Vihlominen kyynärvarressa...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vau, aika newbie olen... ensimmäinen postaus tänne. Katsotaan mitä tulee...

No kuitenkin taistelen tällä hetkellä pahan ongelman kanssa enkä ole vielä ratkaissut sitä, toivottavasti nyt tulee paljon hyviä neuvoja.

Ongelma on nimittäin kova vihlonta kyynärvarressa. Aina kun tekee hauista (scottissa tai taljassa) niin alkaa vihlonta kyynärvarressa. Varsinkin kun lopetan sarjan ja lasken painot niin vihlonta vaan kasvaa. Olen piettänyt lepoviikkoja mutta huonolla tuloksella. Nykyään jopa kun kannan ruokakassia niin sama vihlonta toistuu.

En osaa kovin tarkalleen sanoa että missä vihlonta sijaitsee, mutta yritän kuvailla. Jos koskettaa sormilla saman käden olkapäätä niin että kyynärpää osoittaa suoraan eteenpäin, niin näkyy kyynärvarressa melkein käden suuntainen ns. "uoma". Vihlonta on siellä välissä. Toivottavasti joku ymmärtää selityksen. Pakko tunnustaa, että olen newbie.

Osaako joku sanoa, mitä kannattaa tehdä? Viime päivinä olen havainnut samankaltaista vihlontaa myös takaolkapäissä. Taidan olla aika rikkinäistä miestä. Muut paikat on kyllä toimineet moitteettomasti.

Rascalking sanoi:
...Osaako joku sanoa, mitä kannattaa tehdä?...
Kannattaa ehkä käydä näyttämässä lääkärille jos kerran vihloo jo kauppakasseja kantaessasi. Tuo voi olla tulehdus tai revähdys ojentajassa tai sen jänteessä, asiantunteva urheilulääkäri (ja/tai ortopedi) osaa kertoa paremmin

Tajuton kipu kyynärpäässä

Moi!

Taustaa:
Ma,ti,ke oli kovaa TTT-Treeniä, to, pe lepoa ja nyt lauantaina sitte rintatreeni+olkapäät,
-Vinopenkki käsipainoilla
-Taljassa työntöjä
-Rinta kahdella käsipainolla maaten penkillä (en tiä nimeä, mutta pumpataan limppuja ylöspäin suurella kaarella käsivarret lähes suorina)
-Olkapäidenkohotus, viparit eteen ja pystypunnerrus käsipainoilla

Ihan basic treeni, mutta kotiin päästyän,i noin parin tunnin päästä alkoi vasemmassa kyynärvarressa aivan infernaalinen kipu..Kipu tuntuu just tossa kyynärpäässä enemmänki ojentajan kuin forkun puolella...muilla vastaavaa?? On niin hellänä, ettei saa edes kättä suoraksi :curs: ´

Kellään tietoa vaivan nimestä? Aikaisemmin ei ole tällaiseksi käsi mennyt...

EDIT: kyssärin näköjään siirrettiin tähän viestiketjuun - Ihan hyvä silleensä ;) kaks melkein samanlaista vaivaa

No nyt se on sitte jo turvonnut..auts :( Pieni puhelinsoitto lääkärille, auttoi. Tod.näköisesti kyseessä rasitusvamma ts. revähdys ojentajan ja kyynärnivelten kiinnityksessä tms..Kylmä, koho ja kompressio auttaa, mutta kuinka palata tästä normaaliin treeniin? Lekuri sanoi, että n.2viikkoa kannattaa olla handyjä treenaamatta.

2 viikkoa jalkahelvettiä edessä. :rock:

L0b0 sanoi:
2 viikkoa jalkahelvettiä edessä. :rock:

Itselläni oli samanlainen ongelma ja on vieläkin tuon kyynervarren kanssa ja treenasin pari viikkoa jalkoja jaolla etureidet & pohkeet, takareidet & pohkeet joka toinen päivä ja tuli kunnon ylikunto päälle, että kannattaa varoa kanssa liian jalkatreenin kanssa.

Rascalking sanoi:

No kuitenkin taistelen tällä hetkellä pahan ongelman kanssa enkä ole vielä ratkaissut sitä, toivottavasti nyt tulee paljon hyviä neuvoja.

Ongelma on nimittäin kova vihlonta kyynärvarressa. Aina kun tekee hauista (scottissa tai taljassa) niin alkaa vihlonta kyynärvarressa. Varsinkin kun lopetan sarjan ja lasken painot niin vihlonta vaan kasvaa. Olen piettänyt lepoviikkoja mutta huonolla tuloksella. Nykyään jopa kun kannan ruokakassia niin sama vihlonta toistuu.

En osaa kovin tarkalleen sanoa että missä vihlonta sijaitsee, mutta yritän kuvailla. Jos koskettaa sormilla saman käden olkapäätä niin että kyynärpää osoittaa suoraan eteenpäin, niin näkyy kyynärvarressa melkein käden suuntainen ns. "uoma". Vihlonta on siellä välissä. Toivottavasti joku ymmärtää selityksen. Pakko tunnustaa, että olen newbie.

Osaako joku sanoa, mitä kannattaa tehdä? Viime päivinä olen havainnut samankaltaista vihlontaa myös takaolkapäissä. Taidan olla aika rikkinäistä miestä. Muut paikat on kyllä toimineet moitteettomasti.

Itsellä oli samainen vaiva vielä tuossa reilu puoli vuotta sitten, kun otin penkin mukaan ohjelmaan (ei ollut alusta asti mukana). Jo muutaman sarjan jälkeen oli heti sellanen vihlonta, että reenit täytyi lopettaa samantien. Kerran pidin siinä sitten kahden viikon paussin salilta, ja pari kertaa viikon paussin. Ja aina kun alkoi vähän tuntumaan penkkiä tehdessä, niin jätin hommat siihen ja siirryin tekemään muuta. Hiljalleen se siitä sitten rauhottui ainaki täälläpäin, eikä oo nyttemmin vaivannut sen jälkeen, pitkään aikaan. :)

Rascalking sanoi:

Moro!
Mulla oli puolisen vuotta samanlainen vaiva vasemmassa kyynärvarressa ja kaveri suositteli että treenaa käpäliä hieman vähemmän ja osta Bioteekin Hainrusto+vihersimpukka-uutetta.Ihme kyllä ne auttoi jne eikä ole enää vaivannut sama vaiva. :thumbs:

Kiitoksia neuvoista :worship: , kuullosti siltä että aika moni on taistellut saman ongelman kanssa kuin minäkin, eli enköhän minäkin pysty voittamaan tämän "taudin"...

Back
Ylös Bottom