Vesa-Matti Loiri - Ivalo ja Inari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emmah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun kuuntelee tuota Ivalo levyä niin tulee ihan Johnny Cashin tulkinnat mieleen.

Siitä koko homma lähti liikkeelle, American sarjaa mukaillen suomalaisia lauluja. Levy-yhtiössä haluttiin tehdä vastaava suomeksi, ja tottakai ensimmäisenä tuli mieleen Loiri. Aluksi Loiri ei ollenkaan lämmennyt idealle, mutta saivat ylipuhuttua. Hesarin kuukausiliitteessä (oisko par kuukautta sitten) oli mielenkiintoinen artikkeli Loirista ja Inari-levyn teosta.

Propsit Loirille, minä ainakin pidän hemmetisti molemmista artisteistä ja heidän levyistään.

Inari alkaa aukeamaan täälläkin..... vaikka kyllä ne vanhemmat tulkinnat uppoo vieläkin paremmin.

Ivalon kuuntelin muutaman kerran sillon kun se ilmesty, ja täytyy sanoa ettei oikeen uponnu. Pahimmillaan Loiri kuulostaa tolla levyllä tosi jurriselta. Tätä uutta en oo vielä kerinny kuunnella.

Mutta suurin epäkohta on silti levyjen nimipolitiikka: Ivalo, Inari... seuraava on varmaan joku fakin Impivaara:david: Ois vaan menty aakkosjärjestyksessä, esim. Ivalo, Järvenpää ja ens vuonna Kerava jne. Keravan oisin ainakin ostanu jopa ilman ennakkokuuntelua.

Inari ei mielestäni yllä aivan Ivalon tasolle. Tiedä sitten, onko tälle levylle pyritty tarkoituksella, idean eteenpäinviemiseksi, keräämään yllättävämpää materiaalia, kuten "Sinä lähdit pois" tai Sirkesalon "Koti-ikävä". Näistä edellisen versiointi on aika kauhea, mutta jälkimmäinen taas potkii ja lujaa!
Jo pitkään vihaamani Karjalais-Jukkiksen "Keihäänkärki" ei sentään kuulosta aivan yhtä luotaantyöntävältä kuin alkuperäinen.. ;)

Ivalon kuuntelin muutaman kerran sillon kun se ilmesty, ja täytyy sanoa ettei oikeen uponnu. Pahimmillaan Loiri kuulostaa tolla levyllä tosi jurriselta. Tätä uutta en oo vielä kerinny kuunnella.

Mutta suurin epäkohta on silti levyjen nimipolitiikka: Ivalo, Inari... seuraava on varmaan joku fakin Impivaara:david: Ois vaan menty aakkosjärjestyksessä, esim. Ivalo, Järvenpää ja ens vuonna Kerava jne. Keravan oisin ainakin ostanu jopa ilman ennakkokuuntelua.

Loiri on lappifani! Taitaa tuolla Lapin tundralla viettää melkosesti aikaa.

Löysin nämä levyt vasta ihan äskettäin ja kumpikin uppoo aivan kympillä. Todella hienoja tulkintoja! Harvoin tulee levyjä kuunnellessa näin tunteellinen fiilis.

Satuinpa yksi aamu kuulemaan radiosta, kun Vesku tulkitsi Tehosekoittimen kappaleen Hetken tie on kevyt. Nostatti kylmät väreet ja väkisinkin tuli hieman Johnny Cash mieleen

Mun mielestä Loiri kuullostaa siltä kun se olis vetäny levyn fazerin sinistä ennen laulamista.
Emmah, olen todella pettynyt :jahas:

Noniin nyt oon kuunnellut inariakin hetken, kyllä on mahtavaa tulkintaa, vaikka onkin "Siinä on viski leka, laula"- tavaraa tämäkin. Minun makuuni tämä käy kyllä.

29.10. ilmestyy trilogian kolmonen :

Kasari

Kappaleet
1 Mä käännyn hiljaa pois
2 Aurora
3 Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin
4 Silmitön talvi
5 Tupakka viina ja villit naiset
6 Meitä odotetaan mullan alla
7 Pikku julmuri
8 Rakkauden ammattilainen
9 Saatanan kone älä hyydy
10 Onnen kulkuri

Tuli käytyä Vesku tsekkaamassa eilen Pressassa. Täytyy sanoa, että aivan uskomattoman hieno setti. Levyversiot, ne parhaatkin, kyllä kalpenivat elävän jutun rinnalla. Kyllä Loiri vieläkin kuuluu lavalle.
Uusista toimivat allekirjoittaneelle ainakin YUP:n Meitä odotetaan mullan alla ja Edun Saatanan kone älä hyydy. Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin oli pienine Turhapuro-vivahteineen aivan kipeen hauska. :5:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

on muuten aivan loistavat levyt ja ihan mahtavat kitaranäppäilyt noissa, yksinkertaista mutta helvetin toimivaa. just sellasia nuotiolla näppäiltäviä biisejä.

lyriikat saa ihan oman arvonsa ku vesku Tulkitsee ne, jotain biisejä koskaan edes jää kuuntelemaan mut vesku kun on äänessä niin sanat menee suoraan ytimeen, esim hetken tie on kevyt, voi kuinka me sinua kaivataan, kun olet poissa..

ei luoja :D

http://www.youtube.com/watch?v=L7U8MCbyhY8&feature=related

Suositut

Back
Ylös Bottom