Venyminen & venyttely

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Asiahan nyt on niin, että olen itse nyt monen vuoden tauon jälkeen aloittanut
uudestaan Ju-Jutsun ja kaipaisin nyt neuvoja venyttelemiseen.
En ole ikinä venynyt mihinkään suntaan juuri lainkaan ja suurimmat ongelmat on saada potkut nousemaan.
Nyt kaipaisin hyviä vinkkejä miten venyttää jalkoja ja lantiota ym. tavoitteena siis saada potkuihin korkeutta.
Mitkä tahansa neuvot aiheesta on tervetulleita ja myös linkit johonkin hyvin havainnollistaville sivustoille otetaan kiitollisena vastaan.

Venyttelet vaan koko kropan läpi joka ilta, (venytysten kesto 30s-->) ja treenien jälkeen (venytysten kesto 10-20s) potkujen korkeuden kannalta tärkeimmät venyteltävät lienevät nivuset ja takareidet.

Suosittelen kirjaa Stretching Scientifically. Joku fysis kerran suositteli kun kerroin samantyyppisestä ongelmasta. Löytyy Amazonista ja ehkä Akateemisesta.

Kiitoksia vastauksista :worship:

Onko tuo kyseinen kirja kuinka vaikeaselkoista englantia?
Itse kyllä ihan kohtuu hyvin osaan mutta kelailin että jos on tieteellistä tekstiä ja käsitteistöä täynnä englanniksi tuo, niin lukunautinnosta tuskin voidaan puhua :)

Dynaaminen venyttely lienee nopeinta potkukorkeuden parantamiseksi. Eli "heittelet" sitä jalkaa suorana eteen, sivulle ja ehkä taaksekin. Kipua ei saisi tuntua, tarkoitus ei ole revähdyttää jalkaa. Mitä enemmän toistoja niin parempi, aloita vaikka 20-50 toistolla per jalka per päivä. Wushussa tekevät muistaakseni näitä lämmittelyksi 100-200. Muitakin venytyksiä tarvinnee, mutta dynaamiset venytykset ovat oleellisia nimenomaan silloin kun venyvyyttä tarvitaan potkuihin.

Riipinen sanoi:
Kiitoksia, tollanen pitäs varmaankin sit ottaa tavaksi, tavallisen venyttelyn lisäksi.
Osta jos voit, Jean Frenette video,
itse tein splitin 3kk jälkeen ja olin aika jäykkä ennen sitä. Ainakin Helsingin
budo-liikkeet myyvät sitä. Voit meilata myös minulle niin toimitan sinulle
videon maksutta.

PLATON66 sanoi:
Osta jos voit, Jean Frenette video,
itse tein splitin 3kk jälkeen ja olin aika jäykkä ennen sitä. Ainakin Helsingin
budo-liikkeet myyvät sitä. Voit meilata myös minulle niin toimitan sinulle
videon maksutta.

Kiitoksia todella kovasti tarjouksestasi!
Olenkin itseasiassa menossa tässä seuraavan viikon aikana pariin eri budo-liikkeeseen käymään ostamaan muutamat suojukset ja katselemaan yleisesti muutakin, niin siinä samallahan sitten katson jos löytyisi video hyllystä :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom