan n.20kg tulee esim. penkki viikossa alaspäin jos ihan keventää. Tärkeintä on kokemuksen kautta kokeilla/tietää mikä itsellä toimii.

Back
Ylös Bottom