STRONGMAN Vertti Harjuniemi

Pahoittelen, mutta nää on kyllä yhdet käsittämättömimmistä väitteistä mitä olen kuullut.
Pahoittele vain, mutta noin se vain on. Hyvin hyvin harvoin siellä jäädään pohjaan, väitit sitten mitä tahansa. Toki mä uskon, että sulla on yksi kaveri, joka jää pohjaan, mutta kun kyse on valtaosasta, ei sun kaverista.

Ja noissa on sentään maksimikuormat, kun taas kyse on sarjapainoista, niin saa olla melko helvetin erikoinen tapaus jos alhaalle jää.

Jos kyykky jää alhaalle, niin todennäköisesti on kyse tyypistä, joka on aina treenannut vajaata liikerataa ja siksi alhaalla ei ole potkua kun koskaan ei siellä ole töitä tehty.

Pahoittele vain, mutta noin se vain on. Hyvin hyvin harvoin siellä jäädään pohjaan, väitit sitten mitä tahansa. Toki mä uskon, että sulla on yksi kaveri, joka jää pohjaan, mutta kun kyse on valtaosasta, ei sun kaverista.

Ja noissa on sentään maksimikuormat, kun taas kyse on sarjapainoista, niin saa olla melko helvetin erikoinen tapaus jos alhaalle jää.

Jos kyykky jää alhaalle, niin todennäköisesti on kyse tyypistä, joka on aina treenannut vajaata liikerataa ja siksi alhaalla ei ole potkua kun koskaan ei siellä ole töitä tehty.

Kyllä noi melko pohjaan jää useimmiten. Ei se, että jos muutaman sentin tulee näin boudaritermein "pompulla" ylöspäin ja sitten jämähtää, tarkoita sitä, että se jää puoleen väliin.

On ihan täysin väärin myös sanoat, että pohjassa olisi "eniten jerkkua". Ei varmasti ole. :D

Varsinkin kovan tason voiman ostajat osaa sieltä pohjasta ponnauttaa vaikkei se samalta näytä kuin painonnostajan hibar pomppu. Tietysti siteet vielä lisäksi jalkaan, niin aika väkisin ne tulee sieltä pohjasta vähän ylöspäin. En sis väitä ettei puolivälissä kyykkyä useilla esiintyis sitä kuollutta kohtaa, jossa se voimantuotto on heikompaa.

Lue Mike tämä, katso sivulla oleva kuva ja jutellaan sen jälkeen lisää. :)

Liitteet

• page_6.webp
    page_6.webp
    296,3 KB · Katsottu: 1 087
Kiellätkö sä oikeesti tolla argumentilla oikean tieteen tulokset?

Edit: Ja olen kyllä kyykännyt. Hyytyy aina suunilleen heti sen jälkeen, kun se pikku "pomppu" eli elastinen energia on käytetty loppuun.
Käytäntö menee mulla aina tieteen edelle. Jos en koskaan näe pohjaan jäämistä, niin mulle on ihan sama mitä sä selität jollain liirumlaarumilla jos totuus todellisuudessa on aivan toista. Mä en ole ikinä nähnyt, että kukaan kyykyssä jää pohjaan ja mä olen kyykkyjä nähnyt. Joten se siitä. Jää rauhassa jankuttamaan.

Käytäntö menee mulla aina tieteen edelle. Jos en koskaan näe pohjaan jäämistä, niin mulle on ihan sama mitä sä selität jollain liirumlaarumilla jos totuus todellisuudessa on aivan toista. Mä en ole ikinä nähnyt, että kukaan kyykyssä jää pohjaan ja mä olen kyykkyjä nähnyt. Joten se siitä. Jää rauhassa jankuttamaan.
Sieltä käytännöstähän se mittausdata on saatu, vai meinaatko että tuo käyrä voimantuotosta on vedetty vain hatusta?

Siinä ainakin yks ihan käytännön esimerkki kun jäädään sinne pohjalle. Elastisuudella muutaman sentin pomppu alhaalta, mutta sit ryssää heti. Ei tosiaankaan mihinkään puoliväliin jäädä.

Sieltä käytännöstähän se mittausdata on saatu, vai meinaatko että tuo käyrä voimantuotosta on vedetty vain hatusta?

Tää on se Miken ongelma, että se ei ymmärrä tieteen ja käytännön yhteyttä.

Mikelle kun sanoo, että tieteen mukaan tapahtuu jotain ja Mike vetoaa siihen, että kaikki on yksilöitä. Hän ei ymmärrä, että tutkimuksissa kaikki on yksilöitä ja se otos pitää sisällään moniakin special snowflakeja.

P.s. maapallo on litteä, vaikka palloksi kutsuvat. En ole itse käynyt avaruudessa katsomassa.

Viimeksi muokattu:
Kyykyssä ei pohjaan jäädä juuri koskaan. Siellä on eniten potkua.
Mites toi nyt pitäis ajatella? Kyllähän voimanostajat mielellään jättää pyllistyksen niin korkeaksi kuin suinkin sääntöjen puitteissa mahdollista,koska alempaa ei enää nousisi. Miten se perseen nostaminen pohkeista voi mitenkään olla se helpoin osa kyykyssä?

Back
Ylös Bottom