Dieetillä täälläkin ollaan ja muutama pieni kysymys pyörii päässä. Kysyn tässä tredissä vaikka en ihan ketolla ole, matala hiilarisella kylläkin.
Aerobisista: Millaisilla sykkeillä? Oikeastaan kaikki aerobinen mitä teen on uimista tai juoksua. Aina puntin jälkeen (3x/vko) n. 20min uimista, sykkeet jossain 140-155 tietämillä. Noitten punttitreenien jälkeisten lisäksi aerobista tulee tehtyä 3x/vko joko juoksu 30-40min sykkeet 160-170, tai uintia 30-40min sykkeet 150-160. Kysymys onkin: Onko noi sykkeet hyvät vai liian korkeat? Jotain juttua olen kuullut että jos tekee liian korkeillä sykkeillä niin lihaksia palaa samalla? Ihan vaan sen takia olen tehnyt noilla sykkeillä, kun ei ole vielä kauheeta tuskaa ja toisekseen en halua ihan älyttömästi halua käyttää tohon aerobiseen.
Sitten, seuraava: Ihmismieli on heikko, ja parikertaa olen sortunut mättämään karkkia tv:tä katsellessa, ja tietysti pahinpaan aikaa vuorokaudesta eli illalla. :curs: Kun karkin mättö ja tv sarja loppuu, on omatunto rankaissut isolla kädellä. Tilannetta "korjaamaan" siis. Sykemittari paikalleen mp3 soitin huutamaan, ja lenkille kuluttamaan korkeilla sykkeillä (170+) noi karkkien ylimääräiset kalorit hevonkuuseen. Varmuuden vuoksi olen vielä juossut n. 100 kcal enemmän kuin karkeista on tullut, koska en ihan luota tohon sykemittarin lukemaan. Esim. tapaus:" 150g karkkia naamaan, n. 600kcal kaikki paskahiilareita. Sitten juoksemaan noin 40min lenkki 170+ keskisykkeillä, ja sykemittari sanoo kulutkseksi luokkaa 700+ kcal" Onko tälläisestä jotain haittaa dieetille/ lihaksille, jos ei kauheen usein toistu? Pilaako tälläinen toiminta koko matalahiilarisen dieetin idean? Paino on pudonnut ihan suunnitelmien mukaan, ja noin paska hiilarit on juostu mäkeen korkeintaa puolentunnin viiveellä syömisestä.
Sitten kaloreista: Onko n. -600..-700 kcal/vrk sopiva kalorivaje tälläiselle 84kg painavalle sällille? Tavoitteena pudottaa 5kg/kk eli reilu kilo/viikko.
Vielä yksi: Onko ihan normaalia että voimat ei nouse dieetillä? Viimeiset 3vko ollu reenipainot samat, ja nekin on ollut käsittämättömän painavaa rautaa.. Ja palautuminen tuntuu myös olevan todella heikkoa.
Toivottavasti joku jaksaa vastailla... :D