Viiltävä kipu kyynerpäässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkilo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ongelma on tämä: Salilla työntävien liikkeiden päivänä käynyt jo pari kertaa niin, että esim ojentajia taljassa, tai dippejä tehdessä kynerpäähän/kyynerpään"taakse", ojentajan kiinnityskohtaan iskee viiltävä kipu, treeni on pakko jättää kesken ja kättä ei saa suoristettua kunnolla. Tämä vaivaa jo melko paljon, jos joku tietää voiko tämä johtua esim tekniikkavirheestä/tukilihasten heikkoudesta yms, niin neuvoja otetaan vastaan kiitollisena.

Ongelma on tämä: Salilla työntävien liikkeiden päivänä käynyt jo pari kertaa niin, että esim ojentajia taljassa, tai dippejä tehdessä kynerpäähän/kyynerpään"taakse", ojentajan kiinnityskohtaan iskee viiltävä kipu, treeni on pakko jättää kesken ja kättä ei saa suoristettua kunnolla. Tämä vaivaa jo melko paljon, jos joku tietää voiko tämä johtua esim tekniikkavirheestä/tukilihasten heikkoudesta yms, niin neuvoja otetaan vastaan kiitollisena.

Ojentajatendinopatia, eli joko tulehdusta, rappeumaa, hypertonisiteettia tai kaikkia noita. Onko pitkään jatkunut? (Pari päivää käynyt, mutta onko ollut aiemmin oireita?)

Rest, ice, massage ja kun tulehdus on laantunut niin fysio-ohjelma (jumppa + venytykset).

Itellä oli täysin sama ongelma noin kuukausi sitten ja samassa kohdassa. Söin viikon särkkäriä ja kävin hankkii kyynertuen salille sekä jätin raskaat työntävät hetkeks pois, tällä sain itse vaivan pois.

Itellä samanlaista kipua ja johtuu ojentajan päästä. Yleensä menee ohi venyttelemällä, hieronnalla ja särkylääkkeillä.

Akupunktiotaki kannattaa koittaa. Yllättävän tehokasta vaikka monet sitä epäilee.

Itellä oli täysin sama ongelma noin kuukausi sitten ja samassa kohdassa. Söin viikon särkkäriä ja kävin hankkii kyynertuen salille sekä jätin raskaat työntävät hetkeks pois, tällä sain itse vaivan pois.

Mikä toi kyynärtuki on ja mistä sellaisia saa?

Luulin että ne laittoi mulle jo sellaisen eilen ja ihmettelin että vähän hankalan oloinen salille, mutta tämä on joku eri juttu, siinä on ilmapallo ja sen kanssa pitäisi huilata vielä kaksi (!!!) viikkoa:(

Mikä toi kyynärtuki on ja mistä sellaisia saa?

Luulin että ne laittoi mulle jo sellaisen eilen ja ihmettelin että vähän hankalan oloinen salille, mutta tämä on joku eri juttu, siinä on ilmapallo ja sen kanssa pitäisi huilata vielä kaksi (!!!) viikkoa:(

Hauska idea. Köytetään kyynärvarteen ilmapallo ja neuvotaan että se ei saa poksahtaa kahteen viikkoon. Tulee pakostakin lepoa. :D
Tiiän mimmonen tuki on kyseessä. Se kuristaa ekstensoreita niin ettei ne muka pääse aktivoitumaan. Eipä se auta mitään jos käyt salilla sen kans normaalisti.

Hauska idea. Köytetään kyynärvarteen ilmapallo ja neuvotaan että se ei saa poksahtaa kahteen viikkoon. Tulee pakostakin lepoa. :D
Tiiän mimmonen tuki on kyseessä. Se kuristaa ekstensoreita niin ettei ne muka pääse aktivoitumaan. Eipä se auta mitään jos käyt salilla sen kans normaalisti.

Niin tai se on ennemminkin sellainen ilmatyyny ja sillä on todella hieno nimi, 'epikondyliittituki' tjsp. Sillä kysyin, että millaista tukea tuossa ylempänä tarkoitettiin jonka kanssa voisi treenata? Ja siis en nyt vielä uskalla treenata, ettei tarvitse taas alkaa mua puukolla uhkailemaan.

Sain ongelman kuriin tekemällä pari kuukautta golden sixiä, jossa siis ei ole lainkaan eristäviä ojentajaliikkeitä. Nyt vaihdoin taas 2-jakoiseen jotta saisin mm. selkää monipuolisemmin treenattua, heti toisen sarjan kohdalla ranskalaisessa punnerruksessa tunsin pientä kipuilua kyynerpäissä. Tuo treeni meni kuitenkin aivan hyvin muuten, mutta tosiaan ranskalaista tehdessä, sekä treenin jälkeen, tunsin kipua kyynerpäässä. Onko esim. joku tekniikkavirhe mahdollinen mikä aiheuttaa tuon kipuilun? Kuumottaa että jonkin ajan päästä kyynerpäät taas niin kipeän ettei pysty treenaamaan. Alkaa jo vituttaa.

Mitkähän olisi hyväksi koettuja kyynerpään vahvistus, kuntoutus yms. liikkeitä?

Hmm, voisko olla, että jokin painaa sitä kyynerpään hermoa? Itellä on just tossa kohtaa missä sanot kipua olevan niin hermot aika pinnalla. Siis ihan käsin voin painella sitä hermopäätä ja kipeäähän siihen käy. En tiedä mikä sitä painaa tai miksi, mutta ihan näin veikkauksena?

En itse ensimmäisenä veikkaisi hermokipua tms, kipu on ennemminkin semmoinen viiltävä, kuin itse nivelessä olisi jotain vikana. Ja tosiaan ojentajaliikkeitä tehdessä ilmenee, eli varmaankin kyseessä on tuo ojentajan päästä/jänteestä johtuva kipuilu. Pitänee sitten vissiin alkaa etsiä jostain sopuhintaisia kyynerpäätukia...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voit myös kokeilla esimerksi kuukauden totaalilepoa/minimaalista treeniä, että mahdollinen tulehdustila helpottaisi. Tarpeeksi kauan kun treenailee "kivun läpi", niin tulee sitten pidempi tauko, kun niillä käsillä ei oikeasti voi tehdä yhtään mitään.

Tein siis muutaman kuukauden golden sixiä välissä. Ei ojentajaliikkeitä, ei minkäänlaista kipuilua. Heti kun vaihdoin taas ohjelmaan ohjelmaan, jossa on ojentajille omia liikkeitä niin kipuilu jatkuu...:p

Back
Ylös Bottom