Vetoautoa..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja static
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
11.10.2004
Viestejä
925
Ikä
41
Nyt pitäisi löytää kunnon vetoauto, joka täyttää kasan vaatimuksia.. eli pitäis saada vetää 3500kg, diesel, ehkä automaatti ja sitten viel se että auto sopisi myös normaaliin ympärivuotiseen ajoon kohtuullisella kulutuksella.. Muutama vaihtoehtoja on esim uusi Kia Sorento tai VW Touareg, mutta tietysti auton hinta ja muutenkin ostoksen taloudellisuus vaikuttaa eli Touaregit on hiukan liian kalliita, mutta toisaalta varmaankin jälleenmyynti arvo on parempi kuin Kialla.:rolleyes:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Faijalla on tuo Sorento, ja muutaman kerran sitä ajaneena ei tee mieli ajaa uudestaan.
Tosin viimeksi ajoin sillä pidempään talvella, jolloin siinä oli vielä paskat kitkat alla, jotka eivät pitäneet pätkääkään.

Mutta on kyllä muutenkin laiskanoloinen vehje, tosin tuo on sillä 2,4 litrasella bensakoneella, tiedä sitten mimmoinen on siiselimotikalla.
 
Sorentoa koeajaneena pakko kommentoida, että aivan kaamea alusta ainakin. Jos tarkoitus on liikkua paikasta toiseen niin kyllähän se Kiallakin onnistuu, vittuttaa vaan välillä varmaan kun auto menee mihin sattuu. Suosittelen harkitsemaan Toyota Landcruiseria. Hinta-laatu suhteeltaan todella kova peli. Esim tässä Lancruiseria
IMO japanilaisista löytyy muutenkin kivoja vaihtoehtoja kalliille eurooppalaisille ja lelumaisille korealaisille maaturiluokassa.
 
Chevrolet Suburban täyttäisi nuo kriteerit.
Eikä se amerikkalainen vie enempää kiisseliä kuin samanpainoinen muualla valmistettu auto.
 
Tuollaista itse himoitsin jossain vaiheessa, mutta maasturi jäi sitten kuitenkin tulevaisuuden haaveeksi..

Jeep Grand Cherokee

Varmasti jaksaa vetää melkein mitä vaan ja todelliset maasto-ominaisuudetkin tuosta löytyvät.

Ja jos esim volkkariin vertaa, niin ei ole hinnalla pilattu.
 
Suosittelen harkitsemaan Toyota Landcruiseria. Hinta-laatu suhteeltaan todella kova peli. Esim tässä Lancruiseria
IMO japanilaisista löytyy muutenkin kivoja vaihtoehtoja kalliille eurooppalaisille ja lelumaisille korealaisille maaturiluokassa.


Tojota on kyllä hyvä peli, mutta ei täytä aloittajan tarpeita, koska peräkärryn maksimipaino vain 2800 kg.

Mitsubishi Pajerolla 3300 kg eli sekään ei käy.

Kannattaa siis jättää nämä ja muut riisikupit pois listoilta. ;)

Myöskään Jeepit, Volvot, Bemarit eivät kelpaa. Esim. XC90 Vollen vetokyky vaatimattomat 2250 kg.


3,5 tonniin yltävät ainakin:

* Land Roverit, ei Freelander
* Mersut, ei G-sarja
* Vw Touareg
* Porsche Cayanne


Eli valikoima menee pieneksi ja paaluakin vaaditaan ihan jonkin verran, ainakin jos uutta halajaa.

Listan halvin on pakettiautoksi rekisteröity Land Rover Defender, joka irtoaa 36 tonnilla. Sehän on melkein ilmainen noihin muihin verrattuna.
 
WV-konsernin diesel-moottoriin kannattaa mielestäni rahansa sijoittaa. Eli Touraeg tai jos hienompaa haluaa niin samalle alustalle rakennettu Audi Q7.

No jaa Q7 kyllä hiukan kallis auto...
 
Tojota on kyllä hyvä peli, mutta ei täytä aloittajan tarpeita, koska peräkärryn maksimipaino vain 2800 kg.

Mitsubishi Pajerolla 3300 kg eli sekään ei käy.

Kannattaa siis jättää nämä ja muut riisikupit pois listoilta. ;)

Myöskään Jeepit, Volvot, Bemarit eivät kelpaa. Esim. XC90 Vollen vetokyky vaatimattomat 2250 kg.


3,5 tonniin yltävät ainakin:

* Land Roverit, ei Freelander
* Mersut, ei G-sarja
* Vw Touareg
* Porsche Cayanne

Sen verran korjausta tähän väliin, että kyllä saa Jeepin Grand Cherokeella vetää 3,5 tonniin saakka. Uusin malli olisko 2006- vetää ilmeisesti "vain" 3360kg asti.
 
WV-konsernin diesel-moottoriin kannattaa mielestäni rahansa sijoittaa. Eli Touraeg tai jos hienompaa haluaa niin samalle alustalle rakennettu Audi Q7.

No jaa Q7 kyllä hiukan kallis auto...

Ei noita vaihtoehtoja kovin montaa loppujen lopuksi jää.. kallistuisin myös ennemmin muutaman vuoden vanhaan touaregiin kuin uuteen kiaan.. Kyllähän esim dodge ram ratkaisisi veto- ongelmat, mutta kohtuullisen kulutuksen ja kaupunki ajot saa unohtaa:D kyllä land cruiserillakin 3500kg saa vetää, mutta pitää olla lantikka 100, 4.2 litrasella dieselillä.. myöskin tämä ainakin teoriassa ratkaisee ongelman www.nettiauto.com/1348636 :whip
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tota noin, oma -95 Ram 2500 4x4 imee työmatka-ajossa, joka tällä hetkellä on Tikkurilan nurkilta Kaisaniemeen(eli olisko 50/60 motaria ja kaupunkia) 13-14 litraa naftaa sataselle. Uudet common rail -koneiset taitaa mennä aavistuksen pienemmällä aineella vaikka voimaa onkin huomattavasti enemmän. Ja naftavero on kuorma-autossa pieni, mun autolla 146 euroa vuodessa. Vähissä taitaa olla autot jotka pystyy samaan mihin noi jenkkitruckit kulutuksen, henkilömäärän, tavaratilan sekä vetokyvyn suhteen.

Ja toi pieni kulutus siis pätee Cummins-koneiseen Ramiin, bensavehkeet taitaa hörpätä vähän enemmän.
 
Kulutus riippuu eniten auton painosta, minkään maalainen auton valmistaja ei ole onnistunut fysiikan lakeja rikkomaan..
Samanpainoinen Chevy ja Toyota tarvitsee saman määrän energiaa liikkuakseen.
 
Kulutus riippuu eniten auton painosta, minkään maalainen auton valmistaja ei ole onnistunut fysiikan lakeja rikkomaan..
Samanpainoinen Chevy ja Toyota tarvitsee saman määrän energiaa liikkuakseen.

Riippuu toki painosta, mutta moottorin ja käytetyn polttoaineen hyötysuhde vaikuttaa merkittävimmin. Energiaa tarvii saman määrän, mutta hyötysuhde määrää kulutuksen.
 
Kulutus riippuu eniten auton painosta, minkään maalainen auton valmistaja ei ole onnistunut fysiikan lakeja rikkomaan..
Samanpainoinen Chevy ja Toyota tarvitsee saman määrän energiaa liikkuakseen.
Eipä se maastakaan ole aina kiinni. Chevroletin 6.5TD koneiset autot taitavat olla pari-kolme litraa janoisempia kuin Cummins-Ramit tai PowerStroke-koneiset Fordit. Ja autojen speksit on hyvin lähellä toisiaan, eli painosta tai ilmanvastuksesta ei erot synny.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom