vielä Formuloista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
18.11.2002
Viestejä
999
tässä siitä, mitä scumi on sanonu kimin voitosta..
naurettava äijä, yleensä kun itse voittaa, se on ollu ensimmäisenä ylistämässä kimiä, kuinka mahtavasti se ajo kokoajan..ja nyt kun jätkä vetää verraarin metsikköön, ei kelpaa mikään..mitähän tuo edes kommentoi tuota, sehän ajo ite ulos, eikä se vaikuta sen mm-pisteisiin mitenkään, vaikka siellä ois ollu ite Keke Rosberg voittajanpallilla..:curs:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Schumi laski 53/71 = 74,648 % (eikös tämä pyöristys 75 prosenttiin).
kun taas tuomaristo 71*75% = 53,25 kierrosta.
Osoitetaan kaikki sormella schumia ja nauretaan. Haahaa! :D
Mitäs ajoit seinään, kikkeliskokkelis.
 
Joop kun muistelee millä kepulikonsteilla Schumi on voittanut kisoja, niin ihmetyttää nuo lausunnot. Äijä ite on ainoa formulakuski joka on mm. voittanut kisan seisoessaan itse varikolla, kun muut kiertää rataa.

Jos ja kun oikein muistan tuo kisa myös keskeytettiin. Schumi oli silloin varikolla ja muut puhalsivat ohi, mutta kun hän oli parikierrosta ennen johtanut kisaa hänet julistettiin voittajaksi.
 
Jeps. Lisäksi Schumi ei totellut mustaa lippua pari, kolme vuotta sitten jossakin GP:ssä. Eikä tainnut tulla mitään sanktioita ja pisteetkin sai pitää. Paskiaiset.
 
Puhukoon Schumi mitä puhuu... Meikäläisen kestoinhokin paikalta on tuo heppu pudonnut jo aikapäiviä sitten.Naurattaa nuo David Coulthardin lausunnot. Olisi kuulemma "vähän" paremmalla onnella voittanut kaikki kisat tällä kaudella.Ja uudessa veikkaajassa oli kyllä paras juttu.Davidin mielestä uusi pistelasku systeemi suosii Schumachheria, koska sitten kun Michael alkaa taas voittamaan kilpailuja eivät he(Kimi ja David kai) ole niin paljoa "karussa",kun mitä vanhalla systeemillä olisivat....Hohhoijaa...Viime kaudelta oli muistaakseni Niki Laudalta hyvä kommentti,että Räikkönen on tuhonnut Coulthardin "uran" yhdessä kaudessa.
 
Davidin mielestä uusi pistelasku systeemi suosii Schumachheria

Eiköhän tuo pisteenlasku tällä hetkellä suosi juuri Kimiä ja Davidia, koska jos Schumi vielä alkaa kisoja voittamaan, niin Kimi jos pysyys palkintopalli sijoilla ei ero kuroudu niin nopeasti kiinni kuin ennen.
 
On kyllä erittäin herkullinen tilanne ärmylöissä nyt. Viimeistään nyt Megajawn jumalmaine, paineenkestävyys, nopeus, virheettömyys jne. punnitaan. En koskaan ole pitänyt miehestä, se on omalla kieroilullaan tahrannut vuosien saatossa omat saavutuksensa, meikäläisen silmissä. Heppu tekee myös paljon pikkusia jäynöjä, joita ei välttämättä jokainen huomaa. Esim. kattokaapa schumia yleensä vaikkapa lämppärillä tai turva-auton perässä.

Ja juu niinkuin edellä todettiin, niin äijä on itse voittanut mitä ihmeellisimmin kikkailuin. En kyllä ihan heti usko, että Schumi voi olla noin pässi, että sanoo moista. Tai sitten hänen mielestään maalliset säännöt eivät koske häntä.

Kruunuksi vielä Schumi ulos sateella. Ja höpö höpö, menihän siitä muitakin juu ulos, sitä suuremmalla syyllä aijai! Varikolta on varmasti huudeltu useaan otteeseen, että elä sie kerppenin poika ajele lätäköihin.

Noniin, eli katsotaanpa mihin miehestä on tasaväkisessä ja rehdissä kilpa-autoilussa!

edit: typo

Laku pohjaan, Kimi!
 
Originally posted by Tomi
Jeps. Lisäksi Schumi ei totellut mustaa lippua pari, kolme vuotta sitten jossakin GP:ssä. Eikä tainnut tulla mitään sanktioita ja pisteetkin sai pitää. Paskiaiset.

