STRONGMAN Vertti Harjuniemi

Miks mun mielestä tosta Vertin vetelystä tulee (taas) mieleen toimintakykyä rajoittava selän kunto tulevaisuudessa? Ellei ihan puhdas loukkaantuminen ennen sitä. Luultavasti mies kuitenki tietää riskit ja menee "mieluummin x määrä päiviä leijonana kun x määrä päiviä lampaana" -mentaliteetilla. Ite en kyllä pitäis pientä kuorman vähennystä ja sen aikaansaamaa, tolkullisempaa tekniikkaa lampailuna. Edelleen ois miehekkäät raudat käytössä.

Tuli aika paljon nyökyteltyä tuon intron aikana. Hyvin paljon samaa mieltä tuosta treenin mielekkyydestä, ja siitä kuinka se usein unohdetaan. Itse tiedostan ainakin treenaavani aika epäoptimaalisesti lihasmassan- ja etenkin voiman kannalta. Treenaan kuitenkin tavallani, koska koen sen haasteelliseksi ja mielekkääksi...

Enkä nyt tarkoita, että järkevästi suunniteltu treeni olisi jotenkin automaattisesti tylsää ja haasteetonta - monillehan mielekkyys tulee nimenomaan tarkasta suunnitelmallisuudesta.

Hieman offtopic, mutta mitä gladiaattoreita olen katsellut, niin Vertti on pärjännyt ihan hyvin. Noin muuten gladiaattorien taso on, no, kirjava. Lähes kaikki tehtävät vaativat nopeutta, ketteryyttä ja tasapainoa. (mies)Gladiaattorit eivät ainakaan ketteryydellä häikäise, eikä nopeudellakaan. Toki varsinkin mieskilpailijat ovat kovatasoisia. Kun tuota ohjelmaa kuitenkin lihaksilla ja voimalla markkinoidaan, niin kilpailusuorituksiin olisi voinut jonkun maksimivoimaosuudenkin laittaa.

Mä en tiedä mitä Shortsissa arvostellaan mutta, on vertillä ainakin kauneimmat kasvot mitä suomen bodyskenessä on nähtävillä :D ( no homo )
Toi vyötärönympärys on kyllä kasvanut aika paljon shortsiajoista. Ei ole enään shortsilavoille menemistä, ja tuskin paljoa kiinnostakaan enää.

Ei saatana noita Vertin juttuja. Voin kuvitella, et joku vielä ottaa tosissaan noi, mut sehän oliski parasta, ku joku yrittäis opetella reenaamaan torkkuessa! :D

Back
Ylös Bottom