Venäläisten maakaupat Suomessa

Tätä on nyt tullut seurailtua jonkin aikaa ja rupeaa vähän vituttamaan ja huolestuttamaan. Maata on jo jonkin aikaa myyty kiihtyvällä tahdilla venäläisille. Mielestäni toi on melkosen vaarallista ja lyhytnäköistä hommaa ja tohon pitäisi saada lakimuutos jolla asia estettäisiin. Esim. tuossa Georgian kriisissä venäjä sanoi toimivansa suojellakseen maassa asuvia omia kansalaisiaan. Sama voi tapahtua meilläkin? Ja sitä paitsi suomalaisellekaan ei myydä maata venäjällä, miksi me myytäisiin niille? Tässä vähän tuoretta uutista liittyen ko. aiheeseen:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/MTV3+Saarij%C3%A4rven+ven%C3%A4l%C3%A4isten+maakauppojen+taustavaikuttaja+on+Kremlin+neuvonantaja/1135241245246?ref=rss
Kertokaapa omia näkemyksiänne...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostaisivat vaan tonttinsa venäjältä... siellähän sitä tilaa on. :thumbs:
Kaipa tuolla koetetaan omia tilejä kartuttaa kun venäläisillä uusrikkailla on varaa noita tontteja ostella, vedotaan siihen että "parempi se on sille myydä jolla rahaa on, olkoonkin venakko".

tavallaan olen asiassa maanomistajan puolella. Myykö suomalaiselle taskurahoilla vai vanjalle joka iskee heti kysymättä miljoonan pöytään?
No joo, mäkin ymmärrän yhtä yksittäistä maanomistajaa, mutta tässä pitäs mun mielestä ajatella enemmän sitä isoa kuvaa. Ja juuri sen takia se on valtion tehtävä estää tuo lainsäädännöllä. Toki siinä on olemassa se riski että sama jatkuu bulvaanien kautta, mutta voihan sitä sitten rajoittaa maahantuloa muilla keinoin vielä tuon lisäksi.

Hyvähän tuo vaan tekee ottaa ryssältä irtonainen raha pois. Pian ne myydään pilkkahintaan takaisin kun tasku tyhjä.

Hyvähän tuo vaan tekee ottaa ryssältä irtonainen raha pois. Pian ne myydään pilkkahintaan takaisin kun tasku tyhjä.

Mä kyllä luulen että näillä kavereilla jotka tota maata ostaa, on sen verran pitoa ettei ihan äkkiä konkurssi iske. Et tohon skenaarioon en ihan jaksa uskoa. Eikö se oikeasti tunnu missään että kaikki parhaat järvenrantatontit valuu pikkuhiljaa vanjan hallintaan?

Siis pelkästään vuokrataan vai? Tietty Venäjä nyt olisi vihonviimeinen paikka, mistä maata haluaisin ostaa.

Pelkästään vuokrataan. Ite tossa kävin muutama vuos sitten pyörähtää tuolla rajan takana ja kyllä siellä ois aika perkeleellisen hienoja mökkipaikkoja rajan silläkin puolen. Tuolla Karjalassa. Mut enpä itsekään sieltä mitään ostas.

Pelkästään vuokrataan. Ite tossa kävin muutama vuos sitten pyörähtää tuolla rajan takana ja kyllä siellä ois aika perkeleellisen hienoja mökkipaikkoja rajan silläkin puolen. Tuolla Karjalassa. Mut enpä itsekään sieltä mitään ostas.

Aloitetaanpa !!

Widowmaker, olet apina. Tama on sitten ihan henkilokohtainen mielipide mika tasta pamahti ensimmaisena mieleen.

Miksi venalaiset ostaa suomesta, eika venajalta ? turvallisuus.
Mista suomesta ne ostaa ? jostain itasuomesta, lapista ?
Mista muualta venalaiset ostaa ? monacosta, sveitsista, lontoosa, cap ferrat, st tropez, pariisi...

aika kalliita kohteita tuolla muualla ??

takaisin suomeen. Itasuomessa ei ole tilaa ? rakentaa omakotitaloja jarvenrannoille ? taman jalkeen joku pitaa niista huolta, ostaa moottoriveneet, vuokraa autot, siivoaa.... tasta voi muuten kehittaa miljoona busineksen !!
milla hinnalla ??
Asuttaa aluetta missa on paljon tilaa ja tyottomyytta.

Aloitetaanpa !!

Widowmaker, olet apina. Tama on sitten ihan henkilokohtainen mielipide mika tasta pamahti ensimmaisena mieleen.

Miksi venalaiset ostaa suomesta, eika venajalta ? turvallisuus.
Mista suomesta ne ostaa ? jostain itasuomesta, lapista ?
Mista muualta venalaiset ostaa ? monacosta, sveitsista, lontoosa, cap ferrat, st tropez, pariisi...

aika kalliita kohteita tuolla muualla ??

takaisin suomeen. Itasuomessa ei ole tilaa ? rakentaa omakotitaloja jarvenrannoille ? taman jalkeen joku pitaa niista huolta, ostaa moottoriveneet, vuokraa autot, siivoaa.... tasta voi muuten kehittaa miljoona busineksen !!
milla hinnalla ??
Asuttaa aluetta missa on paljon tilaa ja tyottomyytta.

Katos vaan, esa haluaakin lähteä laakista ihan henkilötasolle. Eipä sun kannata kierroksia vetää siitä että mä en hyväksy sitä että maata myydään venäläisille. Se vois olla tietyillä rajoituksilla ok, mutta pelkäänpä ettei homma pysy hanskassa. Mistä ne ostaa Suomesta? Juurikin itä-suomesta ja lapista pääosin, mutta myös muualta. Mistä muualta venäläiset ostaa? Se ei mua näin niinkun suomalaisena kiinnosta. Itä-Suomessa ei ole tilaa? On siellä. Vielä.
Juu ja voi kehittää varmasti miljoonabisneksen. Ja milläkö hinnalla? En tiedä, mutta katso nyt vaikka Georgiaa.
Se että sä itse olet ilmeisesti jonku venäläisen juoksupoikana siellä ranskassa, vai missä nyt oletkaan, ei mun mielestä liity tähän asiaan kovinkaan paljon. Jatka juoksuas siellä, ei kiinnosta mua. Lähinnä kiinnostaa se mitä täällä kotimaassa tapahtuu. Ja muutenkin voit kysellä ihmisiltä tuolla lappeenrannan suunnalla, mitä ne on tästä asiasta mieltä. Ja kerroppa tosiaan vielä et miksi me myydään niille, vaikka ne ei myy meille? Juu, juu rahan takia eiks niin? Voihan sitä myydä vaikka persettä rahasta jos haluaa. Kaikki ei halua.
Niin juu, ja tosiaan miksi venäläiset ostaa täältä? Turvallisuus varmasti yksi syy. Mutta toisaalta kuka on aiheuttanut turvattomuuden venäjällä? Aivan, venäläiset itse. Miksei ne tekis saman täälläkin? Semmonen joku sanontakin taitaa olla, että joku ryssii asiansa. Mistä lie tuommonenkin alkunsa saanut...

Widowmaker, mikä on pohjimmainen syy miksi et halua, että maata myydään venäläisille?
Pelko, että Venäjä tulee puolustamaan Suomessa asuvia kansalaisiaan?
Muukalaisviha kenties?

Jos mulle tulee joku Venäjäläinen tarjoamaan 1 000 000€ jostakin tontista järven rannalta, niin möisinköhän..... ööö... tuota.... NO TOTTA VITUSSA :D Kuulin just että tuttavapiirissä oli joku myynyt juuri 1M€:llä tontin.

Parin tutun skapparin kanssa mitä juttelin, niin sanoivat venäläisten ostamien paikkojen olevan viestintämastojen läheisyydessä. Tiedä sitten, onko totta.

Parin tutun skapparin kanssa mitä juttelin, niin sanoivat venäläisten ostamien paikkojen olevan viestintämastojen läheisyydessä. Tiedä sitten, onko totta.

Kai venäläisetkin haluavat esimerkiksi soitella kännykällä? Eiköhän se ole aika luonnollista, että tälläiset paikat ovat kiinnostavampia.

Itse en ymmärrä lainkaan miten venäläisten tai muiden ulkomaalaisten tekemät tontti/asuntokaupat voisivat olla haitallisia. Näillä kavereilla yleensä on rahaa kuluttaa Suomessa ja tuovat vielä verorahojakin. Tietysti jos kategorisesti pitää ulkomaalaisia (tai ulkopaikkakuntalaisia ja varmaan naapureitakin) peikkona, niin varmaan venäläinen rahakaan ei kelpaa.

Ei tämä vielä tässä mittakaavassa ole paha homma, mutta kehityssuunta jos jatkuu nykyisenä kymmeniä vuosia niin ei hyvä. Enemmän kyllä pelkään sitä, että suomalaiset yritykset myydään ulkomaille.

Yleensäkin mielestäni olisi parempi, että Suomessa olevan asian (yritys,maa-alue..) omistus pysyisi Suomessa. Pienessä mittakaavassa tosiaan ei haittaa muiden omistukset, kunhan ei kehitys mene liian pitkälle

Tutullekin oli tullu venäläinen herra oventaakse, esittäyty ja sano suoraan että ostan tämän talon 300 000€:lla. Ei suostunu edes tulemaan sisälle kattomaan taloa, vaan sanoi vain että kaupat tehty :D
Ei tarvinnu tuttunikaan kauaa miettiä myymistä kun oli ite rakentanu talon muutama kk sitten 150k:lla... Raha se ratkaisee tässäkin asiassa.

Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu.
Itse en haluaisi, että ukkini jättämiä maita myydään venäläisille, mutta kun niillä ei ole käyttöä ja rahalle on, niin minkäs teet.

Eikös se niin mene, että "hanki maata, sillä Jumala loi sitä vain pallollisen" :rolleyes:

Ei tämä vielä tässä mittakaavassa ole paha homma, mutta kehityssuunta jos jatkuu nykyisenä kymmeniä vuosia niin ei hyvä. Enemmän kyllä pelkään sitä, että suomalaiset yritykset myydään ulkomaille.

Yleensäkin mielestäni olisi parempi, että Suomessa olevan asian (yritys,maa-alue..) omistus pysyisi Suomessa. Pienessä mittakaavassa tosiaan ei haittaa muiden omistukset, kunhan ei kehitys mene liian pitkälle

Minun mielesta saa tama kehitysuunta jatkua kymmenia vuosia, sitten kun suomen asukasluku heittelee lahella 10 miljoonaa, niin niita rakennuslupia kannattenee hieman alkaa miettimaan.

Yritykset myydaan jarjestaan ulkomailla, niin kauan kuin suomen verotus on sellainen etta suomalaisen ei kannata suomesta osakkeita ostaa.

Mites se suomen väkiluku pääsis 10miljoonaan ku sillä ei oo kasvavaa trendiä edes? Varmaan pitää ottaa maahanmuuttajia semmoset päälle 4 miljoonaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom