Venyttelystä vamma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marko
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Venytin tässä kerran hauista vissiin vähän liian kovaa istualtaan ja se tuli kipeäksi. Tai tarkemmin hauiksen sisäsivu ja kyynärtaive.
On tuntunut treenien aikana tai jälkeen pientä pistelyä kyseisissä kohdissa.Oisko jokin hermo vaurioitunut. Onko kellään käynyt samoin. Ei ole ainakaan noin puolen vuoden aikana parantunut, kun olen treenannut aika normaalisti.Tuntuu että ei saa hauistreenissä kunnon tuntumaa lihakseen vaikka sitä jännittää.Huomaan tämän eron verratessani terveeseen käteen. Paraneeko itsestään vai pitääkö pitää tauko.

Tiedä tuota sinun ongelmaasi, mutta itsellä kävi taannoin siten (kun on joskus noita selkäongelmia) että eräs aamu reenin jälkeen venytin alaselkääni kaikissa mahdollisissa asennoissa ja hartaasti. Tuntui hyvältä vielä siinä vaiheessa mutta kun nousin jumppamatolta ylös niin johan iski kipu! Sitähän kesti kanssa puolitoista viikkoa... Sen jälkeen alaselän venyttelyni ovat olleet aika vähäisiä, ja täytyy sanoa että oikein hyvä ratkaisu on ollut. Ei ole sen jälkeen ollut selkä kipeänäkään. Hassua on elämä.

kipu on normaalisti minulla verrattavissa kovan treenin jälkeisiin tuskiin. (takareidet esim).

luulen että venytyksessä kun lihas pyrkii estämään venymisen, tulee ikäänkuin eksentristä treeniä, sekä liian kauan venyteltynä verenkierto-ongelmia.

eli kevyempää treeniä vaan.

Originally posted by nevahood
luulen että venytyksessä kun lihas pyrkii estämään venymisen, tulee ikäänkuin eksentristä treeniä, sekä liian kauan venyteltynä verenkierto-ongelmia.

Nyt ihan mielenkiinnosta... Mistä olet saanut käsityksen että liian pitkä venytys johtaa verenkierto-ongelmiin?

Originally posted by Marko

On tuntunut treenien aikana tai jälkeen pientä pistelyä kyseisissä kohdissa.Oisko jokin hermo vaurioitunut.

Sinuna kävisin fysioterapeutilla tai urheiluhierojalla, nuo ovat edullisia verrattuna lääkäriin ja voivat varmaan sanoa onko siellä jotain vikaa. Lääkärikään ei näe ilman magneetti-tms.kuvauksia vikaa lihaksen sisällä, ellei lihas ole revennyt.

Voi olla että olet saanut aikaan kudosvaurioita, johon auttaa kylmähoito. Pakastevihanne tms. pussia vain päälle, niin auttaa. Kudosvauriot ei ihan heti parane, ja jos vaiva on ollut jo puoli vuotta, suosittelisin tutkimuksia, ettei mitään pahempaa enää tapahtuisi.

Back
Ylös Bottom