Viikon kuva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Viikko 20

19 jäi välistä hirveessä kiireessä.

viikko.jpg

viikko 12

viikko 12:
awww.... huh huh.. on kyllä hyvä kuva :kuola:

Hehee, mä menin vissiin ekaa kertaa pakkiskaupalle niin että Mike oli tiskillä. Menin jotenkin lukkoon enkä muistanut Heinosen Tommin nimeä. Halusin vaan äkkiä karkuun ja mukaan tarttui sitten Savolaisen mousti, ei mitään muuta nimeä tullut päähän.:D

Etusivulla lukee linkissä "keskustelelu"

Viikko 23.

Eri kuva Lindasta samasta asennosta hieman eri pään asennolla. Annettu täydet muotikäsittelyt, 1,5h koko kuvan teko. Täydessä koossa näkisi sitten ihonkin miten se on duunattu säilyttäen detailit.

Croppaa vaikka joku kohta, josta ei voi "hyötyä taloudellisesti" jossa esittelet täyden kuvan tarkkuutta yms. Olisi erittäin hieno nähdä. Olisi muutenkin Mike kiva kun joskus duunaisit kuvan joka oli ns. vapaassa käytössä, eli tekisit siitä isolla resolla upean widescreen taustakuvan. Ei mitään höpöhöpö 800x600, vaan 1920x1200. Tekisit vain tieten tahtoen tarkan ja hienon kuvan jonka laitat jakoon. Thanks :)

Blogissa selostus muokkauksesta ja myös cropattu kuva kasvoista.

http://mike.pakkotoisto.com/?p=236

Termis, mulla on itellä 2560 resoinen monttu, eli semmoisen sitten tekisin :D

Jep, eli tottakai mitä isompi sitä parempi. :) Tuli vain mieleen, että paljon löytyy netistä sellaisia kiertäviä upeita taustakuvia, jotka on jättiresolla ja tuhansien ihmisten työpöydällä. Se on muutenkin hyvää mainosta ja itse kyllä diggaisin tällaisesta. :) Eli vaikka joskus jostain kuva setistä julkaisee (tai sitten täysin random kuvista) upeita 2560x kuvia :hyvä:

Edit, croppikuvasta kyl näkee detaljit, upea.

Tähän riittää yks sana kuvaamaan tätä kuvaa: Kaunis :D

Tarkottaako termis sellasia 360-asteen kuvia? Ne on hienoja :D

Ei taida sellanenkaan kamera olla ihan täysin halpa, eikä sitä ihan joka paikasta löydäkään :D
Jos nyt sellasia on edes, voi olla, että ne 360-asteen kuvat on erikseen räpsitty ja yhdistetty toisiinsa. Pääasia tässä on kuitenki että olen nähny tällasia kuvia, ei mulla muuta tietoo ole :D

http://www.dbem.net/

Tuolla aika pirun makeita kuvia. Kameraforumilla alkaisi "muovisen oloisia" lässytykset kaikilta, joilla ei ole mitään taitoa käsitellä kuvia. Muotimaailmaan kuuluu tuommoinen pesty iho.

Mike, tai sitten on vain keksittävä joku selitys sille, että 1 kuva maksaa 100k€ +mallipalkkioksi vähintään toinen mokoma...käsittelyssä menee aikaa ja tarvitaan tolkuttomasti kalustoa :D

Jos jossain liikkuu ISO raha, tässä touhussa, niin se on tuolla mallikuvauksen puolella. Mainoskuva maksaa maltaita ja käyttökustannuksetkin ovat aika tolkuttomia. Ei niitä myydä kuin 'peruskuvaa', että pelkällä työn hinnalla. Jokainen julkaisu maksaa erikseen ja jos ostetaan rajoittamaton käyttö-oikeus, se on aivan törkysen kallista.

Itseasiassa edelleenkään tuo mallimaailman 'muovityyli' ei ole minun tyyli, en pidä, en hauku, mutten myöskään ihaile. Osaan kertoa sen, että jos joku taitaa sen hyvin... kuten vaikkapa Mike tekee. Varmasti jos haluja olisi tuohon suuntaan kehittyä, voisin paneutua kunnolla ja tehdä aikalailla sitä mitä haluaisin kuvalle tehdä. Suurin syy on oikeastaan innostuksen puute/puhdas laiskuus kuvankäsittelyssä, kun tuo homma ei iske.

Mitä valmiimpaa saa sulkimella, sen parempi (tietenkin näissä käsiteltävässäkin kuvassa pitää materiaali olla maksimihyvää, lähes suoraan tavalliseksi printiksi kelpaavaa)...

Näin digitaaliakana aina välillä kaipaan dian/negatiivin aikaa, jolloin saattoi lyödä asiakkaalle (esim hääkuvaus) rullat kouraan heti kuvauksen jälkeen ja sanoa, että tää on sitten tässä.. tuossa lasku :D

Back
Ylös Bottom