Vihreä tee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lexx
  • Aloitettu Aloitettu
Vihreä tee on melkoisen terveysvaikutteinen aine. Suomen kaupoista ei vaan saa kuin kuivanutta rupuista pussikamaa, joista on viimeinenkin polyfenoli haihtunut taivaan tuuliin. Sen pitäisi olla ilmatiiviisti pakattua ja riittävän tuoretta kamaa.

Tietääkö kukaan hyviä ja kohtuuhintaisia paikkoja, mistä tilata / ostaa vihreää teetä? Tiedän kyllä yhden mestan mistä saa taatusti hyvää kamaa mutta lysti maksaakin sitten 30 taalaa per 100g pussi :down:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hulkki (muistaakseni) kertoi jossain tilanneensa jostain jotain puolenkilon könttejä kohtuu edullisesti... En jaksa etsiä. :zzzz: Löytyy varmaan haulla.

Tietääkö kukaan hyviä ja kohtuuhintaisia paikkoja, mistä tilata / ostaa vihreää teetä? Tiedän kyllä yhden mestan mistä saa taatusti hyvää kamaa mutta lysti maksaakin sitten 30 taalaa per 100g pussi :down:

Täältä voi tilata: http://www.nordqvist.fi/fi/kauppa/

Nordqvistin teitä myydään kyllä monissa kaupoissakin, joko 100g pussissa tai sitten semmoisissa isommissa pahviputkiloissa. Ei taida tosin olla ilmatiiviisti pakattua.

Helsingin Stockalla on Roberts Coffeen myyntipiste, mistä saa monia eri teelaatuja. Mulla on tällä hetkellä China Green Tea Lung Ching nimistä vihreää teetä ja kilohinta näkyy olevan 62 euroa. Tosta pussin kyljestä kun tavaan, niin siellä näyttää olevan myynnissä 11 eri vihreää teetä.

edit: http://www.robertscoffee.com/etusivu_suomi.htm

No johan oli tekstiä... mutta jos sen nyt nimenomaan pitää olla ilmatiiviisti pakattua, niin kokeile Hesan Tokyokanin tarjontaa. Erityisesti harmaahkossa litteässä pussissa myytävä sencha tokujo ollut erinomaisen hyvää. Tuoretta, joskin normaalia irtokamaa on tarjolla mm. Tampereen Mokkamestareilla. Molemmissa hinta takuulla alle 30 taalaa pussilta.

Muuten olen sitä mieltä, etteivät ne polyfenolit niin herkästi haihdu kuin muut aromaattiset yhdisteet joten kyllähän kunnon teekaupan tarjonta on tässäkin suhteessa ihan kelvollista.

Mitä tulee pussiteehen... kyllähän pussiinkin voidaan laatukamaa pakata (vaikkapa Leveltin Misty green), mutta kuka erkki sellaista juo muualla kuin reissussa - ja terveysvaikutusten kannalta sellaisen käyttö tulee jo hieman hinnakaaksikin.

Myös Eerikinkadulta Helsingissä löytyy pieni teehen erikoistunut liike.

Miten te teette teenne? Itellä on käytössä joku sokerisirotin, johon pistän vihreät teet ja teekuppiin veden kanssa. Eli siis siinä on kaks lusikkaa tavallaan vastakkain, joissa on pieniä reikiä.

Ihan vain lehdet sellaisenaan kannuun (n. 2rkl/litra vettä). Kyllähän tuo "sokerisirotinkin" ihan hyvä vehje on, jos haluaa yhdistää hyvän teen ja teepussien parhaat puolet. Vähän, mutta hyvää... :)

Voi helvetti mitä näpräystä se lehtien pois nyppiminen on. Tai sitten mulla on vaan joku sekundapakkaus. Niitä lehtiä on joku miljoona, ni nyppimisessä kestää se 20min.

Löysin erinomaista teetä kohtuuhinnalla suoraan Jaappanista. Kyseessä on teenviljelijä, joka myy tuotettaan netissä. Tilasin lauantaina ja saapui torstaina, satkulla irtosi ihan mukava määrä ja laatu todella hyvää. http://www.hibiki-an.com

Tänään oli eka päivä kun en juonut kahvia lainkaan. Laittelin savipannuun pari ruokalusikallista teetä, kaadoin mukien kautta (jäähtyy sinne 80 asteen tuntumaan) jonkun 4 desiä kuumaa vettä ja nautiskelin parin minsan päästä.

Olin unohtanut miten hyvän olon tuo tekee, melko energinen olo. Tai sitten kahvi teki päinvastaista. Tekasin ekalla kerralla vahingossa liian vahvaa ja se kävi päähän.. melko miehistä kun tee käy päähän?

Voi helvetti mitä näpräystä se lehtien pois nyppiminen on. Tai sitten mulla on vaan joku sekundapakkaus. Niitä lehtiä on joku miljoona, ni nyppimisessä kestää se 20min.
No voin kuvitella että on kamalaa. Suosittelen viimeisintä huipputeknologista ongelmanpoistajaa - siivilää.

Täältä voi tilata: http://www.nordqvist.fi/fi/kauppa/

Nordqvistin teitä myydään kyllä monissa kaupoissakin, joko 100g pussissa tai sitten semmoisissa isommissa pahviputkiloissa. Ei taida tosin olla ilmatiiviisti pakattua.

Mikä tuolla on sitä jauhemuotoista vihreää teetä, kun pussiteet on ihan eri juttua? Japanilaiset käyttää nimenomaan vihreätee-jauhetta, joka sekoitetaan kuumaan veteen ja juodaan kokonaan. Lisäksi tämä vihreä tee on ilmeisesti maustamatonta. Maitoa ei kannata käyttää sillä se poistaa teen terveysvaikutukset. Tämän huomaa hyvin englantilaisten kohdalla, joilla ei teestä koidu terveyshyötyä nimenomaan maidon käytön takia.

Hulkki kirjoitti toisessa ketjussa: "Vihreän teen ehkä paras hyöty tulee EGCG:sta, jota sanotaan monessa yhteydessä maailman voimakkaimmaksi antioksidantiksi. Vihreä tee -uutteissa noin 40-50% painosta on EGCG:ta, pelkän teen vahvuudesta en tiedä.

Itse olen vetänyt dieetillä (ja ennen treeniä myös bulkilla) noin 1.5 grammaa vihreä tee -uutetta suoraan jauhona, ja potkii todella hyvin esim. tauriinin kanssa ihan treeniboosterina."

Mistähän tuota vihreätee-uutejauhoa saa?

No sitä saa vaikka mistä, ite tilasin kilon bodybuilding . comin verkkokaupasta, tullin täti tosin oli lujana kun mukana oli kapselointilaite ja kapseleita.. että "mihinkäs meinaat tätä käyttää, mihin tarkoitukseen?? ziizuz...

Tuossa sitten yksi enkkupaikka mistä löytää myös, ei tosin vahvinta mahdollista mutta kuitenkin. myprotein . co.uk/bulk-powders/herb-extracts/green-tea-extract-powder/

Olen alkanut juomaan vihreää teetä aamiaisella kahvin asemasta. Miten makeutatte sen?

Sama kuin, että sokeri pilaa kahvin maun. Jos sulla on hyvää teetä mitä ET OLE hauduttanut liian kauaa, niin se on parasta sellaisenaan. Myöskään maitoa siihen ei saa laittaa. Itse laimennan kylmällä vedellä jos se on liian kuumaa.

Mikä tuolla on sitä jauhemuotoista vihreää teetä, kun pussiteet on ihan eri juttua? Japanilaiset käyttää nimenomaan vihreätee-jauhetta, joka sekoitetaan kuumaan veteen ja juodaan kokonaan. Lisäksi tämä vihreä tee on ilmeisesti maustamatonta. Maitoa ei kannata käyttää sillä se poistaa teen terveysvaikutukset. Tämän huomaa hyvin englantilaisten kohdalla, joilla ei teestä koidu terveyshyötyä nimenomaan maidon käytön takia.

Hulkki kirjoitti toisessa ketjussa: "Vihreän teen ehkä paras hyöty tulee EGCG:sta, jota sanotaan monessa yhteydessä maailman voimakkaimmaksi antioksidantiksi. Vihreä tee -uutteissa noin 40-50% painosta on EGCG:ta, pelkän teen vahvuudesta en tiedä.

Itse olen vetänyt dieetillä (ja ennen treeniä myös bulkilla) noin 1.5 grammaa vihreä tee -uutetta suoraan jauhona, ja potkii todella hyvin esim. tauriinin kanssa ihan treeniboosterina."

Mistähän tuota vihreätee-uutejauhoa saa?
Kun nyt siteerasit tuota Hulkkia, niin ainakin Hulkki (tietääkseni) tilaa tuon Vihreä tee -uutteensa Englannista, ja kai ihan kohtuullisia määriä kerralla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom