Verenluovutukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja o_virta
  • Aloitettu Aloitettu
Käykäähän parantamassa maailmaa ja luovuttakaa verta. Kyllähän minä tiedän, että pakkislaisten keskuudessa elää vahvana ajatus, "älä ikinä luovuta", mutta eikös silti voisi... edes vähän.

Itse tulin juuri tuosta Pakkiskaupan naapurissa olevasta veripalvelun toimipisteestä n. puoli litraa verettömämpänä, enkä itkenyt yhtään. Makeisenkin sain ja mehua.

veripalvelun toimipisteet

veripalvelu.fi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaks kertaa vuodessa (ainakin) se täällä kylällä järjestetään, molempina olen pyrkinyt käymään... Ei ole iso vaiva, ja ties vaikka joskus itse sitä tarvitsisi...

Kolmesti on tullut käytyä, viimeksi reilu kuukausi sitten. Ei siis ihan vielä pääse uudestaan käymään. Eipä tuo iso vaiva ole eikä koskaan ole yhtään heikottanutkaan eikä mitään.

Luovuttaminen on kivaa :)

modified sanoi:
Harmi, ettei mun AB-verta juuri kukaan tartte ja taitaa olla taas 5v karenssi päällä.
Eikö se edes AB-ryhmäläisille kelpaa?

Mahtoiko o_virta olla siellä sitten yhtä aikaa kuin allekirjoittanut? :eek: /miettii kuumeisesti kuka kuka/ Itsekin nimittäin kävin luovuttamassa viiden ja kuuden välillä. Vaikka huomenna tuskin treenit kulkee ihan normaaliin tapaan, niin se on pieni hinta siitä, kuinka paljon apua yhdestäkin pussista on :)

Jeh, tuli sitä itekki tänää käytyä ku naapurikylässä olivat. Ensimmäinen kerta oli mulle. :) Eikä todellakaan ollut mikään ihmeellinen homma toi verenluovutus, ei sattunu eikä heikottanu eikä mitään muutakaan... Eiköhän sitä tule jatkossakin luovuteltua verta.

modified sanoi:
Harmi, ettei mun AB-verta juuri kukaan tartte ja taitaa olla taas 5v karenssi päällä.

AB on maailman harvinaisin veriryhmä. Meille toki käy kaikki muutkin, mutta aina mieluiten laitellaan sitä samaa mitä omakin on. Kyllä aina kannattaa luovutella :)

Itselleni tulee kutsuja kotiin verenluovutukseen ja pyrin aina menemään.

0- tyypit ovat kyllä kaikista ongelmallisempia ja 0 yleensäkin, niin rh + kuin rh - tulisi luovuttaa niin paljon kuin suinkin mahdollista, eli hopi hopi sellaiset tiskille jos se itseltään löytyy. A ja B rh - porukalla sama juttu!

ei oo mun juttu vaik veri onkin melko "paksua". ainakin armeijas ku siel oli verenluovutushomma käymässä nii sanoivat ettei saa luovuttaa verta jos on yli kämmenen kokonen ihottuma(en muista oliko siin raajas mist veri otetaan vai ylipäätään). ja mulla on atooppinen ihottuma helvetin täydellisesti koko iholla :( en sit tiä vaikuttaako se siihen vereen oikeesti mut kai niiden sit pitää olla tarkkoja siel.

AB on maailman harvinaisin veriryhmä

ja vähän hyödytöntä pilkkua nussivaa offtopiccia: voin muistaa väärin mut on joku veriryhmä mikä on vaan kolmella ihmisellä maailmassa. jossain luki noin. tai sit oon ihan vitun tyhmä ku uskon tommosta :D varmaan hauska noiden kolmen keskenään luovutella veriään toisilleen.

Itse kävin tuossa vähän aikaa sitten luovuttamassa ja ei varmaan heti perään tule mentyä mutta sitten taas jossain vaiheessa. Veriryhmääni en tiedä kun ei sitä ekalla kerralla kerrottu eikä "kiva" verikeskuksen tätikään sitä voinut puhelimitse kertoa...oli muuten melkonen asiakaspalvelija :rolleyes:

Yksi juttu mitä ihmettelen on se, että missään ei ole tullut vastaan sitä veripalvelun lomaketta netissä josta voisi valmiiksi katsoa ne rajat ja aikamääreet voiko verta luovuttaa...tatuonnit, ulkomaanreissut ja seksiseikkailut. Se on sitten tyhmää marssia paikalle ja todeta, että ei saakkaan luovuttaa. Mikäli joku tietää mistä tuo löytyy niin se olisi oikein näppärää :thumbs:

Ripe sanoi:
Itse kävin tuossa vähän aikaa sitten luovuttamassa ja ei varmaan heti perään tule mentyä mutta sitten taas jossain vaiheessa. Veriryhmääni en tiedä kun ei sitä ekalla kerralla kerrottu eikä "kiva" verikeskuksen tätikään sitä voinut puhelimitse kertoa...oli muuten melkonen asiakaspalvelija :rolleyes:

Yksi juttu mitä ihmettelen on se, että missään ei ole tullut vastaan sitä veripalvelun lomaketta netissä josta voisi valmiiksi katsoa ne rajat ja aikamääreet voiko verta luovuttaa...tatuonnit, ulkomaanreissut ja seksiseikkailut. Se on sitten tyhmää marssia paikalle ja todeta, että ei saakkaan luovuttaa. Mikäli joku tietää mistä tuo löytyy niin se olisi oikein näppärää :thumbs:

Täältä löytyy ainakin jotain

Ja ovat nuita sääntöjä aina vaan kiristäneet. Bandiittikin on allergiansa takia (lääkeaine) ikuisessa luovutuskiellossa:jahas: Olkoot ilman:evil:

Tiistaina tuli käytyä ekan kerran, juurikin tuolla Yrjönkadulla. Ja jatkossakin ajattelin yrittää säännöllisesti pari kertaa vuodessa käydä. Ehkä jos saisi jonkun vielä mukaankin houkuteltua. Pakkismiitti? Ensin luovuttamaan verta ja sitten kahville Kauppaan? heh.

Tonnikalaleipä olisi kyllä voinut olla vähän maukkaampaa ;).

Pitäis kyllä käydä useammin aina siinä välissä kun ei ole tatuointien takia karanteenissa. Hesarissa luki joku aika sitten, että verestä oli pulaa ja just mun ryhmää A+ olis kaivattu erityisesti kun se on kaikkein yleisin ryhmä. Saisivat käydä useammin yliopistolla piikittämässä.

Yritystä on kyllä ollut mutta aina he keksivät jonkun syyn ettei pääse. Joko itselläni on tuore tatuointi, tai sit puolisollani on tuore tatuointi ja viimeisin syy oli että puolisollani on harvinaisempi keliakia. Että enpä taida enää vaivautua.

modified sanoi:

Mistä voi tulla 5v karenssi? Ainakaan veripalvelun sivuilla ei ollut noin pitkiä karensseja (pl. pysyvät luovutusesteet).

Lisäksi kun pakkotoistolla ollaan niin seuraava kohta voi koskea joitain ihmisiä:

Huumeet: Jo yhdestä pistettävien huumeiden käyttökerrasta tulee pysyvä verenluovutuskielto. Tämä sääntö koskee myös esimerkiksi kehonrakennuksessa käytettyjä tai muita ilman lääkärin määräystä käytettäviä pistettäviä lääkkeitä.

Näin olen ymmärtänyt, että niin kauan kuin joissain sairauksissa on kontrollit on myös luovutuskielto. En tietenkään mene vannomaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom