Vihreä tee terveysboosteri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja P-K
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥🍵 Vihreä tee terveysboosteri 🍵🔥

Meta description: Vihreä tee tukee rasvanpolttoa, vireyttä ja antioksidanttisuojan tehoa luonnollisesti. Idealataus arkeen.

Naru85 sanoi:
olen ite naru 170 cm 69 kg ja mun rasva oli jotain 5,69378 %

Tuo jostain aikaisemmasta threadista.

Ja profiilin mukaan 202 cm ja 139 kg tai jotain..

Trolli vai muuten vaan pelle?

Kysyisin sellasta että polttaako vihreä tee rasvaa jos sitä juo pelkästään aamulla ja vaikka ennen nukkumaanmenoa? Ajattelin vaan kun noissa rasvanpoltto tuotteissa on vihreää teetä. Voisiko joku viisas kertoa miten asian laita on? Tulis aika paljon halvemmaks kun noi rasvanpoltto kapselit.

Yksinkertainen vastaus: Ei.

Pitempi vastaus: Vihreässä teessä on kofeiinia ja katekiineja (?), jotka ymmärrykseni mukaan jossain määrin lisäävät/kiihdyttävät elimistön energiankulutusta ja rasvanpolttoa, mutta nestemuotoisessa teessä näitä ainesosia kuitenkin lienee varsin vähän. Sitäpaitsi rasvanpoltto on aina loppupeleissä kiinni siitä, paljonko syöt kulutukseesi nähden, joten pelkällä vihreän teen lipittelyllä tuskin onnistut rasvaa kropastasi vähentämään.

En muuten suosittelisi juomaan vihreää teetä illalla (ainakaan kovin suuria määriä), jos olet herkkä piristeille - pienetkin kofeiinimäärät saattavat viedä yöunet.

Gillyanne sanoi:
Vihreässä teessä on kofeiinia ja katekiineja (?), jotka ymmärrykseni mukaan jossain määrin lisäävät/kiihdyttävät elimistön energiankulutusta ja rasvanpolttoa

Ja muistaakseni tuo rasvanpolton kiihdytys tapahtuu vain liikuntasuorituksen aikana, ja vaikutus on melko pieni.

Vihreän teen ehkä paras hyöty tulee EGCG:sta, jota sanotaan monessa yhteydessä maailman voimakkaimmaksi antioksidantiksi. Vihreä tee -uutteissa noin 40-50% painosta on EGCG:ta, pelkän teen vahvuudesta en tiedä.

Itse olen vetänyt dieetillä (ja ennen treeniä myös bulkilla) noin 1.5 grammaa vihreä tee -uutetta suoraan jauhona, ja potkii todella hyvin esim. tauriinin kanssa ihan treeniboosterina.

Hulkki sanoi:
Itse olen vetänyt dieetillä (ja ennen treeniä myös bulkilla) noin 1.5 grammaa vihreä tee -uutetta suoraan jauhona, ja potkii todella hyvin esim. tauriinin kanssa ihan treeniboosterina.

Pitääkin kokeilla :)

KSENA sanoi:
paljon kyseinen jauhe maksaa?
Törkyhalpaa, itse tilasin 500 g ja kuljetuskustannuksineen koko höskä maksoi noin 41€. Nuo täytyy tosin tilata muualta EU:sta, sillä Suomessa en ole vihreä tee -uutetta jauheena nähnyt.

Itse en kyllä teetiivistettä käyttäisi. Ovat muutamat tuolla etelämpänä posauttaneet maksansa (todennäköisesti) juuri teejeuheella (Exolise).

Aijai, missäs gurut silloin piileksivät, kun niitä kaivataan? :) Nyt on vain heitettävä sivistynyt arvaus siitä, että EGCG:tä tarvittiin 3x125mg/vrk jota sillä olisi edes jonkinminen teho (yhdessä kofeiinin kanssa?), ja parhaassakin tapauksessa teho on ollut luokkaa 5% lisää perusaineenvaihduntaan, siis sellaiset about 100kcal? Eli jos teestä/tiivisteestä olisi todellista hyötyä jollekulle, niin sille hifistelijälle joka on polttamassa viimeisiä rasvagrammoja, jotka kyllä palaisivat muutenkin.

Mutta, vihreä tee on hyvää :kuola: ja kun siihen ei tarvitse lisätä sokeria/maitoa/kermaa/mitään muutakaan, niin eiköhän siinä jokunen kalori joka tapauksessa säästy? :thumbs:

Hulkki sanoi:
Törkyhalpaa, itse tilasin 500 g ja kuljetuskustannuksineen koko höskä maksoi noin 41€. Nuo täytyy tosin tilata muualta EU:sta, sillä Suomessa en ole vihreä tee -uutetta jauheena nähnyt.

ei toi nyt törky halpaa ole, kun herkkuperseherakin on tota kalliiimpaa. mulle ainakin toi on jumalattoman kallista, monta annosta tosta tulee ja paljon veikkaat sen tuovan lisää painonpudotukseen kiloina?

KSENA sanoi:
ei toi nyt törky halpaa ole, kun herkkuperseherakin on tota kalliiimpaa. mulle ainakin toi on jumalattoman kallista, monta annosta tosta tulee ja paljon veikkaat sen tuovan lisää painonpudotukseen kiloina?
Hulkkihan mainitsi ottavansa 1,5 gramman kerta annoksen, eli tuosta purkista saadaan ~334 annosta. Eli melkein vuodeksihan toi riittää jos yhden annoksen päivävauhtia vetelee.

KSENA sanoi:
Vertaatko kaikkien tuotteiden hintoja suoraa grammamäärään, eli jos otat vaikka buranaa, niin otat sitäki 40g kerralla? Ihan vaan siksi että heraaki pitää ottaa sen verran.

Edit- Ton vihreän teen puolesta on puhuttu tosi paljon ja isommillä määrillä se kyllä tuntuis puskevan hikeä läpi yms. Ei se kylläkään piristä erityisemmin, kuten monet muut aineenvaihduntaa kiihdyttävät valmisteet..
Niin ja ei ole kokemusta tosta jauheesta, pitää vähän kahtoa paremmin infoa ja voisi ottaa ihan testiin jopa.

Vihreää teetä vai pussiteetä?

J0kke sanoi:
onko nämä esim. "lipton green tea" pussiteet ihan hyödyttömiä jos päivässä 1-2 kupposta juo?
Miksi tyytyisit pussiteehen, kun kaupasta voi ostaa parempaakin? Minulla kuluu helposti litra vihreää teetä illassa ja se on taatusti väkevämpää kuin jostain pikku teepussista uutettu.

Onhan se kupillinen liptoniakin tyhjää parempi, joidenkin tutimusten mukaan siitä saattaisi jopa olla hyötyä, mutta muuten olen ihan Niristeen linjoilla. Kunnon irtoteetä sen olla pitää. Nytkin kaapista löytyy kuutta sorttia vihreää, ja kulutus on luokka 3l/päivä. Pussiteetä käytän vain silloin kun se on käytännöllistä, matkoilla lähinnä.

Niin, se rasvanpolttoteho? Ei mikään ihmeaine, todellakaan. Vieläkin olen tällainen alamittainen valas.

Lampunjalka sanoi:
Vertaatko kaikkien tuotteiden hintoja suoraa grammamäärään, eli jos otat vaikka buranaa, niin otat sitäki 40g kerralla? Ihan vaan siksi että heraaki pitää ottaa sen verran.

Edit- Ton vihreän teen puolesta on puhuttu tosi paljon ja isommillä määrillä se kyllä tuntuis puskevan hikeä läpi yms. Ei se kylläkään piristä erityisemmin, kuten monet muut aineenvaihduntaa kiihdyttävät valmisteet..
Niin ja ei ole kokemusta tosta jauheesta, pitää vähän kahtoa paremmin infoa ja voisi ottaa ihan testiin jopa.

en mittaa minkään heran mukaan, mutta itseni mielestä melkein jokainen ravintotuote joka maksaa yli 50e, on jo kallista. tai no ei se onko kallista vai halpaa, vaan sitä rahaa TARVITAAN sen ostoon, itelle tuo 50e hankkiminen on jo aika iso määrä

Onhan se iso määrä, mutta saattaa sitä olla pienempiäkin pakkauksia.. 20-25€ hintaan vaikka.. Ja se on ikävä tosiasia, että treenaaminen ei oo halpaa.

Back
Ylös Bottom