Venyttely

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

Oon jonku aikaa lukenut palstaa ja ajattelin nyt myös kysyä hieman neuvoa palstalaisilta. Eli ongelmana on venyttely. Itse en paljoa venyttele vaikka liikuntaa(säbää ja punttisalia) tulee harrastettua paljon(n.5-6krt/viikko). Venyttelyä tulee kuitenkin joskus harrastettua ja jalkoihin olen sen huomannut toimivan hyvin. Mutta kuinka venytellä käsiä ja varsinkin ojentajia?... Monesti saattaa olla viikonkin todella kipeänä kun tekee ojentajia. Oon koittanut venytellä, mutta mikään ei tunnu tehoavan, aina vain jumissa ja turvoksissa.

Tein väsyneen venyttelyohjeen tuonne "Treeniohjelmia lihaksenkasvatukseen..." -threadiin. Sieltä löytyy kuvia ja muuta juttua.

Ojentajille oon ite saanu parhaan venytyksen näin: keppi tai joku naru joka saliltä löytyy nostetaan toisella kädellä tonne niskan taakse ja nappaat siitä objektin alemmasta päästä kiinni toisella kädelläs silleen selän takaa. Siinä sitte vaa venyttelet ja haet hyvää tuntumaa.

kohtis sanoi:
Ojentajille oon ite saanu parhaan venytyksen näin: keppi tai joku naru joka saliltä löytyy nostetaan toisella kädellä tonne niskan taakse ja nappaat siitä objektin alemmasta päästä kiinni toisella kädelläs silleen selän takaa. Siinä sitte vaa venyttelet ja haet hyvää tuntumaa.

Koitin ite kepillä kans tolleen ja tuntu muuten hyvin ojentajissa, täytyy seuraavan reenin jälkeen testata tota et tuleeko niin kipeeks lihakset.

Itse oon huomannu venyttelyn todella tehoavan. Rentouttaa kummasti kun sen 3 krt viikossa venyttelee koko kropan läpi sellasilla 1min venytyksillä samalla kun telkkaria kattelee... Huomaa heti kuinka kroppa rentoutuu!

jyriJKL sanoi:
Itse oon huomannu venyttelyn todella tehoavan. Rentouttaa kummasti kun sen 3 krt viikossa venyttelee koko kropan läpi sellasilla 1min venytyksillä samalla kun telkkaria kattelee... Huomaa heti kuinka kroppa rentoutuu!
Venyttelen yleensä saunassa, vaikka se oudolta kuulostaakin. :nolo:
Tuntuu tehoavan hyvin. En kerro asiasta enempää
:D

ace-oo- sanoi:
Ior Bock:kin venytteli saunassa ja hyvin "tehosi" kuulemma.. :D

ace-oo- sanoi:

Saunahan on ihan hyvä paikka venytellä, vaikka kuulostaakin ulkopuolisesta hauskalta ;)
Lihaksethan venyy paremmin jos ovat lämpimänä. Itse monesti poljen pari minuuttia kuntopyörällä ja hakkaan säkkiä ennen venyttelyä niin on jo paljon mielekkäämpää kuin ilman pikku lämmittelyä!

Lihaksen pitää olla lämmin ennen venyttelyä. Se ei veny kylmänä ja saattaa mennä jotain rikkikin. Veikkaisin, että kylmänä venyttelystä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Se taitaa olla sitten ihan sama lämmittääkö lihaksen saunalla vai kuntopyörällä. Molemmat varmasti hyviä, mutta on tärkeää, että veri kiertää lihaksessa ennen venyttelyä!

EDIT: muotoilua

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
seppo rätyhän sanoi aikoinaan toimittajalle,kun tämä kysyi sepolta että venytteletkö,että joo tottakai...laitan 300kg tankoon ja menen kyykkyyn ja ylös,jopa siinä ukko venyy minkä tarvihtee... :hyper:

Hittolainen. Nimenomaan muistan kuulleeni joskus, että venyttely saunassa olisi ns. kielletyllä listalla. Silloin olisivat paikat vähän liiankin vetreitä, ja voisi käydä vahinkoja.

En voi todenmukaisuutta laittaa lausahdukseni taustalle missään määrin, näin vain muistan kuulleeni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom