Verta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rebel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tomppa82 sanoi:
Mitäs safkaa pítäis vetää, että uloste pysyy "sopivalla" kovuudella?

Jaa-a, en minä tiedä, mää juon aika paljon olutta tai ehkä mun suolisto vaan toimii niin.

Juotko paljon vettä? Mää juon.

Muuten, oon pielly vähähh-dietti ja nyt söin vaihteeks paljon ruista ja kakin kolme kertaa(!) päivässä(normaali 1/päivä). Onko ruissa tod noin pal kuituu?

Tomi sanoi:
Mulla keskiviikkona tähystys Marian sairaalassa samasta asiasta. Omg hi 2 u místar rectal doctor :haart:

edit: otan kameran mukaan ja yritän saada :kuvia: :love:
Siellä on ikävä kyllä ihana naislekuri, mikä mun perseeseen sormet pisti :nolo:

arrghh, tuli kirkasta verta paperiin äsken :eek:
Tässä nyt 3 viikon sisällä joku kerran viikos tullu verta paperiin, onko hälyttävää? :nolo:
Käytän tota bullsin training loaderia mut sitä enneki alko tuleen.. (iik)

Tositarinan aika:
Kannattaa tutkituttaa ne pukamat ajoissa. Isäni ei tehnyt näin, vaan ne olivat vaivanneet häntä jo pitkään (kai?) ennenkuin oli pakko mennä lääkäriin. No nehän leikattiin aika äkkiä. Siinä sitten isukki käveli aika varovasti, kirosi paskalle menoa, ja söi jotain ummetuslääkettä. En muista kuinka kauan meni ennekuin se pääsi taas liikkumaan ja paskomaan normaalisti. Minä naureskelin, kun olin armeijasta lomalla. Nauroin siihen asti, että tajusin, että olen tuon äijän lapsi ja nuo voivat olla jopa perinnöllisiä. :(

-Nimim. Kauhulla yli 30 vuoden ikää odottava

Verinen uloste ja ripuli viittaavat ikävä kyllä aika vahavasti colitis ulcerosaan tai crohnin tautiin (haavainen paksusuolen tulehdus tai ohutsuolen tulehdus). Molemmat kroonisia/ parantumattomia sairauksia joiden syytä ei tunneta.
MInulla diagnosoitiin CU n.6v sitten. Menin lääkäriin siinä uskossa että kyseessä olisi "vain" pukamat. Siitä alkaen jatkuva estolääkitys päällä, oireita (ripulia ja veristä ulostetta) yleensä pari viikkoa kerrallaan noin puolen vuoden välein. Oireettomat jaksot onneksi paljon pitempiä ja olo on täysin terve.
Toivottavasti teillä verta paskovat toverit on todellakin pelkät peräpukamat, jotka on kuitenkin melko helppo hoitaa..

Jos pesette perseenne 3 kertaa päivässä reilulla saippualla ja kuumalla vedelle niin saattaapi se leipuri hiivakin alkaa pesimään enemmän siellä välilihalla + peräaukossa ja aiheuttaa haavaumia. Kuulemma ainakin naisilla yleistä jos sattuu sieni villiintymään.

/me sets pakkis mode: +Candida

;)

Jaa-a.
Alko tossa muutama päivä sitten tulemaan paskan mukana aika reippaasti verta. Kerran päivässä käyn pöntöllä istumassa. Eikä tällä kertaa pitäisi olla kulumisesta kiinni. Pitäis varmaan lekurille mennä itekkin... :(

Vanha threadi. Nouse kuolleista.

Hei mutta tässäpä asia josta jotain tiedän.

Minulle kävi sama, kirkasta verta paskalla ja sen jälkeen kummaa kipunointia persiissä. Kipinkapin lääkäriin jossa nuorehko naislääkäri työnsi jassoon sormensa ja sitten tähystimen :nolo:. Kävi ilmi että koska minulla on maha usein aika löysänä se ärsyttää peräsuolen limakalvoa joka joskus sitten mahan ollessa kovalla saattaa hieman repeytyä kun oikein vääntää, ei onneksi mitään tämän vaarallisempaa, tässä tapauksessa tuo repeytymä tulehtui lievästi josta epämiellyttävät tuntemukset.

Lääkäri sanoi että nuorilla näissä tapauksissa on harvoin mitään sen vaarallisempaa.

:worship: Kiitos vastauksesta.
Veikkaisin tuota omassa tapauksessani. :whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vääntäjä sanoi:
Hei mutta tässäpä asia josta jotain tiedän.

Minulle kävi sama, kirkasta verta paskalla ja sen jälkeen kummaa kipunointia persiissä. Kipinkapin lääkäriin jossa nuorehko naislääkäri työnsi jassoon sormensa ja sitten tähystimen :nolo:. Kävi ilmi että koska minulla on maha usein aika löysänä se ärsyttää peräsuolen limakalvoa joka joskus sitten mahan ollessa kovalla saattaa hieman repeytyä kun oikein vääntää, ei onneksi mitään tämän vaarallisempaa, tässä tapauksessa tuo repeytymä tulehtui lievästi josta epämiellyttävät tuntemukset.

Lääkäri sanoi että nuorilla näissä tapauksissa on harvoin mitään sen vaarallisempaa.

Mulla oli kerran oksennustauti ja jouduin käymään yön aikana noin kymmenen kertaa laatalla.Viimeisillä kerroilla kurkustani tuli oksennuksen sijaan kirkasta verta eli ne oksennushapot oli vissiin ärsyttäny kurkkua niin että verta alkoi valua.Ikinä en ole niin kirkkaan punaista verta nähnyt:evil:

Net Virgin sanoi:
Tällä hetkellä yleisin sisäisten pukamien hoito on "hirttäminen": pukaman kokoa pienennetään asettamalla sen yläreunaan kuristavat ja kokoonvetävät kumirenkaat. Tästä aiheutuu arpireaktio, joka kuroo pukamaa pienemmäksi ja synnyttää jäljelle jäävää pukamakudosta ylöspäin vetävän voiman. Näin vastaavalla kohdalla oleva ulkoinenkin pukama pienenee ajan kuluessa.

Toimenpide suoritetaan vastaanotolla tai poliklinikalla ja oikein suoritettuna se on kivuton. Joillakin potilailla esiintyy pientä jomotusta samana iltana. Arpeutumisvaiheen aikana (7-10 vrk) voi tulla verta tai limaa. Koko pukamaa ei saada hoidettua yhdellä kertaa, varsinkaan jos ne ovat kookkaita. Toimenpide voidaan uusia 1-2 kuukauden kuluttua ja toisen kerran jälkeen tulos on 80-90 %:ssa hyvä. Tällä voidaan usein välttää varsinainen leikkaus.

Persetredi nostaa taas päätään!

Noin vuosi sitten PikkuTroyn paksusuoli tutkittiin verenvuodon alkuperän selvittämiseksi. Uteliaille tiedoksi, että ko. toimenpide on oikeastaan täysin kivuton, epämiellyttävää on ilman pumppaaminen suoleen, jotta kamera näkee seikkailunsa. Paksusuolen tulee luonnollisesti olla tyhjä ennen tutkimusta, joten allekirjoittanut nautti n.4 litraa paskaisen meriveden makuista nestettä vajaa vuorokausi ennen operaatiota... Tämän aikana suhde WC-pönttöön oli aika läheinen... Positiivista asiassa oli, että kasvaimia ei tähystyksessä löytynyt, thank God. Sen sijaa tohtori löysi pukamat, joita hän ehdotti "hirtettäväksi" tavalla, jonka Netvirgin jo onkin esitellyt.

Ollessani valmiina perse paljaana tohtorin & hoitajan hellässä tutkimuksessa metri letkua peräpäässä, ajattelin että tässähän moinen operaatio menee samoilla lämpimillä, joten tuumasta toimeen. Aikansa (äänestä päätellen paineilmalaitteilla!) askarreltuaan valmista tuli ja eikun PikkuTroy tyytyväisenä kotiin. Myöhemmin samana päivänä ajattelin tehdä korjatulla anuksellani kakkoshädän, jonka jälkeen havaitsin jotain mikä ei aivan vastannut Netvirginin kuvausta jomotuksesta. Perse oli kuin tulessa koko iltapäivän / illan! Helvetillinen kipu, josta johtuen tuntui, että ei pysty edes liikkumaan!! Operaation jälkeen söin buranaa noin viikon päivät persekipuun, jonka jälkeen vaivat hävisivät. Hirttämisoperaatio onnistui, mutta kivut eivät olleet kovin herkkua. Harmillista asiassa on se, että vaiva taitaa uusia... :(

Ediittiä: Näinköhän tämä enää kuuluu treeni & ravinto-osioille...

jos ulosteen seassa on verta niin silloin kysymys on luultavasti suolensisäisestä
verenvuodosta, mutta jos verta on ainoastaan ns. pyyhkiessä niin silloin kysymys on kiistatta sulkijalihaksen kuivumisesta ja sitäkautta ihorepeämästä, joka aiheuttaa verenvuotoa.

jos kyseessä jälkimmäinen, silloin periaatteessa edesä on ainoastaan kivuliaat kaksi viikkoa, koska kyseinen vaiva hoitaa itse itsensä.

jos kyseessä ensimmäinen vaiva, niin silloin ainoastaan lääkärissä käynti on huomioitavaa.

Mä lopetin loppiaisena röökin (ja vähensin kahvin yhteen kuppiin päivässä) ni loppu kumma kyllä pukamatkin. Muuten ne oli melko säännolliset "kuukautiset" eli kerran kuussa rupsuteltiin verta vessassa. Vielä ku pääsis närästyksestä (keskimäärin 5pv/vk :urjo: ) ja mahanpuruista. Leseet ja rahka on vähän helpottanu onneksi.

En tiedä kuka täällä syö nappia ja kuka ei, mutta roinaajilla rankasti kohonnut riski saada IBD, eli tulehduksellinen suolistosairaus. Kyseessä on todella vakava ja hankala, koko loppuelämän kestävä tauti.

Eiköhän ravinnolla saa vaikutettua noihin pukamaongelmiin melko hyvin. Ei muuta kun kuitua lisää sapuskaan niin pitäis ppprrrseenkin pelata paremmin. Esim. ruisleseet ehrmannin seassa on melko buenoja!

En jaksanut lukea koko threadia läpi, eli en tiedä onko sanottu, mutta käsittääkseni mikäli verta vuotaa mahasta tai suolistosta, niin uloste on mustaa. Kirkas veri siis viittaa peräaukon lähellä olevaan vuotoon. Itselläkin verta jää paperiin jos käy kolmesti päivässä paskalla. Koko ketju kyllä melkoista :anssi: :D

Vähän nostoa. Vuosien tauon jälkeen vähän kyykännyt ja tämä threadi muistui mieleen. Kuinka paljon verta perseestä on vielä normaalia?

Back
Ylös Bottom