Videot meni rikki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, tuossa eilen katsottiin leffoja putkeen varmaan liian monta peräkkäin, kun videot hajosi (?). Viimeinen Horisontti, Siitä Vaan Pojat ja Pi toimi ihan ongelmitta. Sitten ilman mitään taukoja vaihdettiin Jokikyttä koneeseen, mutta eipäs toiminut. Pari sekuntia näytti alkua, sitten kuva rupesi huonontumaan ja kasetti pysähtyi sekä videot ejectoi koko roskan ulos. Sama juttu vaikka yritti uudestaan (ja jo katsotuilla kaseteillakin). No, ajattelin, että ehkä joku videon osa on ylikuumentumut tai jotain kun katsottiin jo neljättä filmiä ihan putkeen. Siis enhän minä mitään videoista tiedä, siksi noin hieno teoria :)

Aamulla kokeilin uudestaan, mutta sama juttu. Onko nyt videot lopullisesti rikki vai saako niitä korjattua? Onko muilla käynyt samoin ja mikä auttoi? En nyt ihan heti viitsisi uusia videoitakaan ostaa, kun VHS:t on häviämässä...mutta kuitenkin monet vanhat hyvät filmit löytyy vain VHS:nä.

Videot oli ostettu 2000 heinäkuussa, takuuta ei enää tietenkään ole, merkki Samsung joku kaikkein halvin malli silloin (126€), ei edes puolinopeustoimintoa. En ole mitenkään huoltanut vehjettä ja on tullut katseltua PALJON videoita.

Nyt apua, joko videonkorjausvinkkiä tai sitten mistä saa tosi halvalla uudet!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ei mitään vika koodia ilmoita, niin sitte on varmaan isompi juttu. Eikö noin uusissa malleissa pitäs olla jo vika ilmoitus toiminto(?).

No mutta jos uutta pitää laittaa, niin laita sellanen missä on molemmat: DVD ja VHS. Nehän on nyt kovaa huutoa. Eikä hintakaan nyt aivan päätä huimaava ole. Kalevassa oli vähän aikaa sitten juttua noista. Eipä mulla muuta.

http://hightechforum.kaleva.fi/index.cfm?alue=10&Id1=432557&OpenStory=1&lang=1&scs=1

edit: En tuosta hinnasta olekaan aivan varma.

Taisi siinä videossa vilahtaa vikakoodi(?) "Avi". Eli Audio/Video vika ilmeisesti. No eipä tuo paljoa minua auta.

Ajattelin kotona avata videot ja katsoa onko sisällä kauheasti pölyä tai roskia ja sitten puhallella isommat pois. Jostain olen kuullut, että puhdistaminen olisi auttanut ongelmiin, ainakin hiiripallon puhdistaminen auttaa hiiren takkuisuuteen...juu, tuolta pohjalta korjailemaan :rock:

Puhdistaminen auttaa aina :)

Mutta myös liikkeeseen voi soittaa ja kysyä onko tuo vikakoodi ja mitä se tarkoittaa. Näin mä toimin, kun videoihin tuli häikkää. Sieltä ne kerto, missä vika oli ja paljonko korjaus tulisi maksamaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom