VIELÄKIN pari kysymystä ketodieetistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMS-
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin eli maanantaina täytyis alottaa kiristelemään kesää kohti mutta pari asiaa vielä askarruttaa.

Mitenkä on kreatiinin laita ketodietillä? Voiko käyttää ihan vapaasti?

Oon ajatellu ottaa aerobista pari kertaa viikossa punttitreenin jälkeen 20 minuuttia juoksumatolla ja kysymys kuuluukin että olisiko palautusjuoma hyvä juoda ennen aerobista vai sen jälkeen? Palkkari tulee olemaan 30-50 g heraa.

Ja kolmas. Kumpi öljy olisi parempi rasvojen saantiin, oliivi vai rypsiöljy?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AGR sanoi:
Mie tekisin pienet aerobiset aamuisin tyhjällä vatsalla, en punttireenin jälkeen.

Niin se ilmeisesti olisi fiksuinta mutta mulla ei kantti riitä aamulla siihen.. mielummin tulee valittua sänky kun lenkkipolku :D

no sitten et laihdu niin hyvin kuin mahdollista, oma valintasi. mutta palkkarissa ehdottomasti hiilaria, vaikka oliskin keto. turha sitä IHAN kaikkee on karsia. ja ihan sama kumpaa öljyä, mun mielestä. ja ei toi punttitreenin jälkeen lenkkeily paha oo, mutta kunhan ei mee hirveesti 30 min pitemälle puolella.

eikös ketoillessa ole ihan sama millon noi aerobiset tekee kun kuitenkin lihasten glykogeenivarastot ovat tyhjiä ja elimistö käyttää rasvaa energianlähteenä...eli aamu aerobisten ideahan on siinä että yön jälkeen elimistö aloittaa rasvojen käytön energiaksi paljon nopeammin ku niitä hiilareita on nautittu viimeksi edellisenä päivänä.

Tietääkseni kreatiinia voi käyttäää. Keräähän se vähän nestepöhöä, mutta rasvat palaa silti normaalisti.

Kannattaisi varmaan vähän ottaa hiilaria ennen treeniä meinaa itsellä ei meinattu lainkaan nousta painot ketolla ja painot tippu käsistä

KSENA sanoi:
no sitten et laihdu niin hyvin kuin mahdollista, oma valintasi.

:rolleyes:

Mä en saanut juuri mitään hyötyä aamuaerobisesta ketodieetillä. Monestakin eri lähteestä olen kuullut (ja lukenut), että ketoillessa aerobisen määrä tulisi pitää tosi vähäisenä ja matalatempoisena, koska palautuminen on muutenkin koetuksella.

Jos Ksena olet sitä mieltä, että aerobinen puntin jälkeen on pahasta (miksi? katabolia?), niin miksi aamuaerobinen olisi yhtään sen parempi ratkaisu?

Niin mäkin olen ymmärtänyt että treenin jälkeen tehty aerobinen olisi melkeenpä sama asia kuin aamulla tehty ennen aamupalaa tehty.

Palautusjuomaan en ole ajatellut laittaa maltoa sen takia koska päivittäisistä ruokailuista tulee jo hiilihydraatteja noin 20g ja hirveästi sen yli en ole ajatellut mennä vuorokaudessa.

Se mikä vielä askarruttaa on se että olisiko tosta herapalkkarin juomisesta hyötyä katabolian estämiseksi ennen aerobista jonka siis meinaan tehdä treenin jälkeen. Vai olisiko syytä juoda se aerobisen jälkeen? Onko rasvan palamisen kannalta mitään väliä?

animal1 sanoi:
eikös ketoillessa ole ihan sama millon noi aerobiset tekee kun kuitenkin lihasten glykogeenivarastot ovat tyhjiä ja elimistö käyttää rasvaa energianlähteenä...eli aamu aerobisten ideahan on siinä että yön jälkeen elimistö aloittaa rasvojen käytön energiaksi paljon nopeammin ku niitä hiilareita on nautittu viimeksi edellisenä päivänä.

Näin minäkin olen käsittänyt.

Ota glutamiinia ennen aerobista (treenin jälkeen) about 10-20grammaa ja tee aluksi 30-50min aerobista. Jos teet krossaria niin 25min riittää hyvin mutta jos vaikka vain pyöräilet niin tee pidempään. Vasta aerobisen jälkeen ota palkkari jossa on oltava ehdottomasti hilaria sekä protskua. Glutamiinia ja kreatiinia on hyvä olla kans siinä!:thumbs:

Tsemppiä!

Dieetillä täälläkin ollaan ja muutama pieni kysymys pyörii päässä. Kysyn tässä tredissä vaikka en ihan ketolla ole, matala hiilarisella kylläkin.

Aerobisista: Millaisilla sykkeillä? Oikeastaan kaikki aerobinen mitä teen on uimista tai juoksua. Aina puntin jälkeen (3x/vko) n. 20min uimista, sykkeet jossain 140-155 tietämillä. Noitten punttitreenien jälkeisten lisäksi aerobista tulee tehtyä 3x/vko joko juoksu 30-40min sykkeet 160-170, tai uintia 30-40min sykkeet 150-160. Kysymys onkin: Onko noi sykkeet hyvät vai liian korkeat? Jotain juttua olen kuullut että jos tekee liian korkeillä sykkeillä niin lihaksia palaa samalla? Ihan vaan sen takia olen tehnyt noilla sykkeillä, kun ei ole vielä kauheeta tuskaa ja toisekseen en halua ihan älyttömästi halua käyttää tohon aerobiseen.

Sitten, seuraava: Ihmismieli on heikko, ja parikertaa olen sortunut mättämään karkkia tv:tä katsellessa, ja tietysti pahinpaan aikaa vuorokaudesta eli illalla. :curs: Kun karkin mättö ja tv sarja loppuu, on omatunto rankaissut isolla kädellä. Tilannetta "korjaamaan" siis. Sykemittari paikalleen mp3 soitin huutamaan, ja lenkille kuluttamaan korkeilla sykkeillä (170+) noi karkkien ylimääräiset kalorit hevonkuuseen. Varmuuden vuoksi olen vielä juossut n. 100 kcal enemmän kuin karkeista on tullut, koska en ihan luota tohon sykemittarin lukemaan. Esim. tapaus:" 150g karkkia naamaan, n. 600kcal kaikki paskahiilareita. Sitten juoksemaan noin 40min lenkki 170+ keskisykkeillä, ja sykemittari sanoo kulutkseksi luokkaa 700+ kcal" Onko tälläisestä jotain haittaa dieetille/ lihaksille, jos ei kauheen usein toistu? Pilaako tälläinen toiminta koko matalahiilarisen dieetin idean? Paino on pudonnut ihan suunnitelmien mukaan, ja noin paska hiilarit on juostu mäkeen korkeintaa puolentunnin viiveellä syömisestä.

Sitten kaloreista: Onko n. -600..-700 kcal/vrk sopiva kalorivaje tälläiselle 84kg painavalle sällille? Tavoitteena pudottaa 5kg/kk eli reilu kilo/viikko.

Vielä yksi: Onko ihan normaalia että voimat ei nouse dieetillä? Viimeiset 3vko ollu reenipainot samat, ja nekin on ollut käsittämättömän painavaa rautaa.. Ja palautuminen tuntuu myös olevan todella heikkoa.

Toivottavasti joku jaksaa vastailla... :D

Baluu sanoi:
Kannattaisi varmaan vähän ottaa hiilaria ennen treeniä meinaa itsellä ei meinattu lainkaan nousta painot ketolla ja painot tippu käsistä
Mutta keton merkitys katoaa kokonaan jos hiilareit vetää vähääkin. On sanottu että parempi on syödä hiilareita reilummin kuin ihan pikkiriikkisesti, mutta silti jonkunverran. Elimistö menee lukkoon jos sitä paiskoo ketogeenisellä johon kuitenkin sisällyttää hiilareita. Vähän se antaa, paljon se ottaa. Se on vain totuus, että ketolla lihasmassa ja tulokset heikkenee. Jos salitulokset on lähellä sydäntä niin suosittelen ihan perus kaloridieettiä, sillä saa rasvaa pois, ja oikein toteutettuna jo:whip: pa lihasta voi tulla vähän lisää. Ps. koettu on melemmat!

Kannattaa jättää aerobiset välii keton aikana jos ei halua hyvää ylikuntoa.
Itse suosisin diettiä missä olis n.100g hiilaria päivässä pystyy treenaa kovaa sekä salilla,että lenkkipolulla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom