Viiltävä kipu lonkassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cheetah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs tämän päivän kävely-/juoksulenkin jälkeen olen huomannut viiltävää kipua oikeassa lonkassa. Siihen pistää aina, kun astuu ja esim. portaita noustessa kipu on miltei sietämätön.

Olettaisin syynä olevan väärän kävelytekniikan tai huonot kengät tms, mutta jos jollain olisi tarkempaa tietoa asiasta tai omakohtaista kokemusta niin olisin kiitollinen kaikesta informaatiosta. :)

Tätä on ilmennyt aikasemminkin, mutta tällä kertaa se jäi todella ilkeästi näin lenkin jälkeen. Mielestäni en vetänyt juurikaan kovempaa treeniä, kuin yleensä.

Haluaisin vain tietää mokan ja korjata sen, jotta välttyisin jatkossa samalta, kiitos! :)

Cheetah sanoi:
Elikkäs tämän päivän kävely-/juoksulenkin jälkeen olen huomannut viiltävää kipua oikeassa lonkassa. Siihen pistää aina, kun astuu ja esim. portaita noustessa kipu on miltei sietämätön.

Olettaisin syynä olevan väärän kävelytekniikan tai huonot kengät tms, mutta jos jollain olisi tarkempaa tietoa asiasta tai omakohtaista kokemusta niin olisin kiitollinen kaikesta informaatiosta. :)

Tätä on ilmennyt aikasemminkin, mutta tällä kertaa se jäi todella ilkeästi näin lenkin jälkeen. Mielestäni en vetänyt juurikaan kovempaa treeniä, kuin yleensä.

Haluaisin vain tietää mokan ja korjata sen, jotta välttyisin jatkossa samalta, kiitos! :)

Viiltävää kipua on mulla esiintynyt lonkassa läpi elämäni aina silloin tällöin, ihan muksusta saakka. Vasta armeijassa asiaa tuli selvitettyä, se kun paheni välillä aika inhottavaksi, lähinnä kylmässä maastossa nukkumisen yhteydessä.

Tutkimuksissa sitten todettiin että lonkan nivelestä puuttuu pala suojaavaa/voitelevaa kalvoa joka saa aikaan sen että sopivasti kun sattuu niin sitten todellakin sattuu, kun luu ottaa suoraan luuhun kiinni. Sillä oli joku nimikin vaan en mä muista enää..

Kuulemma pääosin vanhojen ihmisten vaivoja eli mun tapauksessa kyseessä on ilmeisesti synnynnäinen vika.

Lääkäri oli sitä mieltä että treenata kannattaa ilman muuta, kunnossa olevat lihakset tukevat niveltä paremmin.Eikä mulla itse asiassa ole koskaan treeneissä, sen enempää puntti kuin aerobisessa lonkka vihoitellutkaan.

Hassua muuten, nyt vähän vanhemmiten (34v) ei ole ollut lainkaan kipuja, en edes pysty muistamaan koska viimeksi olisin tuntenut minkäänlaista kipua lonkassa. Vasta sun kirjoituksesi muistutti koko asiasta.

No mutta, toivottavasti sulla on kyse tosiaan jostain ihan askeltamisesta tms. eli korjattavissa oleva vika.

Itselläni on samaa vaivaa. Vasta nyt alkanut vaivata, tuntuu, että pakko jättää juoksu nyt kokonaan väliin ja korvata harjoittelu vaikka kuntopyörällä. Koska minusta ei taida paljon iloa pääsykokeissa olla, jos en pysty edes kävelemään. Lonkka on tuolta "sisältä" ihan helvetin kipeä, juuri rappusissa ja esimerkiksi kyykystä ylös tullessa. Kipu ei tunnu tulevan puhtaasti lihaksesta, vaan tuosta "sisempää" :itku:

Mitähän tuo lienee? Joutuuko tässä tosissaan lääkärillä pyörähtämään vielä.

[QUOTE
Lonkka on tuolta "sisältä" ihan helvetin kipeä, juuri rappusissa ja esimerkiksi kyykystä ylös tullessa. Kipu ei tunnu tulevan puhtaasti lihaksesta, vaan tuosta "sisempää" :itku:

Mitähän tuo lienee? Joutuuko tässä tosissaan lääkärillä pyörähtämään vielä.[/QUOTE]

Jos sulla edelleen on sama vaiva, niin kyllä syytä olisi mennä lääkärille "pyörähtämään". Eli uä-,rtg-,magneetti-tutkimus ja kliiniset tutkimukset tuo varmasti valoa siihen mistä viiltävä kipu johtuu. Voihan tietysti kyse olla bursiitista tai muusta itsellään ohi menevästä vaivasta, toivottavasti näin :)

Back
Ylös Bottom