Liekkö sama kilpailu, kun sai stop and go -rangaistuksen kilpailun loppupuolella. Ei tullut varikolle kärsimään sitä silloin kuin olisi pitänyt, vaan ajoi menemään vaan. Viimeseltä kierrokselta tuli varikolle, ylitti maalilinjan varikolla jne. Sai pitää "voittonsa". Muka samat säännöt kaikilla.:curs:

Muistaako joku vielä vuoden 1994 tapahtumia. Schumi oli Benettonilla ja Senna Williamsilla. Senna ajoi paalulle kauden kaikissa kilpailuissa, muttei tainnut päästä maaliin yhtään. Paljastui, että Benettonilla oli jotakin vilunkia tankkauslaitteista, sieltä oli poistettu joku venttiili tjms. Yksi Benettoni syttyi tankkauksen yhteydessä tuleen. Schumi totes, ettei Sennasta pääse ohi kuin varikolla. Tapahtumat saivat traagisen lopun, kun Senna menehtyi Imolassa 1.5.1994 ja F1 menetti yhden suurimmista mestareista. Ilman Sennan kuolemaa Schumi ei olisi ikinä voittanut yhtä monta mestaruutta. Senna on legenda:worship: , Schumi ylisuurella egolla varustettu jumala, siis omasta mielestään.
 
Lisää tulee, sori vaan Schumi fanit.

Tais olla sama vuosi 1994 ja kauden viimeinen kilpailu. Schumi johti sarjaa yhdellä pisteellä ennen Damon Hilliä. Hill ja Schumi kävivät taistelua kärkipaikasta, kun Schumi ajoi kaiteeseen. Käänsi sieltä sitten suoraan Hillin kylkeen. Schumin kilpailu oli tietysti ohi, mutta Hill pääsi varikolle. Williamsin varikkomiehet tutkivat autoa, mutteivat uskaltaneet päästää Hilliä jatkamaan, koska yksi tukivarsi oli lähes poikki. Schumin tempauksen ansiosta Hill menetti lähes varman mestaruuden. Schumia ei tietenkään rangaistu.:curs:

Sennasta vielä. Hänellä oli toki omat tuittuilunsa, lähinnä Prostin kanssa sattui useampikin kolari. Kaksi kolaria vaikuttivat mestaruuksiin, toinen meni Sennan hyväksi ja toinen Prostin. Ja kerran Senna veti Irvineä tauluun, koska Eddie oli haukkunut Sennan ajajan taitoja. Mutta radalla Senna oli ehdoton aikansa ykkönen, siitä todisteena 65 paalupaikkaa.
 
Saattaapa Räikkönen vielä menettää voittonsa,riippuu oliko Fisichella aloittanu jo 54:n kierroksen vai ei.Päätös tulee perjantaina.
 
Yksinkertaisesti sanottuna Senna oli kuningas tässä lajissa, nyt legenda.. :worship: 1.5-94 jälkeen en kolmee vuotee seurannu yhtäkää kisaa. Pitkäst aikaa tää kausi vaikuttanu jo melkee mielenkiintoselle..
 
Eikös se leuka kiilannut Jacques Villeneuvenkin sen mestaruusvuonna ja se diskattiin tämän jälkeen? Jos oikein muistan, menetti koko vuoden pisteet?
 
Originally posted by leoko
Ja kerran Senna veti Irvineä tauluun, koska Eddie oli haukkunut Sennan ajajan taitoja.

Muistaakseni Senna tinttasi Irvineä, koska tämä oli 'tahallaan' pilannut Sennan nopean kierroksen. Haastattelijat sitten kysyivät Sennalta 'löitkö päähän' ja Senna vastasi siihen että: 'Mihin päähän, Eddie Irvinellä ei edes ole päätä!' :lol2:
 
Originally posted by Dangerous_Dave
Eikös se leuka kiilannut Jacques Villeneuvenkin sen mestaruusvuonna ja se diskattiin tämän jälkeen? Jos oikein muistan, menetti koko vuoden pisteet?

Näin kävi ja kehtaa vielä nyt asioista vikistä, mutta Schumi ei ole koskaan ollut parhaimmasta päästä hävinneenä, kun voittaa niin on leukaa koko mies. Sitten kun se häviää formuloista niin voi ruveta taas seuraamaan lajia uudella mielenkiinnolla.

Suoraan sanoen riipii koko mies.
 
Originally posted by Zonked
Muistaakseni Senna tinttasi Irvineä, koska tämä oli 'tahallaan' pilannut Sennan nopean kierroksen. Haastattelijat sitten kysyivät Sennalta 'löitkö päähän' ja Senna vastasi siihen että: 'Mihin päähän, Eddie Irvinellä ei edes ole päätä!' :lol2:

Mulla on sellanen muistikuva, että Irvine ei antanut kisassa heti tietä kierroksella ohittavalle Sennalle. Mutta ei se Irvinen kommenteista johtunut, vaikka vähän hölösuu onkin.
 
Originally posted by Zonked
Muistaakseni Senna tinttasi Irvineä, koska tämä oli 'tahallaan' pilannut Sennan nopean kierroksen. Haastattelijat sitten kysyivät Sennalta 'löitkö päähän' ja Senna vastasi siihen että: 'Mihin päähän, Eddie Irvinellä ei edes ole päätä!' :lol2:

Jälkeenpäin Irvine oli sitä mieltä, ettei Senna lyö kovin lujaa :lol2:
Lisäksi Irvine vihjaili, että Senna taitaa tykätä pojista.:curs:

Jätetään legenda rauhaan, ja haukutaan lisää Schumia:D
 
Originally posted by leoko
Lisää tulee, sori vaan Schumi fanit.

Tais olla sama vuosi 1994 ja kauden viimeinen kilpailu. Schumi johti sarjaa yhdellä pisteellä ennen Damon Hilliä. Hill ja Schumi kävivät taistelua kärkipaikasta, kun Schumi ajoi kaiteeseen. Käänsi sieltä sitten suoraan Hillin kylkeen. Schumin kilpailu oli tietysti ohi, mutta Hill pääsi varikolle. Williamsin varikkomiehet tutkivat autoa, mutteivat uskaltaneet päästää Hilliä jatkamaan, koska yksi tukivarsi oli lähes poikki. Schumin tempauksen ansiosta Hill menetti lähes varman mestaruuden. Schumia ei tietenkään rangaistu.

Tätä hommaa on ihan pakko valottaa hieman lisää. Kaudella 1994 Schumi oli jo alkukaudesta matkalla varmaan mestaruuteen. Tasoittaakseen sarjaa muistaakseni Silverstonen osakilpailussa FIA keksi seuraavaa: Hill paalulla, Schumi toisena, lämmittelykierroksella Schumi ohitti Hillin auton mitalla ja perääntyi kohta puoleen Hillin taakse hyvissä ajoin ennen starttia. Schumi voitti kilpailun, FIA otti Schumilta pisteet pois. Eli FIA koitti "tasoittaa" sarjaa koko kauden ajan omalla ohjailullaan, mm. naurettavalla pohjalevykikkailullaan joka on oma episodinsa.

Yhteenvetona: Schumi oli kauden nopein vuonna 1994, ja voitti täysin ansaitusti ensimmäisen mestaruutensa. Se mitä viimeisessä kisassa tapahtui oli ehkä rumaa, mutta homma toimi. Ja mestaruus olisi varmistunut ilman Bernien ja Mosleyn puuhailuja jo paljon aikaisemmin. Ja jos kädetön Hill olisi mestaruuspytyn kuitannut olisi se ollut huutava vääryys.
 
Se mitä viimeisessä kisassa tapahtui oli ehkä rumaa, mutta homma toimi.

Niinpä. Mutta minun silmissäni heppu on tuon tyyppisistä syistä johtuen vieläkin selkärangaton huijari. Lahjakas kuski, ei siinä mitään, mutta voitontahto ei saa sumentaa jaloja kilpa-ajon periaatteita!! Pyrin olemaan objektiivinen kansallisuuteen liittyvissä näkökulmissa. Silti. Mulkku mikä mulkku. :D

edit: lisäsin sanan "kilpa-ajon"
 
Moni on varmaan kuullut vuoden 1990 Macaun f3 mestareiden kisasta. Tossa on teksti tapahtumista ja lisää löytyy mm. hakusanoilla 1990 Macaun f3

The 1990 edition was the most dramatic series in recent memory. Finland's Mika Hakkinen, the reigning British F-3 champion, arrived in Macau as the clear favorite. He won the first leg comfortably and only needed to finish second in the 2nd leg to clinch the overall title. Only one man stood in his way. He was a relatively unknown German driver by the name of Michael Schumacher. Yes, that Michael Schumacher.

At the start of the second leg of the 1990 Macau Grand Prix, Michael Schumacher charged into the lead and was followed by Mika Hakkinen in the second place. Throughout the race, Schumacher could not shake off Hakkinen, who only needed to finish second. Hakkinen looked as if he would become the new Macau champion.

However, on the last corner of the last lap, Schumacher deliberately exposed an opening for Hakkinen to pass. But when Hakkinen drove through it to take the lead, Schumacher slammed his car into the Flying Finn and knocked him out of the race. Hakkinen was forced to retire right in front of the finish line. Meanwhile, Schumacher stormed past the checkered flag and became the overall winner of the 1990 Macau Grand Prix. As Michael Schumacher sprayed champagne on the podium, Hakkinen buried his head in great disappointment.

The rivalry between the two drivers would resume many years later in Formula One. Both would become world champions. In recent years, Mika Hakkinen has said publicly that he has forgotten about the incident in Macau, but friends close to him said otherwise. As for Schumacher, the deliberate maneuver on the last corner of the 1990 Macau Grand Prix would became a trademark in his career. It would repeat again and again in Schumacher's career. Just ask Damon Hill and Jacques Villeneuve about it. But we saw it first in Macau.

http://www.bootsnall.com/cgi-bin/gt/asiatravelguides/nov99macau.shtml

Linkissä on myös suttuinen kuva kaveruksista.

Muistaakseni Häkkinen sanoi Schumacherin painaneen jarrua keskellä suoraa. Eli en voisi enään vähempää arvostaa miehen tai ennemminkin kakaran suorituksia.
 
Räikkönen vaarassa menettää Brasilian GP:n voiton

Suomen Kimi Räikkönen on vaarassa menettää Brasilian GP:n voittonsa. Voittajaksi on nousemassa Jordan-kuljettaja Giancarlo Fisichella, joka alun perin sijoittui toiseksi. Jos Fisichella nostetaan voittajaksi, sijoittuu Räikkönen kisassa toiseksi. Lopullinen päätös asiasta tehdään FIA:n kokouksessa perjantaina Pariisissa.

09.04.2003 16:39
Räikkönen julistettiin kisan jälkeen voittajaksi, mutta Kimin nousua ykköseksi saattoi edeltää virhe ajanotossa. Brasilian GP:n loppuratkaisu nostatti jo tuoreeltaan pienen myrskyn F1-maailmassa. F1-fanit ympäri maailman ovat viimeiset kaksi päivää ihmetelleet, olisiko voittajaksi pitänyt nimetä Giancarlo Fisichella. Kysymys on siitä, oliko kisaa johtanut Fisichella jo aloittanut 56. kierroksen ennen kuin kilpailu keskeytettiin.

Brasilian GP:n kisatuomaristo tulkitsi tuloksia siten, että kisan keskeyttämisestä ilmoitettiin 55. kierroksen aikana - siis ennen kuin kyseinen kierros ehti täyttyä - jolloin tulokset otettiin 53. kierroksen lopussa vallinneen tilanteen mukaan. Tässä vaiheessa Räikkönen johti kisaa ennen Fisichellaa. F1-säännöt sanovat, että jos kisa keskeytetään, lasketaan tulokset sen kierroksen lopusta, joka ajettiin kaksi kierrosta ennen sitä kierrosta, jolla kisan keskeyttävä merkki annettiin.

FIA on kutsunut Brasilian GP:n tuomariston uudestaan koolle perjantaiksi. Käsittelyssä on mahdollinen ajanottovirhe. Ajanoton mukaan Fisichella ei ehtinyt aloittaa 56. kierrosta, mutta muiden todisteiden valossa hän mahdollisesti ehti kierroksen aloittaa.

Jos johdossa ajanut Fisichella oli jo ylittänyt maaliviivan 55. kierroksensa jälkeen ennen kisan keskeyttäneitä punaisia lippuja, oli hän kisassa 56. kierroksellaan siinä vaiheessa, kun kilpailu keskeytettiin. Kun siitä lasketaan kaksi kierrosta taaksepäin, niin tulokset olisikin pitänyt ottaa 54. kierroksen lopussa vallinneen tilanteen mukaan. Fisichella ohitti Räikkösen kierroksen 54 aikana, joten 54. kierroksen lopussa Fisichella oli johdossa ja Räikkönen toisena.

- FIA on vastaanottanut todisteita, jotka viittaavat siihen, että vastoin Brasilian GP:n ajanottajien antamaa tietoa, auto numero 11 (Fisichella) oli jo aloittanut 56. kierroksen ennen kuin kilpailu keskeytettiin, kerrottiin FIA:n tiedotteessa.

(MTV3)

:jahas:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom