Viikkottainen vs päivittäinen kalorien laskeminen

Hei!

Itse tällä hetkellä olen toteuttanut ihan hyvällä menestykselläkkin kalorien budjetointia siten, että pidän ainoastaan huolen, että päivittäin tulee tarvittava määrä proteiinia, kuitua ja rasvaa. Kalorit olen vain laskenut siten, että oletettuun 500 kalorin miinustasapainoon minun täytyy syödä 17500 kaloria viikossa.

Olen siis antanut itselleni vapauden säädellä päivän kalorimäärää mielitekojen mukaan kunhan viikkotasolla pysytään tavoitteessa. Paino toistaiseksi ainakin putoaa ja budjetoimalla joidenkin päivien kaloreita pienemmäksi ja joidenkin suuremmaksi, mahdollistaa mielestäni paljon paremman pysyvyyden etenkin miinuskalorien noudattamisessa. Tekee siis päälle helpommaksi.

Olisi mielenkiintoista kuulla miten moni täällä on toteuttanut vastaavanlaista metodia ja miten on toiminut?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulostaa ihan "normaalilta" carb cycleltä, koska mainitsit muiden makrojen pysyvän vakiona / pv.

Menetelmä on erittäin tehokas milteinpä mistä näkökulmasta tahansa katsottaessa. Jatka samaan malliin.

Itse olen tehnyt viikotasolla. Eli määrä x per päivä ja jos jotain kissanristiäistä tms. tulee niin niille päiville enemmän ja vähentää sitten muilta. Helpompaa nuin kuin pitää tiukkaa päiväkohtaista linjaa. Mutta ei silti kannata överiksi vetää että saa kuitenkin joka päivä syödä.

Henkilökohtaisesti pidän huomattavasti järkevämpänä ja toteuttaisin vaikka ei harrastukset vaatisikaan. Kilpaurheilijalla toki tavoite on pitää sellaiset muuttujat hallinnassa mitkä voi vaikuttaa suorituskykyyn.

Vaikea vaan hahmottaa sellaista kenen olisi järkevää tavoitella täydellisyyttä joka päivä ellei ole kilpaurheilija. Ei ainakaan hirveän pitkänäköiseltä vaikuta. Toki näitä ihmisiä on, mutta jos yleisellä tasolla puhutaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom