Vesi

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Turhaa sitä vettä on 5 litraa päivässä lipittää. 2-3 litraa hikoilusta riippuen riittää varsin hyvin.

Tuleehan vettä monissa muissakin muodoissa elimistöön. Jos vaikka syö vihanneksia ja hedelmiä paljon tulee niiden mukana reilusti vettäkin elimistöön..
Vettä on vaikea juoda liikaa kun elimistö kuitenkin poistaa ylimääräiset virtsan mukana. Kuitenkin tunnen erään keski-ikäisen naisen, joka laihdutusvimmassaan joi tolkuttomia määriä vettä, josta taasen seurasi erilaisia ikäviä ongelmia.

^^ Minkähänlaisia :rolleyes:

Nyt meni taas parilitraa varmaan ihan näin pullosta litkien. Ainakin 1,5L.

Kauanko kestää että puhdas vesi poistuu elimistöstä kusena pihalle? Et mihin aikaan illalla tarvis lopettaa ryypiskely ettei kastele sänkyänsä :D

Tarviiko teiän vedenystävien nousta yöllä vessaan?

Käsittääkseni se liitty siihen, että kusen mukana huuhtoutu elektrolyyttejä eli kalium, natrium, magnesium sen verta pois, että hermostokaan ei toiminut normaalisti ja tuli ihme kramppeja sun muuta.
Mutta se joi kyllä ihan urakalla sitä.

winnie the poo sanoi:
Käsittääkseni se liitty siihen, että kusen mukana huuhtoutu elektrolyyttejä eli kalium, natrium, magnesium sen verta pois, että hermostokaan ei toiminut normaalisti ja tuli ihme kramppeja sun muuta.
Mutta se joi kyllä ihan urakalla sitä.
Ookkei, minkäsmoisilla pillereillä sit tollaset ainekset otti takasi elimistöön? Aika mielenkiintosta kyl et vesikin voi olla vaaraks...

ei nää oo vielä mitään! :D ite kävin tunnin ( 1h ! ) salitreenin aikana ainakin 9 kertaa kusella ( maha tyhjänä, kusetti jo sinne tultua, hirveet kofeiinit kehossa ) join varmaan 2l vettä treenin aikana ja noin 7. min välein kusella. ennen treeniä pukkarissa käyty kusi on laskettu mukaan. kusin siis ennen kuin lähdin salille, matkalla tuli uusi kusihätä. oli kiva melkein joka toisen sarjan jälkeen käydä kusella ennen kuin pääsi jatkamaan :D

KSENA sanoi:
ei nää oo vielä mitään! :D ite kävin tunnin ( 1h ! ) salitreenin aikana ainakin 9 kertaa kusella ( maha tyhjänä, kusetti jo sinne tultua, hirveet kofeiinit kehossa ) join varmaan 2l vettä treenin aikana ja noin 7. min välein kusella. ennen treeniä pukkarissa käyty kusi on laskettu mukaan. kusin siis ennen kuin lähdin salille, matkalla tuli uusi kusihätä. oli kiva melkein joka toisen sarjan jälkeen käydä kusella ennen kuin pääsi jatkamaan :D
miksi näin kova kusihätä. :hyper:
Toiset käy niinkun tosiharvoin kusella :D Sen on huomannu et kaikki kaverit ei käy koko päivän aikana ollenka, aamulla ja sit illalla :D Mä käyn kokoajan..

Mä oon ite melkein koko duunipäivän puhelimessa ni tulee pakostikin juotua 2-3 litraa päivän aikana vettä, jotta ääni kulkee. Tästä tietty seuraa, että tarvii ravata pikkulan puolella n. 8 krt jo töissä. Siihen päälle vielä treeneissä juodut vedet n.1,5 l ja ruokajuomat... Kyllä aika helposti tulee mulle vettä vissii vähän liikaakii elimistöön. On nimittäin viime aikoina alkanu tulee noita ikäviä kramppeja. Tuli juteltua asiasta salilla ni ohje mulle oli, että kannattaa lisätä suolan käyttöä, koska elimistö "laimentuu" runsaasta veden käytöstä eli mm. suolat huuhtoutuu nopeasti pois.

Mä en oo lisänny oikeestaan mihinkään ennen suolaa, mutta nyt taitaa olla aika se tehdä. Alotin eilen jo aamupuuron "suolaamisesta". Mihinköhän sitä keksis seuraavaks laittaa...:)

jepjep elikkä eikö se niin mene että kun juo vettä paljon niin hikoilee myös enemmään??? ihmetyttää kun tänä keväänä on alkanut hikivirtaamaan oikein olan takaa että paidassakin näkyy selvät hikirajat kainaloissa ja aloin miettimään että mistäköhän johtuu niin päättelin että lisääntyneestä vedenkäytöstä.kö?:nolo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onkohan teillä rakot ihan kondiksessa ? Jos 9 kertaa käydään 45-90min treenin aikana kusella niin suosittelisin jo lääkärissä käyntiä. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

njietro sanoi:
miksi näin kova kusihätä. :hyper:
Toiset käy niinkun tosiharvoin kusella :D Sen on huomannu et kaikki kaverit ei käy koko päivän aikana ollenka, aamulla ja sit illalla :D Mä käyn kokoajan..

mä käyn kerran tai kaks päivässä kusella. paskalla joka toinen päivä. aika kummaa ottaen huomioon mun ikuisen bulkin.

Timba79 sanoi:
Ja mihin tämä nyt sitten perustuu? Maidosta saa kyllä hyvin proteiinia, mutta jo laktoosin takia se ei kaikille sovi ja myös hiilarin määrä on aika kova. Eli en nyt heti menisi sanomaan että se on parempaa kuin vesi. Ja ainakin janojuomana vesi on korvaamaton.
Tästä olen lukenut myös muualtakin, mutta näin nopeana heittona tämä linkki.
http://www.maitojaterveys.fi/index.php?id=145

No otanpa minäkin osaa tähän viralliseen kusithreadiin:
Joku tuossa mainitsikin jo että pitäis juoda niin paljon että kusi pysyy kirkkaana. Tässä olen jostain syystä samaa mieltä, en osaa perustella miksi. Noh, kuitenkin noudatan tätä periaatetta ja päivässä uppoaa varmaan se 3-4 litraa vettä/muuta nestettä. Yhdelle kaverille kerran valitin, kun hän käy vain aamulla ja illalla kusella, että sen pitäisi juoda enemmän. Siitä se sitten ihan vittuillessaan pisti pystyyn projektin nimeltä "kerran kusella 2005", jossa hänen tarkoituksenaan oli käydä kahden vuorokauden aikana kusella vain kerran. :D Tyyppi kirjoitti minulle projektistaan vielä oikein vaikuttavan päiväkirjan, jossa selitettiin tuntemuksia pitkin päivää kellonaikoinee, mainittiin kaikki päivän juomiset sun muuta. Nauratti lukea esimerkiksi hänen ruokailuistaan: "päivälliseksi söin kaksi perunaa ja kanaa. Ruokajuomana 1/5 lasia maitoa." :D Sitten toisen vuorokauden iltana hän valitti "rakkaalle päiväkirjallensa", kuinka vatsassa on helvetinmoinen vihlonta ja pikkuhiljaa alkaa jo kusettaakkin. Ja sitten tietysti kahden vuorokauden pidättelyn jälkeisen kusihetken toteutus oli selitetty yksityiskohtaisesti päiväkirjan loppuhuipennuksena. Ja kaikki tämä vain sen takia, että sai todistettua minulle että ihminen pystyy olemaan 2 vuorokautta kusematta. Alko sitä äijä vituttaa kun se tajusi etten minä missään vaiheessa ollut väittänyt sen olevan mahdotonta, ainoastaan kehotin sitä juomaan enemmän. :D

:D Aika moni ihminen kärsii tietämättään kuivumisesta. itekkin muistan kun aloitin ahkeran veden juomisen joitain vuosia sitten niin kyllä oli vaikeaa jopa muutama desi saada kurkusta alas. Mutta jano kasvoi juodessa - kusihätä kustessa. Nykyään menee vettä sellanen 5 litraa helposti.

Tässä on muuten aika hauska kirjoitelma veden juomisesta (eng):
http://www.trickstutorials.com/index.php?page=content/wpotion

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom