Veteraanien ja junioreiden penkki -SM 18.-19.2.2006

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
luulin olevani huippu kunnossa mutta taas sai todeta että sm:missä puntti tutisee eikä rauta liiku niinkuin yleensä! jäin 10kg normi kunnosta... tuomari linja aika erikoinen oli välillä tosi tiukkaa ja välillä pomput meni läpi!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Keiko- sanoi:
Kyllä, muutama nosto hylättiin ihan turhaan ja parilla taas tanko pomppi oikeen urakalla.

itseltä hylättiin toinen ja kolmas.. luulin että ojennus oli epätasainen toisessa nostossa kolmannen otin sitten tarkasti ja kunnon merkillä ja taas 2-1 hylätty! seuraava ryhmä lavalle ja hopeaa saanu kaveri ei kertaakaan pysäyttäny ja silti hyväksyttiin! smulter teki miehen tuloksen!:worship:

Viikinki 86 sanoi:
Sarja MIEHET 52 kg 17 v
1. 52 50,90 Sami Rantakallio / 89 M-Club 80,0 92,5 100,0 100,0 105,5 SE

Nuori sälli on kunnossa, eipä nyt ihan heti tuu mieleen 16 vuotiaita 50 kilosia jannuja ketkä 105 kiloa penkiltä ottaisivat :rock:

Rantakallion isä on aikoinaan voittanut penkin MM hopeaa. Muistaakseni ilman paitaa 190 kg 82,5 kilosiin. Hyvät geenit...

Itse otin aikoinaan vuonna -93 202,5 kg 22- vuotiaana SM-kisoissa (86 kiloisena). Ensimmäisiä paitoja päällä, jotka ei paljoa auttanut....

wääntäjä sanoi:
Nykyajan paidoilla 100 kiloa:D
Niillä ensimmäisillä 5 kiloa ja kainalot halki.

Riippuu ihan nostajasta, tekniikasta ja paidasta. Itellä tuo "hyöty" oli tuolla miinus 1-2 kiloa, koska paita oli liian löysä ja häiritsi vaan nostamista. Parhaat hyödyt pro-paidalla lienee jotain 110-150kg luokkaa? Harva IPF:ssä saa varmaan 50 kiloa.

Zone-sarja -42%
Ano Turtiainen sanoi:
Muutama alle 20 vuotiaiden raskaansarjan nostoa SM- kisassa.

Onnittelut Pekka Loikkaselle uudesta SE:stä ja tietenkin mestaruudesta.
http://www.gometal.com/videot/pekkaloikkanen20060219.avi

Jani Rainelan tuomarit jättivät ilman tulosta. Miksi??? :oops:
http://www.gometal.com/videot/janirainela20060219.avi

Tuomarit tässä kisassa halusivat olla pääroolissa, tarkkaillessani linjaa yleisesti, isot raudat oli tuomareille myrkkyä. Loikkasen Pekkakin sai tuloksen vasta viimeisellä nostolla, joka oli ehkä hänen huonoin nosto noista kolmesta. Janin ekassa nostossa ei kyllä ollut mitään vikaa mielestäni. Linja näköjään on edelleen sama kuin vuosiakin sitten, eli ulkomailla on helpompi nostaa isot painot kuin SM- kisassa.
:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
VoimaSuomi sanoi:

Ihan samaa mieltä Anon kanssa, samaa sanoi jos iellä paikanpäälläkin, ja kehotti meitä kaikkia harkitsemaan missä liitossa nostaa:)

Omat nostoni mulkkasin itse, mutta moni hyvä nosto jäi hylsyksi. Erityisesti hiemankin vinoista ojennuksista rangottiin.

RRKalle sanoi:
Ihan samaa mieltä Anon kanssa, samaa sanoi jos iellä paikanpäälläkin, ja kehotti meitä kaikkia harkitsemaan missä liitossa nostaa:)

Omat nostoni mulkkasin itse, mutta moni hyvä nosto jäi hylsyksi. Erityisesti hiemankin vinoista ojennuksista rangottiin.

Rispektit Anolle, RRKallelle ja VoimaSuomelle kovia nostajia kaikki, mutta sen mitä noista videoista pystyin päättelemään niin tuomarilinja oli tuikka, mutta oikea.

Tässä omat "nettituomioni" videoiden perusteella yhdestä kuvakulmasta katsottuna.

Pekalla ensimmäisessä nostossa oli eriaikainen ojennus, toisessa ei pysäytystä ja kolmas - mielestäni paras nosto oli ok.

Janilla eka nosto eriaikainen ojennus, toisessa vähän samaa vikaa, kolmannessa ei loppuojennusta.

Kyllä tuo eriaikainen ojennus siellä säännöissä lukee, joten mikä tuossa niin kummalllista oli.

Ehkä ei olisi kannattanut ahnehtia noissa aloituspainoissa.

Liiton tietysti valitsee jokainen itse, mutta mielestäni tuomarilinja oli ok.

Ei herneitä.

Ihan hienot kisat ja mukava nähdä oikein kunnon penkkituloksiakin täällä kotikaupungissa nostettuna. Krapula lähti, kun kisoja katseli. Mukavaa, kun muutama oman kylän juniorikin pärjäsi.

no joo linja kova ja tietysti hyvä niin, kun olisi ollut vaan jokaiselle nostajalle, kaikki alle 200 nostot meni lähes poikkeuksetta helpommin läpi, muutamia todella huonoja nostoja nähtiin jotka meni 3-0 läpi. freddi teki kyllä miehen työn ja Jani hyvän treenin ennen todellista koitosta=) itse olen pettynyt kisoihin omalta osalta,mutta ehkä joku päivä saan kisoissa painot kulkemaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom