Vihlonta takaraivossa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oon jossain muussakin threadissa jo maininnut, että itsellä ei ole koskaan tullut muualla kuin kyykätessä ( siinä 3 kertaa ) sen jälkeen on pitänyt pari päivää olla pois salilta ja kyykkyä ei ole viitsinyt pariin viikkoon tehdä. onneks nyt ei oo pamahtanu kun kyykky kulkee kun unelma !

Näyttää muillakin käyneen hyvinkin vastaavanlaisesti.
Mutta ilmeisesti samaiseen ponnistuspäänsärkyyn liittyen:

Peck Deckissä ehkä kuudes veto menossa, kun nasahti huolellisesti takaraivossa, hirveä vihlaisu jonka jälkeen erittäin kova päänsärky. Vihlaisu paikantui selkeästi takaraivoon, mutta itse päänsärky oli "normaali" koko päätä jomottava päänsärky.
Särkyä kesti ehkä 10-15 minuuttia, mutta ei kyllä tullut mieleen jatkaa treeniä.

Onko kyse juuri ponnistuspäänsärystä vai viittaako vihlaisu takaraivoon kenties johonkin muuhun?

Tota on käynyt useamman kerran, aivan v*mainen tunne, tosiaan tuntuu siltä kun joku puukolla viiltäis. Venyttelet niskaa ja jatkat treeniä päivän tai parin päästä; yleensä kipu menee ohi. Ei mulla ainakaan ole treenejä koskaan liiemmin haitannut, mitä nyt pari kertaa toi on ärsyttänyt toi kipu tosin aika paljon ja oon sitten siirtynyt suosiolla muiden liikkeiden pariin kyseisen treenin ajaks.

Mullakin tuntui kipua ensiksi hauiskäännössä oikealla puolen niskaa juuri siellä kallon tyvessä. Sen jälkeen prässissä on joskus tuntunut. Mutta tosiaan silloin ekalla kertaa kun kipu hauiksessa tuntui, se oli kova.
Mielestäni jotkut prässit aiheuttaa herkemmin tuota kipua kuin toiset ja itse en ole mitään lääkkeitä ottanut, mutta venyttely/lämmittely vaikuttavat auttavan, ja se että pyrkii olemaan jännittämättä niskaa ja käsiä, oikestaan edes painojen vähentäminen ei poista kipua kun se tulee, mutta pienentää sitä.

Näyttää muillakin käyneen hyvinkin vastaavanlaisesti.
Mutta ilmeisesti samaiseen ponnistuspäänsärkyyn liittyen:

Peck Deckissä ehkä kuudes veto menossa, kun nasahti huolellisesti takaraivossa, hirveä vihlaisu jonka jälkeen erittäin kova päänsärky. Vihlaisu paikantui selkeästi takaraivoon, mutta itse päänsärky oli "normaali" koko päätä jomottava päänsärky.
Särkyä kesti ehkä 10-15 minuuttia, mutta ei kyllä tullut mieleen jatkaa treeniä.

Onko kyse juuri ponnistuspäänsärystä vai viittaako vihlaisu takaraivoon kenties johonkin muuhun?

Mulla meni just tossa peck deckissä.Pari viikkoa kevyemmin niin meni ohi.

Mielestäni jotkut prässit aiheuttaa herkemmin tuota kipua kuin toiset

Voit muuten olla oikeassa. Itselläni tuo kipu on alkanut AINA, kun olen käynyt vakiosalistani poiketen eräällä toisella salilla ja tehnyt prässiä. Siellä ehkä se kelkka on jotenkin nihkeämpi tai jotain.

Minulla tekee tuota välillä. Se ei kyllä liity mitenkään treeniin.

Kipu on selkeästi viiltävää. Ei siis tunnu lainkaan tavalliselta päänsäryltä. Liioitusti sanottuna voisi sanoa, että tuntuu siltä kuin joku työntäisi puukkoa aivoihin. Myös minulla tuo tuntuu vasemmassa takaraivossa lähellä päänlakea.

Onko jokin pahasti vialla kun vasemman puolen takaraivo vihloi noin 2-3 pv taukoamatta ja oli sairaan kovat kivut, todella kosketus arka myös.. Ja nyt alkoi illalla oikean puolimmainentakaraivon puoli vihlomaan todella kovin... Onko kellään vastaavanlaisesta kivusta kokemusta.. Mikä se voisi olla?

Mulla tuli kerran sellanen sykkiva vihlonta tohon silmäkulmaan/otsaan. Tein useita päiviä/viikkoja päätehommia pitkiä aikoja putkeen huonolla tuolilla, katkas ilmeisesti verenkierron jaloista kun tuolin reuna painoi takareiteeni. Tajusin tän vasta pitkän ajan kuluttua, koska istuessa ei tuntunut kuitenkaan mitenkään huonolta, paitsi että oli samalla niskavaivoja ym kauan. Kaikki lähti kun vaihdoin tuolin.

Eli tsekkaa nyt ekana ainakin työskentelytottumukset ym.

Pari kertaa olen myös tämän kokenut. Ensimmäisellä kerralla tykytti takaraivossa vain salilla ja silloin kun sykkeet nousi. Parantui kuitenkin noin viikon päästä itsestään, mutta toisella kerralla se sitten kesti hieman pidempään. Kipu alkoi kun tein ristitaljaa rinnalle ja oli vaan pakko lopettaa sarja kesken. Tuntui niin pahalta se vihlova kipu, ettei tekemisestä tullut mitään. Päänsärkyä ja tykytystä kesti sitten viikon verran kunnes kävin hierojalla, joka hieroi niskan ja hartiat. Kipu oli siis päivittäistä vaikkei mitään tehnytkään. Pari päivää hieronnan jälkeen päänsärky helpotti ja hävisi. Särkylääkkeitäkin tuli napsittua kipuun, muttei mikään niistä tuntunut auttavan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko jokin pahasti vialla kun vasemman puolen takaraivo vihloi noin 2-3 pv taukoamatta ja oli sairaan kovat kivut, todella kosketus arka myös.. Ja nyt alkoi illalla oikean puolimmainentakaraivon puoli vihlomaan todella kovin... Onko kellään vastaavanlaisesta kivusta kokemusta.. Mikä se voisi olla?

Kannattaa ensi hätään käydä hierojalla. Jumitukset niskassa, kaulassa ja epäkkäissä heijastuvat usein kipuna eri puolille päätä. Jos lihakset ovat jumissa voit helposti sormilla painamalla tuntea monia kipeitä kohtia noissa edellämainituissa paikoissa.
Tästä linkistä näet kipupisteitä, jotka voivat aiheuttaa pääkipua: http://www.triggerpoints.net/symptom/back-head-pain

Muistakaa ettei sitten se relaxantti oli koko ratkaisu niihin jumeihin/ongelmiin, se on vaan "purkka fiksaus ", joka ei vie ongelmaa pois muutakun siksi aikaa kyseisen tuntemuksen. Eli hierontaa, venyttelyä, lämmittelyt jne :)

Kannattaa ensi hätään käydä hierojalla. Jumitukset niskassa, kaulassa ja epäkkäissä heijastuvat usein kipuna eri puolille päätä. Jos lihakset ovat jumissa voit helposti sormilla painamalla tuntea monia kipeitä kohtia noissa edellämainituissa paikoissa.
Tästä linkistä näet kipupisteitä, jotka voivat aiheuttaa pääkipua: http://www.triggerpoints.net/symptom/back-head-pain
Kiitos mä koitan saada jotai näistä irti... Eli ei ny ensihätään ole kysymys syövästä tälläkertaa

Itellä esiinty parin viikon ajan tätä vastaavaa kipua seksin eli laukeamisen jälkeen :david: Helvetin vittumainen tunne kun rupes pelkäämään että onko tää nyt lopun ikää tätä että naimisen jälkeen makaa 1-2h sängyssä kykenemättä mihinkään kun pääkipu on niin perkeleellinen. Meni onneks itestään ohi ja reenatessa ei oo esiintyny samaa ainakaan toistaseks.

Ju-ma-lis-te... mulla iski tää tänään ekaa kertaa todella rajuna. Tein mavea kohtuullisilla painoilla, mutta erittäin rivakoita 12x sarjoja, että saan hyvän hien päälle ja sykkeet ylös. Kolmannen sarjan kymmenennen toiston kohdalla yhtäkkiä oli kuin mora olis lykätty niskaan. o_O

Minuutin pari oli todella epävarmaa pysyykö edes tajuissaan, niin helvetisti sattui. Ei auttanut kyykistyminen, ei suorana seisominen. Tunnin kuluessa pahin viiltely helpotti ja nyt muutaman tunnin jälkeen jäljellä on enää tällainen pieni perusjomotus.

Enpä olis uskonut... aika raju ilmiö. :confused:

Sen verran jatkoa tälle, että jonkinmoinen taustajomotus kesti useamman päivän. Ja kyykätessä se lykkäsi nyt saman säryn taas. :mad: Täytynee pitää vähän taukoa raskaista moninivelliikkeistä. :mad:

Sen verran jatkoa tälle, että jonkinmoinen taustajomotus kesti useamman päivän. Ja kyykätessä se lykkäsi nyt saman säryn taas. :mad: Täytynee pitää vähän taukoa raskaista moninivelliikkeistä. :mad:
Mulla oli vähän sama joskus, kun tein jalkaprässissä vähän tiukemman drop-setin ja puristin kahvoista aika kovaa ja ajatuksissani varmaan jäkitin niskoja jotenkin. Se laukas kanssa ihan mielettömän päänsäryn, tuli just tollasia jälkijomotuksia, eikä pystyny treenaamaa ollenkaa. Otin kaks viikkoo täyslepoo salista, kun levossakin särki päätä aina vähän. Lopulta tauosta tuli kuukauden pituinen, kun kahden viikonkaan jälkeen en voinut treenata, kun ekan leuanvetosarjan jälkeen alkoi taas jyskyttämään. En sillon pahemmin miettinyt, mikä se voisi olla, mutta näin jälkeenpäin luulen, että johtui varmaan noista jumeista niskassa. Ei se hierojalla käyminen ja lihashuolto ihan turhaa ole, sen olen oppinut.

Kyllä tätä vaivaa täytyy kuunnella ihan tosissaan. Yritin nyt sitten tehdä varovasti jalkapäivän ja kyykätä maltillisilla painoilla. Kroppa totesi päivä sen jälkeen, että alkaa mennä yli. Lopputulos: ensiapuun ja pari piikkiä selkään. Yritän lepuuttaa tämän viikon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom