Vesi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täysmehu, limppa, kalja, kahvi... Trolli kai sä olet...

Niin pointtihan oli se, että juon sen nesteen minä tahansa paitsi puhtaana vetenä. Varmaan on tosi ihme juttu pullovesitehtaiden aivopesemille trendihörpiskelijöille. Sen verran hyvin on ihmiset näköjään saatu tohon puhtaan veden kittaukseen kusetettua mukaan, että eriävät mielipiteetkin on tietenkin heti jotain trollausta. Vesi on vaan surkein janojuoma mitä rahalla saa, ja trendikäs evian pullo kädessä käyskentelvä heebo on mainonnan säälittävä uhri.

E. Ja tosiaan juon joka päivä 3-4 mukia kahvia, ja viimesen 2 viikon aikana on menny joku 24 tölkkii bissee. Puhdasta vettä samana aikana ehkä 1L. Varmaan mä sitten trollaan, kun olen rehellinen noista mun nestelähteistä. Eihän nyt oikeet ihmiset muuta ku siemailee kalliita pullovesiä sillai pikkurilli pystyssä. Ainakin mainoksissa...

Varmaan tosi hyviä treenejä vedätte jos ei tarvitse vettä juoda treenin aikana.

Niin, siis melkosen intensiivisiä punttireenejä, eli se pikkasen yli tunti erittäin kovasti perspiroiden. Kyllä mä sitten otan mukaan jotain urheilujuomaa, jos mä rupeen jotain maratoonia vetään.

Vesi nyt sattuu olemaan vaatimattomasti tärkeimpiä asioita elämälle.

Jopa Turpean Köntin elimistöstä on yli 70% nestettä. Kyllä sitä vettä PITÄÄ juoda, mielellään useampi litra päivässä.

Asiaa voi miettiä siltäkin kantilta että 1% nestehukka on n.11% pois maksimivoimasta.

Käytännössä tämä tarkoittaa että vaikka painonnostokisoissa jos voittaja on n. yhden prosentin nestehukassa niin sijoitus voi tippua yli kymmenen sijaa.

Jos joku väittää että vettä ei tarvitse/kannata juoda niin se kertoo kaiken tarvittavan kyseisen henkilön fysiologian tuntemuksesta.

E: Ja yksi hyvä testi mitata nestesapaino on aamu-urean väri ja haju. Kumpaakaan ei pitäisi juurikaan esiintyä.

Vesi nyt sattuu olemaan vaatimattomasti tärkeimpiä asioita elämälle.

Jopa Turpean Köntin elimistöstä on yli 70% nestettä. Kyllä sitä vettä PITÄÄ juoda, mielellään useampi litra päivässä.

Asiaa voi miettiä siltäkin kantilta että 1% nestehukka on n.11% pois maksimivoimasta.

Käytännössä tämä tarkoittaa että vaikka painonnostokisoissa jos voittaja on n. yhden prosentin nestehukassa niin sijoitus voi tippua yli kymmenen sijaa.

Jos joku väittää että vettä ei tarvitse/kannata juoda niin se kertoo kaiken tarvittavan kyseisen henkilön fysiologian tuntemuksesta.

Jos joku ei vieläkään tajua, että kyse on ton puhtaan veden juomisesta, niin lukutaidossa on jotain pahasti vialla.

E: Jos nyt vaikka tavaat ton aloituksen, niin aloittaja pistää siinä veden ja maidon vastakkain. Maitohan on tietysti isoilta osin vettä, ja niin on olutkin ym. juomat, joten puhutaanko tästä lähtien aina vedestä, oli juoma siitten mitä tahansa? Meettekö hakeen kaupasta nyt viikonlopuksi mäyräkoirallisen vettä?

Mikä teitä vesiuskovaisia vaivaa? Kerettiläiset pitää vääntää roviolle?

Miten hyvä pitää olla kusettamaan itseään että voi uskotella että ei tarvitse vettä semmoisenaan juoda?

Kahvi ja olut, niinkuin mainitsit, eivät ole ihan kauhean hyviä vedenlähteitä.

Jos joku ei vieläkään tajua, että kyse on ton puhtaan veden juomisesta, niin lukutaidossa on jotain pahasti vialla.

Ootko tosiaan sitä mieltä että ruuasta saadaan tarpeeksi vettä? Limut ja kahvit on todella kehnoja vedenlähteitä koska molemissa on kofeiinia mikä on diureetti.

Toisaalta ymmärrän miksi sulla on tää mielipide jos sulla meinaa vesi tulla ylös sen jälkeen kun juot sitä. Suosittelen lääkärissä käymistä.

Miten hyvä pitää olla kusettamaan itseään että voi uskotella että ei tarvitse vettä semmoisenaan juoda?

Kahvi ja olut, niinkuin mainitsit, eivät ole ihan kauhean hyviä vedenlähteitä.

Niin joo, määhän taisinkin sanoa, että juon vaan kahvia ja olutta? Syö olkiukkos ja juo kuravettä päälle. Ja puhdasta vettä ei tosiaan tarvitse sellaisenaan juoda yhtään pisaraa. Aika monta vuotta on menty näin, ja kaikki kolesteroliarvot ym. ym. on aivan loistavat. Verenpaine on optimaalinen (WHO:n luokitus) oikeestaan jatkuvasti, solun sisäset sekä ulkoset nesteet oli ihan normaalit kun viimeksi mitattiin.

Ootko tosiaan sitä mieltä että ruuasta saadaan tarpeeksi vettä? Limut ja kahvit on todella kehnoja vedenlähteitä koska molemissa on kofeiinia mikä on diureetti.

Limut ja kahvit ei ole mulle primäärisiä vedenlähteitä, mutta ne on huomattavassa osassa, varsinkin kahvi. Limua tulee vedettyä ehkä 2L viikossa. Mainitsin nyt vaan aika huolellisesti kaikki nestelähteeni. Aika paljon juon mehuja. Ja maitoa.

Toisaalta ymmärrän miksi sulla on tää mielipide jos sulla meinaa vesi tulla ylös sen jälkeen kun juot sitä. Suosittelen lääkärissä käymistä.

Eikun mikä tahansa meinaa tulla ylös jos alkaa treenin yhteydessä juomaan. Vesi on vaan pahin. Muutoin (vars. bulkilla) vesi aiheuttaa närästystä, mutta mikään muu ei aiheuta.

Tee ite juuri niinkuin haluat, mutta älä tuommoista paskaa ohjeista muille. Kiitos.

On varmaan kaikki täydellisessä kunnossa jos veden juominen aiheuttaa vatsaongelmia! :thumbs:

Jooh, niinkuin jo sanoin aiemmin niin samapa tuo periaatteessa miten sen nestetasapainon saa ylläpidettyä... Mutta on jätkällä provoava tyyli kirjoittaa. Ihan yhtälailla kuin sä nyt puolustelet sun tyyliä ja sanot, ettei "pulloveden" juominen ole ainut oikea tapa, niin ei kyllä ole sinunkaan.

Vesimyrkytyksellä pelottelu, kahvin, limujen ja bissen heittäminen nestetasapainon ylläpitäjiksi kyllä vaikuttaa trollailulta, vaikka pointtis esille tuleekin.

Tieten pitkien suoritusten jälkeen, jolloin suoloja on menetetty niin puhtaan veden juominen ei ole hyväksi vaan jotain mineraalivettä/vissyä/suola-glukoosi-vesiliuosta mieluummin. Punttitouhuissa tuskin tarvitsee tuota ottaa huomioon.

Tee ite juuri niinkuin haluat, mutta älä tuommoista paskaa ohjeista muille. Kiitos.

En mä mitään paskaa ohjeista, vaan olen tossa linkittänytkin muutaman pointin, jotka selkeesti puhuu sen veden yletöntä lipittämistä vastaan. Eli jos et ymmärrä luettua kovin hyvin, eikä sun mielipiteet kestä tieteellisten faktojen ristitulessa, niin älä silti ala mulle whinettään. Kiitos.

On varmaan kaikki täydellisessä kunnossa jos veden juominen aiheuttaa vatsaongelmia! :thumbs:

Ei se varmaan se pelkkä vesi tässä ole, vaan mm. bulkilla olo on yksi tekijä, minkä nyt kaikki lukutaitoiset ihmiset on voineet jo lukea. Mikä ihmeen ongelma se muutenkaan on, jos mä pystyn kuittaan sen veden saannin jo mun päivittäisellä maidon kittauksella? Puhdasta vettä ei vaan kannata juoda, koska se ei korjaa nestebalanssia, ja alkaa helposti närästeleen.

Mulla on tapana huitasta lasi vettä jokaisen kahvikupillisen jälkeen. Muuten tulee juotua pitkin päivää, en lähde ulos ilman vesipulloa. Joku tohtori jossain joskus sanoi, että vettä ei kannata juoda litraa kerralla, vaan tasaisesti pitkin päivää, ja että virtsan tulisi olla mahdollisimman kirkasta; mitä kirkkaampaa, sen parempi nesteytys. Ja että huono nestetasapaino ilmenee mm. turvotuksena, jotain siinä oli solujen nestetasapainon kanssa tekemistä.
Mulla ainakin päätä alkaa särkemään ihan helvetillisesti jos en juo vähintään 3 litraa vettä päivässä, tosin työaikana menee kahvia pannutolkulla eli enemmänkin pitäis juoda. Maitoa en juo kun en suostu maksamaan yli 2e/l laktoosittomasta, ja mehut/limsat ei sitä janoa vie. Helteillä vissyä. Ja joo, mulla on evian-pullo kädessä, mutta se on täytetty ihan kraanavedellä :D

Eli siksi koska sinä et koe tarvitsevasi vettä niin kukaan muukaan ei sitä tarvitse?

Onko sinun aamupissasi sitten täysin hajutonta ja väritöntä?

Ja luulen että veden tarpeellisuus elämälle on aika tieteellinen fakta.

En mä mitään paskaa ohjeista, vaan olen tossa linkittänytkin muutaman pointin, jotka selkeesti puhuu sen veden yletöntä lipittämistä vastaan. Eli jos et ymmärrä luettua kovin hyvin, eikä sun mielipiteet kestä tieteellisten faktojen ristitulessa, niin älä silti ala mulle whinettään. Kiitos.

Pikkuisen oiot mutkia suoriksi, eikä sulta ole tullut tieteellisiä faktoja.

Ei se varmaan se pelkkä vesi tässä ole, vaan mm. bulkilla olo on yksi tekijä, minkä nyt kaikki lukutaitoiset ihmiset on voineet jo lukea. Mikä ihmeen ongelma se muutenkaan on, jos mä pystyn kuittaan sen veden saannin jo mun päivittäisellä maidon kittauksella?

Ei ole ongelma, mutta älä anna virheinfoa ennen kuin otat asioista kunnolla selvää :/

Puhdasta vettä ei vaan kannata juoda, koska se ei korjaa nestebalanssia, ja alkaa helposti närästeleen.

Kyllä korjaa. Närästely veden juonnin jälkeen on outoa, mutta jossei haittaa sua ja olet onnellinen niin älä mene lääkäriin :D

Vesimyrkytyksellä pelottelu, kahvin, limujen ja bissen heittäminen nestetasapainon ylläpitäjiksi kyllä vaikuttaa trollailulta, vaikka pointtis esille tuleekin.

Vesimyrkytyksellä pelottelu? Siis kun kysyttiiin, että eikös vesi voi olla vaarallistakin, niin laitoin siihen sen vesimyrkytysjutun, vaikka ei munuaisiin liittynytkään. Ei moni tiedä tota juttua, että puhdas vesi voi vetää ne suolatasapainot niin päin helvettiä että siihen kuolee. Ja muistaakseni toi vedenjuontivillitys, mikä on pullovesiteollisuuden lanseeraama idea, on aiheuttanut muitakin kuolemia ihan globaalisti. Oluttahan saa kritisoida, ja limua, ja kahvia, mutta eihän nyt vettä saa? Enkä mä mitään olutta tai kahvia ole sanonut nestetasapainon ylläpitäjiksi, kunhan kartotin rehellisesti ne nesteet mitä juon. Muuta en tarvii.

Kyllähän nyt pitää olla jo tyhmä kuin saapas jos väität että veden juominen on jopa haitallista.

Mitä luulet ihmisten juoneen ihmiskunnan alkuajoista lähtien? Ei sillon myyty bisseä tai kahvia tai mehukattia.

Puhdasta vettä kittaamalla saa suolatasapainot jopa niin vituralleen, että henki erkanee ruumiista = fakta.

Ja tämä, ehkä tyhmimpiä juttuja mitä olen tänä vuonna lukenut.

E: Ei sillä, etteikö liiallisella vedenjuomisella saisi itseään hengiltä. Mutta jos on niin tyhmä että juo itsensä hengiltä niin se on hyvä että poistaa itsensä geenipoolista.
Eri asia on vahingot esimerkiksi liian kuumissa olosuhteissa. Mutta silloinkaan vika ei ole vedessä, vaan suolojen puutteessa.
Eivät porkkanatkaan syöpää paranna mutta se ei tarkoita että niitä pitäisi välttää.

Eipä siinä, jatka sinä itsepetostasi kaikessa rauhassa. Eiköhän jokainen älyllinen olento ole jo todennut sinun olevan vähän hakoteillä.

Mulla on sellanen käsitys tuosta veden juonnin tärkeydestä, että se on ainakin parasta ruokajuomana, (varsinkin treenin jälkeen,) koska keho käyttää vettä ravinteiden pilkkomisessa. Eli veden juonti parantaa ravinteiden imeytymistä ja sitäkautta nopeuttaa palautumista sekä edistää lihaskasvua/voimatasojen nousua. Korjatkaa jos olen väärässä.

Vähän offtopikkia, mutta aiheeseen liittyen..

Poliquin: "Have water with lemon or lime. This helps alkalize the blood. The more alkaline you are, the less cortisol you make."

Ja mistä sä oot repässy, että ihmiset juo suomessa pullotettua vettä?Suomessahan hanavesi on yksi maailman puhtaimmista vesistä...Kyllä jotkut ostaa silloin tällöin pullotettua lähdevettä (esim. jos on reissuun menossa/ei muuten pysty täyttää vesipulloa)

Kokoajan puhut pullovesiteollisuudesta, kukaan muu ei kertaakaan ole maininnut siitä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom