Veriryhmät ja ruokavalio

Käsitykseni mukaan A ja O veriryhmät sietää huonosti maitotuotteita ja lihaa, kun taas B ryhmälle liha ja maitotuotteet sopii mainiosti. (Mulle piffi maistuu:-))
Ruokavalion suunittelussa olisi hyvä ottaa myös nämä näkökohdat huomioon.

Onko kellään mitään hyvä linkkejä aiheesta tai parempaa ja yksityiskohtaisempaa tietoa. En googlella löytänyt paljon kauheen hyviä suomenkielisiä linkkejä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sporter sanoi:

Aika tehokkaasti tossa threadissa tyrmättiin koko juttu. Mä kuitenkin kävin lekurilla erään muun asian tiimoilta niin lekuri rupes kyseleen ruokavaliota ja sano että lihaa ja maitotuotteita sietää parhaiten B ryhmäläiset.

Jostain syystä ne kuitenkin mulle hyvin maistuu. Maitoa mene yli litra päivässä ja lihaa ja kalaa putoilee...kasviksia vetelen tuoreena. Pottua ja riisiä menee vähempi. Näyttää siltä että mulla toi on osunut kohdalleen, jos ei muuten niin vahingossa.

Tässä yks linkki jonka lutettavuudesta ei ole tietoa. www.minaolen.com/lehti/artikkelit.html

Kiuaskivi sanoi:
Käsitykseni mukaan A ja O veriryhmät sietää huonosti maitotuotteita ja lihaa, kun taas B ryhmälle liha ja maitotuotteet sopii mainiosti. (Mulle piffi maistuu:-))

Mulla veriryhmä A, älkääkä sanoko, että liharuoat ei sovi mulle,
turhaanko tapan joka syksy hirven pakastearkkuuni. :evil:

Mitenhän muuten verenluovutus vaikuttaa salitreeniin,
itse käyn 60pv:n välein luovutuksessa,
yleensä aina "kevyen viikon" aikana.
Hemoglobiini aina 165-168..

Kiuaskivi sanoi:
Aika tehokkaasti tossa threadissa tyrmättiin koko juttu. Mä kuitenkin kävin lekurilla erään muun asian tiimoilta niin lekuri rupes kyseleen ruokavaliota ja sano että lihaa ja maitotuotteita sietää parhaiten B ryhmäläiset.

Jostain syystä ne kuitenkin mulle hyvin maistuu. Maitoa mene yli litra päivässä ja lihaa ja kalaa putoilee...kasviksia vetelen tuoreena. Pottua ja riisiä menee vähempi. Näyttää siltä että mulla toi on osunut kohdalleen, jos ei muuten niin vahingossa.

Tässä yks linkki jonka lutettavuudesta ei ole tietoa. www.minaolen.com/lehti/artikkelit.html

Tuntuu todella kaukaa haetulta tuo veriryhmien ja ruokavalion yhteys...toisaalta myös rhesus-tekijä (rh+/-) on myös veriryhmä ja siitä taas ei puhuta mitään tässä kohtaa. Kunnes toisin todistetaan niin itse en yhteyttä usko näiden tekijöiden välillä olevan.

Tuon artikkelin ja lähteen uskottavuus ja luotettavuus mielestäni lähentelee nollaa.

Masa76 sanoi:

Eipä todennäköisesti juuri mitenkään, punasolumäärän normalisoituminen kestää periaatteessa 1-2 vrk. Punasolujen normaali tuotanto edellyttää että saat ruokavaliosta riittävästi proteeineja, rautaa, kuparia, B-vitamiineja sekä foolihappoa.

Kiuaskivi sanoi:
QUOTE]

:kakka: potenssiin 17

Masa76 sanoi:

Ehdottomasti ei jalkatreenin jälkeisenä päivänä. Tai ainankin minulla, ku on on muutenkin matalat verenpaineet, niin hauska jalkapäivän jälkeen otattaa verikoe sormenpäästä.
Tulos: Ei muuta kuin selälleen makaamaan naama paperinvärisenä. :hyper:

itse olen veriryhmää O eikä maidosta tai lihasta ole ikinä tullut mitään.

taitaapi olla huuhaata.

Suositut

Back
Ylös Bottom