venyttely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marqs
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
heti treenin jälkeen 2*30 sekunttia/ venytys ja sitten 1-2 tunnin jälkeen 1-2 minuutin juttuja.

lumbago sanoi:
En tiiä, venyttelen sit ku huvittaa, eli joskus illal vasta.
Pidän 30 sek / Venytys.

Sama homma. Tiedä sitten, että auttaako tuo mitään, mutta ei oikein ole motivaatiota pitempään venyttelyyn.

Itse olen nyt pitänyt tarkaa sekunttimääräistä listaa venyttelyistä 8 viikon ajan ja joka viikko lisään 5 sekunttia jokaista venyttelyä. Hyvin on reenit kulkenut ja entisestä puujalasta on kehkeytynyt sellainen tuleva spakaatimies.

En venyttele ja tämän takia en voi tehdä mavea/kyykkyä puhtaalla tekniikalla kun selkä meinaa pyöristyä. Mut prkl, homojen hommaa moinen, jumi on voimaa. ;)

marqs sanoi:
Minkä ajan päästä venyttelette treenin jälkeen?

Kuinka pitkiä venytyksiä teette?

En tiedä mistä johtuu,mutta jalat tulee venyteltyä huolellisemmin mitä yläkroppaa.
jalat olen nuin pääsääntöisesti venytellyt suoraan treenin jälkeen,ja olen pitänyt n.1min.venytyksiä 1-3 kertaa per lihas.Tiedän,että tämä ei ole asiantuntijoiden mielestä suositeltavaa,mutta silloin ne ainakin minulla tulee venyteltyä suht huolellisesti.uskoisin,että tämä on huomattavasti parempi ratkaisu ku jättää kokonaan venyttelemättä:thumbs:
Yläkroppaa tulee venyteltyä aina silloin tällöin ja venytykset on lyhyempiä.Monesti olen yläkroppaa venytellyt vasta seuraavana päivänä treenistä.
Jos olen treenannut esim.penkin ja siihen apuliikkeet päälle,ni jotenkin treenin jälkeen venyttely tuntuu turhalta,koska en saa minkäänlaista tuntumaa siihen.
Menikö ufoksi?no niin mustakin.:eek:

Jumi on voimaa joo...Itelläki tuo venyttely tuppaa aina jäämään väliin. Kyllä sen huomaaki, ku välillä on selkä niin jäykkänä, että ei taho päästä sängystä ylös ja kädet ei meinaa taipua selän taakse. Sain muuten tuosta syystä intissä kouluttajalta virallisen vapautuksen pistoolin purkamisesta ja kokoamisesta kädet selän takana maaten. Aikansa se katteli, ku meikäläinen yritti saada käsiä selän taakse ja räpisteli siinä maassa, anto sitten virallisen vapautuksen :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lesnar sanoi:
Sain muuten tuosta syystä intissä kouluttajalta virallisen vapautuksen pistoolin purkamisesta ja kokoamisesta kädet selän takana maaten. Aikansa se katteli, ku meikäläinen yritti saada käsiä selän taakse ja räpisteli siinä maassa, anto sitten virallisen vapautuksen :hyper:

On se ollu näky :D.

Venytelly olen nyt säännöllisesti vasta jonkun aikaa mutta silleen se menee yleensä että kotona sitte vasta 1-2 tuntia reenin jälkeen. Ei mitään hirveätä spagaatin hakua, silleen ihan kevyesti 1 minuutin venytyksiä. Monesti tulee pieniä venytyksen poikasia tehtyä reenin lomassaki kyllä.

Fysioterapeutin suosituksen mukaan venytystä tulisi pitää about 2min. per lihas. Heti treenin jälkeen pientä palauttelu venytystä 10-20sek per lihas. Ei mitään repimisiä vaan kevyttä venytystä. Itse venyttelen vasta seuraavana aamuna paremmin ja tällöin tuo 2min venytys per lihas. Mielellään tietty lämmitettyyn lihakseen eli esim. jalkojen venyttely olisi hyvä suorittaa aerobisen jälkeen.

Oikeastaan viimeisen kuukauden aikana olen ruvennut venyttelemään. Ennen sarjoja venytän treenattavaa lihasryhmää 5 sekuntia ja treenin jälkeen samat 5 sekuntia. Sitten kotona illalla muutama tunti treenin jälkeen 1 min/venytys.

Heti reenin jälkeen teen pienet venytykset. Joskus pidemmät. Riippuu miten jaksaa / kiinnostaa / ehtii. Ainahan sitä voisi venytellä enemmän, mutta minkäs teet kun on niin perhanan peruslaiska.

Kekkasin tuossa muutama aika sitten alkaa käydä venyttelytunnilla kerran viikossa. Heti huomasi, että lihaskivut vähenivät paljon ja palautuminen on nopeutunut. Liikkuvuus tai venyvyys eivät ole (vielä) lisääntyneet, mutta olen jo valmiiksi melko notkea. :)

Back
Ylös Bottom