Vietnam

Ensin jotenkin Manilaan, sieltä lento-bussi-lautta-bussi. Ja joka väliin odottamiset päälle.

Vielä yksi off topic... paljonko tuollainen kustantaa? Tietysti riippuu siitä, lentääkö suoraan Manilaan vai esim. Honkkarin, Singaporen tai Bangkokin kautta. Mutta esim. Filippiinien sisäiset lennot ym.?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vielä yksi off topic... paljonko tuollainen kustantaa? Tietysti riippuu siitä, lentääkö suoraan Manilaan vai esim. Honkkarin, Singaporen tai Bangkokin kautta. Mutta esim. Filippiinien sisäiset lennot ym.?

Sen verran aikaa, etten muista tarkkoja summia. Paikallinen hintataso on about Thaimaan luokkaa, joten sen mukaan voit arvioida.

Olenko mä nyt ihan sokea, mutta ehdottiko joku täällä tänä aamuna jotain mulle sopivaa paikkaa Vietnamissa (ton Nha Trangin jälkeen)?

Vastaan itse: Ehdotti, mutta toisessa ketjussa.

Kerro toki mullekin! Oon lähdössä 3 vkon päästä ja kaikki vinkit on tervetulleita. Vung Tao ja Nha Trang on vinkit, jotka mä oon saanu. Mui Ne ja Phan Tiet kuulemma tylsiä venäläisten valloittamia kyliä.

Uskallan väittää, että Boracay:lle pääsee Singaporesta suoraan. Rouvan kermaperseserkku kävi nimittäin siellä viime viikolla, eikä hän varmasti matkusta muuten kuin suoraan kotikulmilta lentämällä. Koitan muistaa kysellä Boracay:n ja Singaporen välisistä yhteyksistä myöhemmin tänään...

Vietnamissa länkkärien kusetus on ilmeisesti viety Thaimaasta seuraavalle levelille, eli joka paikassa hinnat moninkertaistetaan. Kysymys kuuluu, että (ihan teidän kokemuksien mukaan) vedätetäänkö siellä ihan joka paikassa? Eli tyyliin junalipuistakin pitää vääntää luukulla? Ei kai sentään..

Toi on vittumaista kehitysmaissa, etenkin jos asuu siellä ni vituttaa maksaa niitä hintoja, esim thaikulasta oli eläintarha 100bahtia paikkalliset ja muut 1000 bahtia, Lumpini oli 180bahtia paikalliset ja muut 2000bahtia, yritä siinä sitten selittää että asut täällä ja raha ei kasva puussa meilläpäin.

Vietnamissa länkkärien kusetus on ilmeisesti viety Thaimaasta seuraavalle levelille, eli joka paikassa hinnat moninkertaistetaan. Kysymys kuuluu, että (ihan teidän kokemuksien mukaan) vedätetäänkö siellä ihan joka paikassa? Eli tyyliin junalipuistakin pitää vääntää luukulla? Ei kai sentään..

Ei välttämättä, ainakaan nykyään. Hyväpuoli namissa on se että turisteihin kohdistuva väkivalta on harvinaisempaa kuin vaikka Thaimaassa. Lievät kusetukset tapahtuu yleensä alkuvaiheessa kun matkaaja ei ole tietoinen paikallisesta hintatasosta. Pikku hotelleissa voi rinkkaan kätketysitä rahoista hävitä vaikka 10usd, ei ne kaikkea vie kerralla. Näin yleensä yleistyksenä.

Cheers mate. Onko heittää jotain hotellivinkkiä Nha Trangista? ..kun sinne nyt ilmeisesti HCMC:stä junalla pusketaan ens viikolla.

Eipä taida olla...Olen majoittunut ainostaan joihinkin lukuisiin minihotelleihin, joiden hinnat on about 10-20usd. Jotka ovat yleensä ihan toistensa klooneja, eikä niiden nimiä ikinä muista.

Phan Thiet

Löytyisikö palstan reissaajilta hyvä vinkkejä Phan Thietin matkalle?

Kahden viikon reissu olisi tiedossa kuukauden päästä ja olisi mukava lukea tuolla jo käyneitten vinkkejä esim hyvien ruokapaikkojen, rantojen ja retkien suhteen.

125 kuutioisilla skoottereilla on tullut Etelä-Thaimaassa kierreltyä muutamaan otteeseen ja hyvin on tiellä pysytty. Miten lienee asian laita Vietnamin puolella? Voiko skootterilla ajaa ilman paikallista ajokorttia yhtä huolettomasti kuin Thaimaassa ja olisko hyviä vinkkejä missä Phan Thietistä käsin kannattaisi käydä reissaamassa?

Mistä löytäisi halvan asunnon jostain rannikolta? Veinasin mennä pidemmäksi aikaa ja joku halpa asunto olis hyvä löytää. Löysin vaan kalliita kämppiä, ku ei mul tot rahan paskaa hirveästi ole.

Mistä löytäisi halvan asunnon jostain rannikolta? Veinasin mennä pidemmäksi aikaa ja joku halpa asunto olis hyvä löytää. Löysin vaan kalliita kämppiä, ku ei mul tot rahan paskaa hirveästi ole.

Halvoista asunnoista vaikka netin kautta ei ainakaan helposti löydy infoa. Halvinta on tietty vain mennä jonnekkin halpaan hotelliin josta sopia joku pitempi aikainen diili. Eli vaikka 10 usd per yö kohtuu tasoisesta huoneesta. Paikanpäällä kyllä on useissa ravintoloissa ilmoituksia vuokrattavaista asunnoista Saigonissa.

Mut zekkaa tää sivusto, jotain voi löytyä...myös biitsikohteita
https://www.airbnb.com/s/Vietnam?checkin=09/07/2012&checkout=10/07/2012

joo täytyy paikanpäällä ettiä joku Guesthouse. Lähtö olis ens kuun 5 päivä :) . Oon menossa aluks ainakin Nha trangiin oleilee ja sit ku kyllästyn lähden kiertelee etelä Vietnamia. Ekaa kertaa oon yksin lähdössä reissuun, ni saas nähdä mitä reissu tuo tullessaan :)

Uppista.

Vuoden 2009 tammikuussa näin Top Gearin Vietnam spesiaalin, ja siitä lähtien on poltellut käydä korkkaamassa tuo ihmemaa. Nyt on sitten 10 päivää bookattu tekemistä tai tekemättömyyttä reitille Helsinki - Hanoi - Ha Long Bay - Hoi An - Hanoi - Helsinki. Hai Phongista Da Nangiin ja Da Nangista Hanoihin on Vietnam Airlinesin lennot kun ei nyt ollut paljoa aikaa käyttää näihin siirtymiin tai reissuun kokonaisuudessaan muutenkaan. Ha Long Baylla käydään kellumassa dsonkilla muutama päivä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom