Venyttele!!!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Habanero sanoi:
Mulla on nyt tuo venyttely sillain että teen koko kropan läpi joka päivä ja välillä jopa kahdesti. Venyttelyllä tarkoitan pitkiä 30sek-2min pituisia venytyksiä.

Kuulostaa aika hurjalta nuo venyttelymäärät. :eek:
Vai onko fysioterapeutti sanonut että voi noinkin paljon venytellä? Jostain nimittäin luin ihan lääkärin tai muun asiantuntijan kirjoittaman jutun että yllättävän monet venyttelee jopa liikaakin, jolloin siitä on jo ihan selkeää haittaa. en muista tarkalleen mitä, mutta taisi esim. lihasten kiinnityskohdat ainakin kärsiä tuosta ja itse lihas venyy ajan myötä liiankin löysäksi.

Treenasin aikoinani thai-nyrkkeilyä, tuli siinä venyteltyäkin. Thaikkarin lopettamista seurasi pitkä ja piinallinen selkäkipujakso. Nyt salilla käydessä selkäpäivänä keppijumppaa tehdessä tajuaa sen venyttelyn tärkeyden. Syksystä venytelly aktiivisesti, eiköhän kohta keppi vaihdu tankoon. :thumbs:

tää siis Tomppa85, kuumotuspyyntöön ;)

unipossu sanoi:
Kuulostaa aika hurjalta nuo venyttelymäärät. :eek:
Vai onko fysioterapeutti sanonut että voi noinkin paljon venytellä? Jostain nimittäin luin ihan lääkärin tai muun asiantuntijan kirjoittaman jutun että yllättävän monet venyttelee jopa liikaakin, jolloin siitä on jo ihan selkeää haittaa. en muista tarkalleen mitä, mutta taisi esim. lihasten kiinnityskohdat ainakin kärsiä tuosta ja itse lihas venyy ajan myötä liiankin löysäksi.
Joo eli mulla on nyt kova kuntoutusjakso päällä. Eli kun reidet, takareidet ja pakarat (plus lisäksi koko kroppa :) ) on ihan jumissa niin se aiheuttaa ton mun alaselän kivun ja välillä jopa tuskan. Siksipä nyt venyttelen kovasti ja yritän kuntoutua. Aion jatkossakin venytellä joka päivä koska sillon ei haittaa vaikka jäis päivä tai pari väliin.

Ja kuten kaikki asiat niin myös venyttely täytyy tehdä OMAA kehoa kuunnellen.

Sitten vielä noista venytyksistä sen verran että useimmat eivät venyttele koska käy liian kipeää. Venytys ei saa käydä kipeää vaan "mukavan kipeää" ja niin että siinä jaksaa olla tarpeeksi kauan. Silloin se venyvyys paranee ja motivaatio säilyy kun se ei oo tuskanhiki otsalla pakertamista.

Joo itellä on ollu ny pää kipeenä noin viikon, tai pientä jomotusta takaraivon alueella (ilmeni ekan kerran jalkatreenissä). Tos Miksi takaraivoon koskee? -threadis ollaan noista venytyksistä puhuttu tos lihashuollon yhteydessä, mutta laittakaa tänne jotain hyviä niska/kaula/hartiavenytyksiä, millä sais noin kivut ehkä lievenemään.

abine sanoi:
Joo itellä on ollu ny pää kipeenä noin viikon, tai pientä jomotusta takaraivon alueella (ilmeni ekan kerran jalkatreenissä). Tos Miksi takaraivoon koskee? -threadis ollaan noista venytyksistä puhuttu tos lihashuollon yhteydessä, mutta laittakaa tänne jotain hyviä niska/kaula/hartiavenytyksiä, millä sais noin kivut ehkä lievenemään.
Monesti pääkivut johtuu selän jumista. Itselläni iski kerran kesken penkin "piikkipanta pään ympärille" ja ei voinu muuta ku maata maassa ja myötäillä jomotusta, samaan aikaan oli salilla yks hieroja joka sano heti että lapaluiden väli on jumissa. Hieronta autto.

Tuolla on jotain venyttelystä http://www.protraining.fi/fitness/venyttely/fitvenyttely.htm ja niinkin helposti kuin hakusanalla "venyttely" :eek: löytää lisää sivuja.

Back
Ylös Bottom